تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۳۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران با اعلام میزان هزینه باشگاه ها در فصل نقل و انتقالات گفت: با باشگاه هایی که از قانون سقف قرارداد تخلف کرده اند برخورد می شود.
تدبیر24: مهدی تاج پس از جلسه عصر امروز یکشنبه سازمان لیگ فوتبال در جمع خبرنگاران افزود: 80 درصد باشگاه ها در زمینه انتشار مبالغ قراردادهای بازیکنان و کادر فنی به درستی عمل کرده اند اما 20 درصد دیگر با سوال هیات رئیسه سازمان لیگ مواجه شده اند که قرار است با آنها برخورد قانونی شود.

وی ادامه داد: یک مرجع متشکل از واحد صیانت و سلامت سازمان لیگ به همراه سایر نهادهای نظارتی موضوع را پیگیری می کنند تا اگر بین مبلغ اعمالی و اعلامی باشگاه خلافی صورت گرفته، موضوع پیگیری و برخورد قانونی شود.

تاج خاطرنشان کرد: از نظر هیات رئیسه، چند دسته متخلف وجود دارد. یکی سربازانی هستند که با وجود داشتن کارت نظام وظیفه، کارت هایشان مشکل داشته و در معافیت آنها شبهه وجود دارد. دسته دوم، باشگاه هایی هستند که مبالغ قراردادهای بازیکنان و کادر فنی خود را متفاوت با مبلغ واقعی اعلام کرده اند.

وی افزود: نوع دیگری از تخلف این است که باشگاه ها از سقف بودجه خود فراتر رفته و بیشتر از 15 یا 18 میلیارد تومان هزینه کرده باشند.

تاج گفت: در جلسه امروز هیات رئیسه تصمیم گرفته شد که 20 درصد هزینه باشگاه ها از بودجه 15 یا 18 میلیارد تومانی آنها به هزینه های اداری و اجرایی و برگزاری مسابقات و اردوها تعلق پیدا کند.

وی اظهار داشت: تیم ها تا دیشب وقت داشتند تا لیست اسامی بازیکنان خود را به همراه مبلغ قراردادهایشان منتشر کنند و خوشحالیم امروز مجبور نشدیم تا لیست تیمی را روی سایت سازمان لیگ قرار دهیم.

*مشکل کارت پایان خدمت برخی بازیکنان

رییس سازمان لیگ فوتبال خاطرنشان کرد: به بازیکنانی که مقابل نام آنها رقمی ثبت نشده است، به دلیل اینکه یا سرباز بوده اند یا با وجود داشتن کارت معافیت، مشکل نظام وظیفه داشتند اجازه ندادیم قراردادشان ثبت شود.

تاج ادامه داد: این بازیکنان حتی با کارت پایان خدمت خود بارها به سفر خارجی رفته بودند اما از مدت ها پیش از این بازیکنان خواسته بودیم خود را به نظام وظیفه معرفی کنند که این موضوع را جدی نگرفته بودند

وی در مورد محرم نویدکیا گفت: باید بگویم که شاید او مشکل دیگری داشته باشد که رقم قراردادش اعلام نشده است.

تاج افزود: اگر مشکل سربازان حل نشود هیات رئیسه سازمان لیگ به باشگاه ها مجوز خواهد داد تا بتوانند به اندازه قرارداد آنها بازیکن جذب کنند زیرا این مشکل ناشی از تخلف باشگاه ها نیست.

وی در باره جعلی بودن کارت پایان خدمت برخی بازیکنان گفت: هنوز به طور کامل این مسئله مشخص نشده اما تعداد تخلفات بالاست و نمی توانم بگویم 2 تا 3 نفر این مشکل را دارند.

* نحوه برخورد با متخلفان

رییس سازمان لیگ درباره نحوه برخورد با متخلفان گفت: برای این مسئله واحد نظارت کننده، مشخص و نوع تخلف و مقدار جریمه هم معلوم شده است. ابتدا با ابلاغ کتبی به باشگاه های خطا کننده فرصت اصلاح به آنها می دهیم و باید ایرادات برطرف شود اما در صورت عدم اصلاح این تخلفات، آنها را به نهادهای نظارتی معرفی می کنیم.

وی افزود: مرحله سوم کسر عواید درآمدی باشگاه ها به اندازه یک چهارم هزینه بیشتر آنها از سقف قرارداد است یعنی اگر باشگاهی 4 میلیارد تومان بیشتر از سقف بودجه هزینه کرده باشد یک چهارم آن که معادل یک میلیارد می شود از محل درآمدهای آنها صرف توسعه فوتبال خواهد شد. در مرحله چهارم هم محرومیت از انجام نقل و انتقالات در نیم فصل و طول فصل برای باشگاه در نظر گرفته می شود.

تاج با رد انتقاداتی که در این زمینه از سازمان لیگ می شود، خاطرنشان کرد: تا تخلفی صورت نگرفته باشد، نمی توانیم کسی را توبیخ کنیم. دیروز آخرین فرصت اعلام لیست قراردادها بود. برخی رسانه ها که تعداد آنها کم هم نبود انتقادات زیادی انجام دادند که البته در این بین رسانه های نوشتاری کمتر بودند. شاید اگر جلوی هزینه بی رویه را نمی گرفتیم امسال بازیکنی با قرارداد 10 میلیارد تومانی هم پیدا می شد.

* فیفا هم قانون سقف قرارداد دارد

تاج اظهار داشت: خوشبختانه فیفا هم اعلام کرده قانون سقف قرارداد وجود دارد. نمی گوییم از فیفا جلوتر هستیم ولی خیلی ها اعتقاد داشتند این قانون من درآوردی است. اگر جلوی این مسئله را نمی گرفتیم مقدار قراردادها بالا می رفت و بازیکنان ملی پوش پس از بازگشت از جام جهانی به دریافت قرارداد به مبلغ پایین رضایت نمی دادند. البته برای جلوگیری از این مسئله رسانه ها هم به ما کمک کردند ولی از فعالیت آنها راضی نیستیم.

وی افزود: برخی رسانه ها در این زمینه به ما کمک کردند اما برخی نمی فهمیدند چه می کنند و مرتب در حال انتقاد بودند و معلوم نبود به نفع چه کسی سینه می زدند. آیا افزایش هزینه ها به نفع کسی است؟ شما دیدید بدهی برخی باشگاه ها حدود 150 میلیارد تومان است. جالب اینجاست که آنها نسبت به این مسئله هم انتقاد می کنند و نسبت به جلوگیری از این موضوع هم انتقاد دارند.

* حق پخش تلویزیونی مسابقات

رئیس سازمان لیگ درباره حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر گفت: از رسانه ها می خواهم مصوبات را به طور دقیق مطرح کنند زیرا روی این مسائل به صورت شبانه روزی کار و زحمات زیادی کشیده شده است. به رئیس سازمان صدا و سیما نامه ای ارسال کرده ایم که تا 24 ساعت پیش از شروع مسابقات لیگ برتر قرارداد حق پخش را امضا کنند.

وی ادامه داد: قرارداد قبلی حق پخش تلویزیونی که سه ساله بود به پایان رسیده است و برای امضای دوباره آن به صدا و سیما نامه ای ارسال کردیم که بی نتیجه ماند و به این دلیل نامه جدید را ارسال کردیم. منتظر رقم پیشنهادی صدا و سیما هستیم. ما مسئله کاهش هزینه ها را دنبال کردیم اما به دنبال احقاق حقوق حقه فوتبال هستیم.

تاج گفت: امیدواریم با درایتی که به خرج داده می شود این مشکل با سرعت حل شود هر چند در صورتی که فردا عید فطر هم باشد منتظر پاسخ مسئولان سازمان صدا و سیما هستیم تا در هر ساعتی که بگویند مشکل را حل کنیم. مبلغ 60 میلیون دلار پیشنهاد فردی بود که لیگ قهرمانان آسیا را پوشش می دهد اما در هر صورت منتظر پاسخ مسئولان صدا وسیما هستیم.

* ببینید با چه کسانی سیزده بدر می رویم!

وی افزود: یک بار اعلام کردم امسال باید پیکان، راه آهن و نفت در ورزشگاه خودشان با استقلال و پرسپولیس بازی کنند. عده ای در خبر خود نوشتند ˈگاف بزرگ تاجˈ چون پیکان در لیگ برتر حضور ندارد. من گفتم ببینید ما با چه کسانی به 13 بدر می رویم که چنین مسائلی را مطرح می کنند.

* اعلام میزان هزینه باشگاهها به تفکیک مبلغ

رئیس سازمان لیگ در ادامه این کنفرانس خبری، رقم قرارداد باشگاه ها را به تفکیک اعلام کرد که بر اساس آن استقلال 16 میلیارد تومان، استقلال خوزستان 5 میلیارد و 170 میلیون تومان، پدیده مشهد 8 میلیارد و 700 میلیون تومان، پرسپولیس 15 میلیارد و 400 میلیون تومان، پیکان 10 میلیارد و 700 میلیون تومان، تراکتورسازی 8 میلیارد و 800 میلیون تومان، ذوب آهن 11 میلیارد و 500 میلیون تومان، راه آهن 7 میلیارد و 900 میلیون تومان، سایپا 6 میلیارد و 600 میلیون تومان، سپاهان 17 میلیارد و 580 میلیون تومان، صبای قم 6 میلیارد و 800 میلیون تومان، فولاد خوزستان 10 میلیارد و 300 میلیون تومان، گسترش فولاد 8 میلیارد و 400 میلیون تومان، ملوان 5 میلیارد و 200 میلیون تومان، نفت تهران 7 میلیارد و 400 میلیون تومان و نفت مسجدسلیمان 4 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه کرده اند.

به گفته وی، باشگاه هایی که هزینه ای کمتر از سقف بودجه داشته اند، می توانند با ارائه متمم نسبت به هزینه های دیگر اقدام کنند.

تاج تاکید کرد: این موضوع نشان داد که طرح سازمان لیگ بسیار کارساز بود و حتی اگر اعدادی که در رسانه ها هم بیان می شود و اعلام آن با اعمالش متفاوت باشد، باز هم این مبلغ به 200 میلیارد تومان نخواهد رسید.

وی گفت: البته تخلف، تخلف است و نوع مجازات آنها مشخص است و هیچ چیزی در لایه ابهام وجود ندارد و ای کاش برخی دوستان به خصوص در رادیو یک هفته فرصت می دادند تا سازمان لیگ اقداماتش را انجام دهد و بعد انتقاد می کردند.

تاج در پاسخ خبرنگار ایرنا درباره استفاده برخی باشگاه ها از مبلغی که از حامیان مالی دریافت کرده اند برای پرداخت مبلغی بیشتر به بازیکنان گفت: موضوع مارکتینگ و حامی مالی در این زمینه معنی ندارد و ما چیزی به نام حامی مالی بیرون و درون باشگاه نداریم. اگر چنین مسئله ای وجود داشته باشد مثلا باشگاه سپاهان می تواند بگوید که از خارج باشگاه صد میلیارد تومان بودجه برای هزینه دریافت کرده ایم.

رئیس سازمان لیگ افزود: بسیاری از مشکلات ورزشگاه نفت مسجدسلیمان حل شده اما باز هم مشکلاتی وجود دارد که طی دو سه روز آینده امیدوار به رفع آن هستیم.

* نرخ بلیت مسابقات

تاج در ادامه درباره قیمت بلیت های این دوره از لیگ برتر گفت: قیمت بلیت ها را کاهش دادیم و در هیچ مکانی به جز مراکز مشخص شده، بلیت فروخته نمی شود و هواداران بدانند که در استادیوم هیچ بلیتی فروخته نخواهد شد.

وی افزود: باشگاه های استقلال و پرسپولیس هم موظف هستند که چهار مکان را مشخص کنند و همچنین در باشگاه هایشان بلیت فروشی کنند. البته هواداران شهرستانی با در دست داشتن کارت ملی می توانند بلیت بخرند.

تاج در باره بلیت های اعتباری سازمان لیگ تصریح کرد: هر بلیت برای سازمان لیگ 15 هزار تومان هزینه در بر دارد اما با یارانه ای که به آن تعلق می گیرد این مبلغ پنج هزار تومان می شود هرچند که می توانستیم این بلیت ها را رایگان بدهیم اما برای اینکه هواداران این بلیت ها را گم نکنند 5 هزار تومان برای آن قیمت گذاشتیم.

* وضعیت باشگاه راه آهن و ورزشگاه آزادی

رئیس سازمان لیگ در خصوص وضعیت باشگاه راه آهن خاطرنشان کرد: به نظرم دادسرا کار درستی کرد و قطعا حمید استیلی هم در شرایط قانونی شرکت می کند و اگر برنده این مزایده شد می تواند با راه آهن در لیگ برتر شرکت کند. به نظرم راه آهن وارد مسابقات خواهد شد.

وی افزود: اگر راه آهن در لیگ برتر شرکت نکند تیمی از لیگ یک که فجرسپاسی خواهد بود می تواند در لیگ برتر شرکت کند اما فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد.

تاج درباره ورزشگاه آزادی گفت: فردا جلسه شورای تامین استان تهران برگزار می شود و درباره مسئله این ورزشگاه و مشکلات دو باشگاه بزرگ پایتخت با مسئولین ورزشگاه آزادی رایزنی خواهد شد.

وی افزود: باید از وزیر ورزش و جوانان قدردانی کنیم زیرا هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قرارداد پنجاه میلیونی را برای هر بازی در این ورزشگاه امضا کرده اند که مبلغ معقولی بود.

تاج گفت: این دو باشگاه خواسته های دیگری داشتند که در جلسه فردا برای آنها صحبت خواهیم کرد.

تاج همچنین اعلام کرد که از نظر حضور تماشاگران در مسابقات لیگ، ایران رتبه بیست و سوم را در جهان دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها