تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۳۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
امروز سه شنبه برابر با هفتم مرداد 1393 هجری خورشیدی، یکم شوال 1435 هجری قمری، بیست و نهم جولای سال 2014 میلادی است. 31 سال پیش در چنین روزی، عملیات والفجر3 با رمز یا فاطمه الزهرا(س) آغاز شد.
تدبیر24: مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:

7 مرداد 1384

شیخ محمدتقی بهلول عالم و مجاهد راه حقیقت در 105 سالگی درگذشت. قیام آزادی خواهانه ی مسجد گوهرشاد علیه واقعه ی کشف حجاب با نام این مبارز همراه است. او مهارت بسیاری در سرودن شعرهای دلنشین و طنز داشت و از وی بیش از هزاران بیت شعر باقی مانده است.

7 مرداد 1362

عملیات والفجر3 با رمز یا فاطمه الزهرا(س) آغاز شد. این عملیات با اهدافی چون تصرف و تامین برخی از ارتفاعات منطقه، شکستن محاصره ی مهران، ایجاد سهولت در برقراری ارتباط میان این منطقه با شهرهای همجوار، ایجاد خط پدافندی تازه و راندن دشمن به پشت منطقه با همکاری ارتش و سپاه در مهران به اجرا درآمد.

7 مرداد 1360

ابوالحسن بنی صدر رییس جمهوری برکنار شده ی ایران به همراه مسعود رجوی سرکرده ی گروهک منافقین با یک فروند هواپیما از ایران گریختند.

7 مرداد 1356

جیمی کارتر رییس جمهوری آمریکا سرانجام در برابر فشار سنا تسلیم شد و فروش هفت فروند هواپیمای مجهز به رادار به ایران را برای مدت 30 روز به تأخیر انداخت .

7 مرداد 1339

پس از شناسایی رژیم صهیونیستی به وسیله ی محمدرضا پهلوی، عبدالکریم قاسم رییس جمهوری عراق گفت: «موضوع شناسایی اسراییل به وسیله ی ایران مربوط به 10 سال پیش است و اقدام کنونی شاه یک شناسایی دوفاکتو محسوب می شود.»

7 مرداد 1303

طرح استیضاح دولت رضاخان از طرف نمایندگان اقلیت مجلس به رهبری مدرس انجام شد. اقلیت مجلس شورای ملی به دلیل عملکرد بد رضاخان در سیاست داخلی و خارجی، قیام بر ضد قانون اساسی و حکومت مشروطه و توهین به مجلس و... او را استیضاح کردند. اما این استیضاح پس از تهدید رضاخان، با شکست روبرو شد و مجلس به او رای اعتماد داد.

7 مرداد 1302

با موافقت وزارت فواید عامه، 60 دستگاه ماشین دستی با موتور کوچک برای امور کشاورزی، از اروپا خریداری شد.

7 مرداد 1300

پروفسور آلفرد فوشه باستان شناس و استاد کشف بناهای تاریخی و اشیای عتیقه به تهران وارد شد.

7 مرداد 1297

قانون کاپیتولاسیون به فرمان صمصام السلطنه صدر اعظم احمدشاه قاجار لغو شد. قانون کاپیتولاسیون در نتیجه ی قراردادهای میان ایران و روسیه تزاری پدید آمده بود و این اقدام صمصام السلطنه به دلیل لغو یک جانبه ی منطبق بر حقوق بین‏الملل و منطق سیاسی صورت نگرفت بلکه تنها تظاهری به وطن پرستی و مردم ‏فریبی بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها