تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۳۰۷۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
حسین فریدونی
تدبیر24:

لطفاً خوتون را معرفی کنید


با سلام و عرض ادب خدمت حضرت عالی و مردم نیک اندیش و نیک نهادم در سراسر ایران بزرگ، اینجانب حسین فریدونی، مرداد ماه 1354 در یک خانواده متوسط به دنیا آمدم، پدرم فرهنگی و مادرم خانه دار بود، اصالتاً اسفراینی و بزرگ شده این شهرستان در خراسان شمالی هستم، دارای مدرک کارشناسی حقوق قضایی و کارشناسی ارشد مطالعات منطقه ای با گرایش آمریکای شمالی می باشم.

آخرین خبری که از شما داشتیم مربوط به اواخر سال 88 بود، دلیل این همه کم سو شدن شما در عرصه رسانه محل بحث نیست، اما در این مدت به چه کاری مشغول بودید؟

بله، عرض کنم خدمت شما در سال 88 با توجه به انتخابات آن سال و فعالیت با دوستان بزرگوارم به این نتیجه رسیدم که بیشتر در حوزه پژوهش و ارایه مقاله فعالیت نمایم، سوا از اینکه در مورد آن سال درد و دل زیاد است و بی مهری به عزیزان مزید بر علت، اما، واقعیت این است که سال 88 با همه شادی ها و سختیهایش گذشت.

این بازگشت شما را به فال نیک می گیریم، به نظر حضرت عالی در این مدت یک ساله سیاست خارجی دولت یازدهم را نسبت به ایالات متحده آمریکا و متحدینش چگونه ارزیابی می کنید؟

ببینید دولت یازدهم، در حالی کار خود را شروع نمود که در عرصه سیاست خارجی دولت نهم و دهم، خرابه ای را تحویل دادند که کشور در انزوای سیاسی قرار گرفته بود و ارتباط دیپلماسی با کشورهای معدودی بود، با روی کار آمدن جناب آقای دکتر روحانی، سیاست خارجی بر اساس تأمین منافع ملی و امنیت ملی که بایستی ساده تر سخن گفت همان کاهش هزینه ها و افزایش سودها بود، صورت گرفت و ما در شرایط سیاست خارجی مطلوبی قرار گرفتیم، این دولت اعتقاد دارد قطع رابطه با کشورها معنایی ندارد و یا اصولاً امکان پذیر نیست چرا که با این شرایط انزوا حاصل می شود و نمی توان کشور را از جهان جدا نمود. در رابطه با آمریکا باید اذعان نمود که متأسفانه روابط در حد تخاصم می باشد و بایستی این ارتباط با تدبیر مدیریت شود که نمونه واضح آن در مذاکرات موجود و به صراحت دیده می شود. این مذاکرات بایستی با حسن نیت و احترام متقابل صورت گیرد که راه تعامل و گفتگو باز و هموار شود. آمریکا و متحدینش این را درک نموده و به دنبال ارتباط هستند.

در جواب سوال قبل فرمودید که ما نباید با کشوری قطع رابطه باشیم، یا اصولاً کشور ایران را نمی توان از جهان جدا نمود، آیا به نظر حضرت عالی بایستی با اسراییل رابطه برقرار کنیم؟

عرض کنم در حوزه روابط بین الملل و قواعد و قوانین موجود، وقتی کشوری عضو سازمان ملل متحد می شود، کشورهای عضویت آن را به رسمیت می شناسند و بایستی طبق این قواعد رسمیت را تأیید نمود، در غیر این صورت در عرصه بین المللی دچار پارادکس بین المللی می شوید، ولی چون اسراییل یک کشور نامشروعی می باشد و با غصب و اشغال سرزمین های ملت فلسطین اقدام به تشکیل دولت نموده لذا به مانند یک زخمی بر بدن دنیای اسلام می باشد و متأسفانه این روزها نیز شاهد این هستیم که دولت مردان این کشور شقاوت را به حد اعلا رسانده و در نوار غزه اقدام به جنایت علیه بشریت و نسل کشی می کند که هیچ انسان منصف و عدالت گرایی آن را تأیید نمی نماید.

به نظر شما دولت یازدهم در اجرای برنامه های سیاست های خارجی خود خصوصاً مذاکرات هسته ای موفق خواهد بود؟

دولت یازدهم در برنامه های خود با توجه به مذاکرات هسته ای که شالوده سیاست خارجی است، شروع خوبی داشته، که این آغاز بسیار موفق بوده، به نظرم تیم مذاکره کننده هسته ای پیشرفت قابل توجهی داشته و دولت آمریکا و اتحادیه اروپا را با توجه به فنون مذاکره منحصر به فرد مجبور به قبول پیشنهادهای خود نمودند مضافاً بر اینکه بازگشت سریع آقای جان کری ار ژنو به آمریکا و توضیخ و مشورت راجع به مورد فوق با آقای اوباما، خود حامل این پیام است که اوباما تصمیم به نتیجه گرفتن از مذاکرات می باشد، چرا که دو سال تا پایان ریاست جمهوری او باقیست، او می خواهد ضمن تحقق شعارهایش یک شخصیت کاریزمات نیز در بین دموکراتها و ملت آمریکا باقی بماند، مضافاً بر اینکه اصولاً دموکرات ها از جنگ پرهیز می کنند و عکس این موضوع جمهوری خواهان، به دنبال جنگ هستند، این مذاکرات بایستی تا اتمام ریاست جمهوری پایان یابد، اگر به توافق نرسند، تفسیرم این است که با آمدن دولت جمهوری خواه، این مذاکرات به بن بست می رسد و نتیجه ای حاصل نخواهد شد. دولت جمهوری خواه با توجه به نقشی که در تأسیس گروه نامشروع داعش در عراق توسط اسراییل شکل داده، زمینه را برای حمله به خاور میانه به بهانه پایان تاریخ مصرف داعش آغاز خواهد کر که اگر با این تفسیر این عملی شود، حکم خودزنی خود را امضا نموده است.

با تشکر از شما
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۳
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
1
درود بر شماجناب فریدونی که یک اصلاح طلب واقعی هستید
سحر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
0
تفسیر بسیار منطقی و بی طرفانه جنابعالی را تحسین می نمایم. به امید صلح و رفاه جهانی
ناشناس
|
KUWAIT
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
0
0
سازنده بود
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها