تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۴
مذاکرات هسته­ ای می­تواند مورد نقد قرار گیرند...

تدبیر24 : صادق زیبا کلام تحلیل­گر مسائل سیاسی در گفت­گو با خبرنگار گفتگو نیوز در ارتباط با واگذاری مذاکرات هسته­ ای به وزارت خارجه اظهار داشت:این اقدام کاملاً صحیح بوده است و می بایست پیش از این زمان صورت می­گرفت. با واگذاری مذاکرات هسته­ ای به وزارت خارجه مسائل هسته­ ای از شکل امنیتی خارج می­شود و سایرین اجازه اظهار نظر درباره آن را خواهند یافت.

وی با تاکید بر اینکه شورای عالی امنیت، نهادی نظامی و امنیتی است، افزود: حتی ساده­ترین موضوعاتی که توسط این شورا بررسی می­شود به دلیل دیدگاه امنیتی شورای عالی امنیت به مسائل رنگ بوی امنیتی به خود می­گیرد.
به گفته این تحلیل گر مسائل سیاسی، مذاکرات هسته­ ای کشور نیازمند دیپلماسی بوده است و کشورهای غربی هم در چارچوب 5+1  هیچگاه با ژنرال­های بازنشسته و یا افسران امنیتی خود در مذاکرات حضوز نمی­یافتند و همواره از افرادی چون کاترین اشتون که دیپلمات هستند،به مذاکره با ایران پرداختند.
زیبا کلام دیگر مزیت­ این واگذاری را غیر نظامی نشان دادن هدف ایران در پروژه­ های هسته­ خود خواند و گفت:چون ایران ادعا دارد که به دنبال سلاح هسته­ ای نیست بنابراین نباید  با دیدی امنیتی و نظامی بر سر میز مذاکرات وارد شود که با واگذاری مذاکرات به وزارت خارجه این هدف به خوبی محقق می­شود و بی شک کشورهای غربی راحت­ تر متقاعد می­شوند که  برنامه هسته­ ای کشور نظامی نیست.
وی دلیل دیگر لزوم این واگذاری را ضرورت حضور رسانه ­ها دانست و افزود: امنیتی بودن امور شورای امنیت ملی  باعث شده بود که مسائل اجازه رسانه­ ای شدن و مورد بحث و نقد گرفتن را نداشته­ باشند اما با اقدام صورت گرفته مسائل هسته­ای از شکل امنیتی خارج می­شود و سایرین اجازه اظهار نظر درباره آن را خواهند یافت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها