تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۳۱۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
منابع خبری ترکیه در پی پیروزی ˈرجب طیب اردوغانˈ در انتخابات دیروز (یکشنبه) ریاست جمهوری این کشور، از ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیر خارجه ترکیه به عنوان نخست وزیر موقت این کشور یاد کردند.
تدبیر24: این منابع خبری نوشتند که اردوغان پیش از اینکه به طور رسمی به عنوان رییس جمهوری ترکیه معرفی شود، با وجود مخالفت احزاب مخالف دولت آنکارا با سیاست های داوداوغلو، حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ وی را به عنوان سرپرست نخست وزیری این کشور انتخاب خواهد کرد.

احزاب مخالف دولت ترکیه بارها مخالفت خود را با سیاست های وزیر خارجه این کشور به ویژه در مسایل منطقه ای اعلام کرده اند.

به گمانه زنی این منابع خبری، ˈسلامی آلتینوکˈ رییس پلیس استانبول نیز به عنوان نامزد پست وزارت کشور ترکیه نام برده می شود.

آلتینوک پس از عملیات علیه فساد مالی و ارتشا توسط پلیس و دادستان استانبول به عنوان رییس اداره پلیس این شهر برگزیده شد.

بر اساس این گزارش، این منابع خبری از ˈییغیت بولوتˈ مشاور اردوغان در امور اقتصادی به عنوان وزیر اقتصاد ترکیه نام برده اند.

اردوغان نخست وزیر کنونی ترکیه در انتخابات دیروز ریاست جمهوری این کشور با کسب بیش از 50 درصد آرا، به عنوان رییس جمهوری ترکیه برگزیده شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
0
0
1- اقدامات تروریستی و جنایتکارانه چند ساله داعش علیه حکومت و مردم سوریه که از سال گذشته و به سرعت به عراق سرایت و روزهایی نیز در صدد ورود به لبنام بود از زوایای مختلف حائز نکات ارزشمندی است که به یک مورد مرتبط با رییس جمهور و نخست وزیر انتخابی ترکیه اشاره می کنم.
2- برخی مسئولین رسمی کشورمان(90 - 92) در موضوع سوریه حداقل در چند جلسه پیاپی با اشاره به تلاش نشست سه جانبه روسیه ، ایران و ترکیه توضیح دادند که نخست وزیر(اردوغان) و وزیرخارجه(داوداغلو) ترکیه از مواضع مختلف و حتی متضادی در موضوع سوریه برخوردارند و حتی اردوغان در نشست های خصوصی به این موضوع اشاره کرده است.
3- اردوغان با طی مسیری جالب توجه از سالهای 1970 تا 2014 در جایگاهی قرار دارد که قطعا قادر به ایجاد تغییراتی بنیادین و ماندگار در ترکیه و حتی منطقه خواهد بود حرکتی سی و پنجاساله آراو اما مستمر و قابل اتکا که امروز در ریاست جمهوری منتخب با رای مستقیم مردم و دارای قدرت سیاسی قابل مشاهده است.
4- اردوغان در مدت نخست وزیری و ریاست حزب حاکم کشور حتی برای ایجاد امکان حضور همسر محجبه اش در دانشگاه متوسل به تغییر سریع قوانین و شرابط نشده و برای طی این مسیر حتی شکایت از قوانین ضد حجاب ترکیه و دانشگاه به دادگاه حقوق بشر اروپایی را به آزمون گذاشت و با بی نتیجه بودن تلاش مذکور همسر اردوغان برای تحصیل دانشگاهی ناچار از خروج از ترکیه شد.
5- اردغان با کسب محبوبیت و حمایتهای گسترده مردمی که منجر به در اختیار گرفتن اکثریت مجلس شد در اقدامی جالب توجه بعنوان ریاست حزب حاکم شخصا در پست نخست وزیری باقی و زمینه ریاست جمهوری عبداله گا وزیر خارجه دولتش را آماده کرد لذا سالهایی نیز بعنوان نخست وزیر عبداله گل به ادامه فعالیت پرداخت.
6- اردوغان با آرامش تمام و با رعایت تمامی رویه های قانونی به ایجاد زمینه تغییرات اجتماعی اقدام کرد بطوریکه قوانین مربوط به ممنوعیت حجاب نیز به همین منوال مورد اصلاح قرار گرفت اردوغان در اولین سفرش به آمریکا جایزه کمیته آمریکایی یهودیان را بعنوان اولین فرد مسلمان دریافت کرد اما در عین حال مواضع صریح و تند نشست داووس علیه سیاستها و اقدامات ؤزیم صهیونیستی و ترک جلسه با حضور شیمون پرز از بازتاب بسیار گسترده جهانی برخوردار و اردوغان را بعنوان فردی مبارز در برابر صهیونیست و حامی مردم فلسطین مطرح ساخت.
7- اردوغان با ایجاد زمینه لازم برای ریاست جمهوری عبداله گل و نخست وزیری داود اوغلو که هر دو از سوابق و تجربه موفق سکانداری وزارت خارجه ترکیه برخوردار هستند بیانگر توجه ویژه اردوغان به موضوع سیاست خارجه بعنوان چارچوب تنظیم سایر سیاستهای ترکیه می باشد نکته حائز اهمیتی که بررسی تفاوت یا تقابل مورد اشاره دیدگاه و مواضع اردوغان(نخست وزیر) و داوداوغلو(وزیر خارجه) در موضوع سوریه را برای درک شرایط آتی تصمیمات و اقدامات ترکیه ضروری می نماید.
8- نکته آخر اینکه اردوغان از زمان ورود به حزب رستگاری ملی اربکان تا حزب فضیلت و تآسیس حزب توسعه و عدالت با مشکلات عدیده از جمله چند نوبت دریافت حکم زندان روبرو بود که به حفظ آرامش و اعلام عملی تبعیت از قوانین جاری کشور با موفقیت از تمامی آنها عبور و و در شرایط مناسب قانونی به اصلاح و تغییر آنها اقدام کرده است نکته ارزشمندی که باید مورد توجه تمامی سیاستمدران کشورمان قرار گیرد.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها