تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۳۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
در حالی كه بايد توضيح داد كه آمريكا كشوری می باشد كه دارای حق وتو و همچنين اهداف و ارزشهايش متفاوت از روسيه در عرصه بين الملل است و با توجه به روابط دوستانه همواره تلاش دارد تا حيطه نفوذ و اقتدار روسيه را محدودتر سازد.
تدبیر24: حسین فریدونی - اوكراين پس از روسيه پهناورترين كشور اروپا محسوب ميشود، اين كشور از لحاظ ‍ژئوپلتيك دارای تنوع و حجم زياد ذخاير كم نظير در دنيا ميباشد و همچنين دارای اراضی كشاورزی منحصر به فرد كه خاك آن از مرغوبيت بالا برخوردار است كه به خاك سياه مشهور و آلمانی ها در جنگ جهانی دوم برای حاصلخيزی با وسايل مربوطه به آلمان منتقل مي كردند.


آنچه متخصصين كشاورزی بيان مي دارند اين است كه خاك مربوطه بدون كود می تواند حاصلخيز شود...در ادامه بايد اذعان نمود كه اوكراين يكی از سرنوشت سازترين حلقه های آمريكا و اتحاديه اروپا در زنجيره مهار روسيه است.

بايد اذعان داشت كه اوكراين گلوگاه انرژی اروپا ميباشد. همانطور كه عزيزان مستحضر هستند، اوكراين دارای يك منطقه خود مختار بنام كريمه ميباشد كه الحاق اين منطقه به روسيه باعث تنش ودرگيری بين اروپا و امريكا گرديد و از پايان ماه ژوئيه تحريم های اقتصادی اروپا و امريكا عليه روسيه به اجرا درآمده است.

در تقابل مربوطه روسيه نيز واردات مواد غذايی از غرب را ممنوع نموده و اين باعث به تكاپو افتادن شركتهای بزرگ و فشار بر دولتها گرديده و اين خود وجود جنگ اقتصادي را تشديد نموده است كه روند مذاكرات را كند ن و همكاری به راحتی ميسر نميباشد.

آنچه كه می توان عنوان نمود كه اشغال كريمه و نفوذ در اوكراين از علايق روسيه بود و اسباب اين هم فراهم گرديد كه اشغال آن برخلاف قوانين و موازين حقوق بين الملل است. بايستی عنوان نمود كه از بابت تحريمها اين اتحاديه اروپا است كه متضرر شد چرا كه فاصله آمريكا به اوكراين زياد می باشد و مبادلات اقتصادی نيز با مسكو كم است و آمريكا خود ميداند درمقابل روسيه چگونه اقدام كند!!! ناگفته نماند كه پوتين توانست بين كشورهای اتحاديه اروپا تفرقه بيندازد و نمونه ان خريد كشتی از فرانسه می باشد.

در ادامه تفسير بايستی متذكر شد كه آمريكا كشوری با برتری مطلق نظامی در عرصه جهانی ميباشد، كه همين مورد باعث موضع شديد روسيه خصوصا شخص پوتين در موضوع كريمه گرديده است. رويارويی پوتين و اوباما و اتحاديه اروپا بيشتر بخاطر نمايش قدرت پوتين و افكار هيتلری آن می باشد چرا كه در آستانه انتخابات جديد و پايان رياست جمهوری سعي دارد در داخل محبوبيت و ودر خارج اقتدار كسب نمايد.

در حالی كه بايد توضيح داد كه آمريكا كشوری می باشد كه دارای حق وتو و همچنين اهداف و ارزشهايش متفاوت از روسيه در عرصه بين الملل است و با توجه به روابط دوستانه همواره تلاش دارد تا حيطه نفوذ و اقتدار روسيه را محدودتر سازد. در خاتمه با توجه به چنين وضعيتی (روابط سرد) بين دو كشور و همچنين نياز جدی هردو كشور به تداوم وضعيت دوستانه موجود بايد ديد در اين جدال و شرايط پيچيده خصوصا اوكراين، خرسهای روسی برنده می شوند يا عقابهای آمريكايی؟

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها