تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني در ديدار ماساهيكو كومورا فرستاده ويژه نخست‌وزير ژاپن و هیات همراه گفت: اگر بهانه‌گيري طرف‌هاي غربي

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار فرستاده ويژه نخست‌وزير ژاپن:

به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا،آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني در ديدار ماساهيكو كومورا فرستاده ويژه نخست‌وزير ژاپن و هیات همراه گفت: اگر بهانه‌گيري طرف‌هاي غربي مطرح نباشد، انجام مذاكرات جدي و دستیابي به تفاهم امكان‌پذير است. او ادامه داد: دولت و ملت ايران با توجه به اطمينان از عملكرد خود، آماده اعتمادسازي متقابل بوده و به دنبال مذاكرات واقعي و بدون پيش‌شرط و مشخص كردن راه‌هاي اعتمادسازي بدون از دست دادن زمان و فرصت‌سوزي هستند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به روابط تاريخي دو كشور و فراز و نشيب‌هاي آن، بر ضرورت توسعه روابط با ژاپن به عنوان يك كشور قدرتمند اقتصادي در خاورمیانه تاكيد كرد.

 او با ظالمانه خواندن تحريم‌هاي تحميلي و غيرقانوني بر ايران، در پاسخ به مسائل مطرح شده درباره انرژي هسته‌اي گفت: اهداف ما مشخص و بر اساس معاهدات بين‌المللي و مقررات آژانس بوده و هست و صراحتا اعلام می‌كنيم كه نه‌تنها مخالف ساخت سلاح‌ هسته‌اي و كاربرد آن هستيم، بلكه براساس فتواي رهبر انقلاب، آن را حرام مي‌دانيم.  رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران حتي خواستار انهدام سلاح‌هاي كشتار جمعي در سراسر جهان است.  آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ادامه داد: فتوا براي مردم ايران داراي تقدس ويژه‌اي است و هيچ مرجع تقليدي فتوايي صادر نمي‌کند كه برخلاف آن عمل کند.

 او به اصرار فرستاده ويژه ژاپن مبني بر شروط ايران براي مذاكره، پاسخ داد: اگر بهانه‌گيري از سوي دوستان شما مطرح نباشد، انجام مذاكرات جدي و دستیابي به تفاهم مقدور است.

 آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد: جمهوري اسلامي همواره در چارچوب مقررات آژانس عمل نموده و خواهد نمود و در انتظار حمايت‌هاي قانوني آژانس بين‌المللي اتمي و برداشتن گام‌هاي موثر و كنار گذاشتن بهانه‌گيري‌ها است.

 عجله آمريكا براي جنگ در سوريه براي كل منطقه وخيم است

 ریيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه پيرامون مسائل سوريه گفت: هنوز نتيجه بازرسي بازرسان مشخص نشده؛ بنابراين عجله آمريكا و طرفداران غربي‌اش در برافروختن آتش جنگ در منطقه راهبردي سوريه ممكن است براي كل منطقه شرايط وخيمي به همراه داشته باشد. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني خاطرنشان كرد: اين اقدام، حاكي از سیاسي بودن اقدام آمريكا و نشات گرفته از روحيه زورمداري اين كشور براي مقابله با سوريه است. او تاكيد كرد: اقدام يك‌جانبه آمريكا بدون هماهنگي و اجازه سازمان ملل متحد، اقدامي جنگ‌طلبانه است.  آيت‌الله هاشمي رفسنجاني اظهار کرد: هنوز نتايج گزارش‌ها و تحقيقات بازرسان سازمان ملل اعلام نشده و تهديدها و زورگويي آمريكايي‌ها جواب معكوس خواهد داد.

 ژاپن آماده تعميق روابط با ايران است

 فرستاده نخست‌وزير ژاپن نيز در اين ديدار با ابلاغ سلام‌هاي گرم و صميمانه نخست‌وزير ژاپن، بر تصميم وي مبني‌بر تعميق روابط دوجانبه و بازگشت اين روابط به سال‌هاي قبل با در نظر گرفتن احترام متقابل و توسعه روابط همه‌جانبه به ويژه در بخش‌هاي اقتصادي در سايه تبادل‌نظر و گفت‌وگوهاي سازنده تاكيد كرد.  ماساهيكو كومورا گفت: نه تنها دولت ژاپن بلكه تمام دنیا با وضعيت جديد به وجود آمده پس از انتخابات، انتظار حل مسائل و توسعه روابط با ايران بر پايه احترام به حقوق متقابل را دارند.  كومورا با اشاره به موقعيت و جايگاه راهبردي جمهوري اسلامي ايران در منطقه، بر نقش كشورمان در مبادلات منطقه‌اي و جهاني تاكيد كرد.  به گزارش روز دوشنبه «ايرنا» به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، وي با بیان اينكه ژاپن علاقه‌مند به توسعه روابط با ايران است، ابراز اميدواري كرد كه با پيشرفت مذاكرات هسته‌اي بين ايران و كشورهاي ۱+۵ اعتمادسازي متقابل انجام و زمينه رفع تحريم‌هاي جهاني برداشته شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها