تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۳۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
وی ادامه داد: حداکثر وزن مجاز برای کوله‌پشتی دانش‌آموزان طبق این تحقیق 10 درصد وزن بدن توصیه شده است و برای هر سنی و هر مقطع تحصیلی با توجه به وزن دانش‌آموزان کوله‌پشتی باید خریداری شود.
تدبیر24: مدیر برنامه ملی عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت از تدوین برنامه کوله‌پشتی سالم خبر داد و گفت: در این برنامه حداکثر وزن مجاز برای کوله‌پشتی مشخص شده و برای ابلاغ به وزارت آموزش و پرورش و برای اجرا در تمام مدارس کشور آماده شده است.

محبوبه دینی از طراحی و تدوین برنامه کوله‌پشتی سالم خبر داد و گفت: بر اساس نتایج مطالعه هنجارسازی وزن کوله‌پشتی برای دانش‌آموزان ایرانی که توسط پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم انجام شده است حداکثر وزن مجاز برای کوله‌پشتی مشخص شده است.

وی ادامه داد: حداکثر وزن مجاز برای کوله‌پشتی دانش‌آموزان طبق این تحقیق 10 درصد وزن بدن توصیه شده است و برای هر سنی و هر مقطع تحصیلی با توجه به وزن دانش‌آموزان کوله‌پشتی باید خریداری شود.

مدیر برنامه ملی عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت گفت: وزن‌های بیشتر کوله‌پشتی به بروز تغییرات منفی معنی‌داری در ستون فقرات منجر شده است. بیماری انحنای ستون فقرات باعث می‌شود دردهای تنفسی و افزایش دردهای شانه، پشت و کمر بر اثر وزن بالای کوله‌پشتی ایجاد می‌شود.

دینی تصریح کرد: حتی دیده شده زمانی که کوله‌پشتی سنگین‌تر از وزن دانش‌آموزان است حجم تنفس ریوی آنها تغییر کرده و دچار خستگی‌های مزمن می‌شوند.

وی گفت:‌بنابراین به دانش‌آموزان توصیه می‌شود از جاسازی وسایل سنگین و غیر ضروری مانند لب‌تاپ، غذا و خوراکی بطری‌های آب بزرگ و وسایل رایانه‌ای در کوله‌پشتی خودداری کنند.

مدیر برنامه ملی عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت افزود: به والدین،‌مدیران و مسئولان آموزش و پرورش نیز پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از وزن کوله‌پشتی دانش‌آموزان به صورت تصادفی کوله‌پشتی دانش‌آموزان وزن می‌شود تا از رعایت وزن استاندارد کوله‌پشتی مطمئن شوند.

دینی گفت: برنامه کوله‌پشتی سالم هم اکنون برای ابلاغ به وزارت آموزش و پرورش و برای اجرا در تمام مدارس کشور آماده شده است اما سیستم اجرای دست ما نیست ما فقط استانداردها را استخراج کرده‌ایم و وظیفه سازمان‌های مرتبط مانند وزارت بازرگانی و آموزش و پرورش است که آن را اجرایی کند.

وی افزود: جلساتی را با وزارت آموزش و پرورش برگزار کرده‌ایم . درباره مقدمات کار صحبت شده و برای اجرا باید دستور کار بین‌بخشی ابلاغ شود اما به طور کلی این برنامه جز برنامه‌های در دست ارسال است.

وی گفت: وزن کوله‌پشتی برای حفظ سلامت وضعیت اسکلتی دانش آموزان اهمیت دارد و باید از حمل کوله‌پشتی‌های سنگین‌تر از وزن مجاز جلوگیری شود.

دینی گفت: کوله‌پشتی بهتر است به صورت لایه لایه بوده و فضاهای مختلفی داشته باشد تا دسترسی دانش‌آموز به راحتی به وسایل مورد نیازش فراهم باشد.

مدیر برنامه ملی عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت گفت:‌این 10 درصد وزن دانش‌آموز که برای کوله‌پشتی در نظر گرفته شده برای تمام مقاطع تحصیلی است البته تفاوت حدود 9 تا 12 درصدی در مقاطع مختلف وجود داشته که به صورت میانگین همان 10 درصد در نظر گرفته شده است.

دینی گفت: استفاده از کوله‌پشتی چرخدار نیز مناسب است اما فضای مدارس محدود و کم بوده، استاندار نیست در نتیجه دانش‌آموزان امکان استفاده راحت را از این نوع کوله‌پشتی ندارند و باید وسایل کمتری را با خود به همراه داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها