تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۳۴۴۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
نگاه خردمندانه پارادایم فرهنگی رئیس جمهور
رسوخ و رواج فساد جنسی در یک جامعه می تواند ملهم از متغییرهای فراوانی باشد. از ضعف اقتصادی و معضلات فرهنگی و ضعف اعتقادی گرفته تا پوچ نگری و بی برنامگی و تهاجم فرهنگی . . .
تدبیر24: آمده بودند برای قلع و قمع با ابروان در هم کشیده و اسلحه های پر، هیبت شان رعب در دل هر ناظری می انداخت، فرمانده دستور آتش می داد اما خبری از شلیک نبود، ملت خلع سلاح شان کرده بود، گل بر گلوله غلبه یافته و دل ها را تسخیر کرده بود. پیروزی بزرگ اینگونه رقم خورد نه با ادوات نظامی و قدرت جنگی که با تبلور اسلام رحمانی و عطوفت ایرانی.

این صحنه های آشنا برای جوانان دیروز، پلان به پلان اش برای نسل های مختلف به میراث مانده تا از قدرت تاثیر گذاری و غلبه محبت بر خشونت، ایمان بر قدرت، همنوایی و همدلی بر انشقاق و تمامیت خواهی حکایت کند.

روحانی جوان آن روزها و یاور همیشگی شهید بهشتی آن خاطرات را بخوبی در مخیله خود دارد، می داند طالقانی چگونه اباذر زمان شد و بر قلوب مردم حکمفرمایی کرد و اکنون که در مقام ریاست جمهوری تکیه زده از خشونت و برخوردهای قهری ابا دارد و راهکار التیام بخشی به معضلات اجتماعی را از معبر اندیشه ورزی و نگرش های خردمندانه و توام با مدارا و درایت می داند.

به گزارش سرویس اجتماعی تدبیر24 پدیده های فرهنگی و اجتماعی دفعی و آنی و یک شبه به منصه ظهور نمی رسند. مولفه ها و متغییرهای فراوانی از سپهره های مختلف در قبض و بسط با یکدیگر، تاثیر و تاثر و تز و سنتز با هم، یک هنجار و ناهنجاری را به عرصه عمومی رهنمون می کنند.

به عنوان مثال رسوخ و رواج فساد جنسی در یک جامعه می تواند ملهم از متغییرهای فراوانی باشد. از ضعف اقتصادی و معضلات فرهنگی و ضعف اعتقادی گرفته تا پوچ نگری و بی برنامگی و تهاجم فرهنگی. هر کدام از این متغییرها خود برآمده و متاثر از عوامل دیگر هستند و بدیهی است که برای جلوگیری از انحطاط اجتماعی و بهبود شرایط نمی توان برای حل بیماری نضج یافته در جامعه نسخه های تکبعدی و یکسویه نوشت.

دکتر حسن روحانی نیز با توجه به همین فرآیندهای چند وجهی معتقد به نگرش علمی و ریشه ای برای مواجهه با معضلات اجتماعی است او با صراحت و با تلویح بارها و بارها تاکید کرده که برخوردهای قهری و انسدادی برای مواجهه با فرآیندهای اجتماعی و پدیده های عمومی و بیرونی جوابگو نخواهد بود و باید نخبگان و اهالی فن به میدان آمده و با ارائه و تدوین راهکارهای اقناعی و همگانی فهم مردم را به سمت و سوی زیست انسانی و اسلامی رهنمون کرد.

دکتر روحانی در سفر اخیر خود به مشهد و در جمع فرهیختگان این استان صریح تر از گذشته نظرات راهبردی خود در زمینه مبارزه با بی حجابی و یا انسداد فضای رسانه ای را مطرح ساخته و از الگوی فکری خود در حل معضلات فرهنگی و مواجهه با پدیده های تازه جهانی رونمایی کرد.

روحانی که چندی پیش تر گفته بود نمی توان با زور مردم را به بهشت فرستاد، این بار با صراحتی نمایان تر می گوید :" مشکل حجاب زنان با ون و پاسبان حل نمی شود" او با انتقاد از نگاه متحجرانه و انسدادی به پدیده های اجتماعی و عدم کارایی آنان تاکید می کند که عده ای تنها فیلتر کردن و دیوار کشیدن را بلدند.

او فقیه متبحری است و با آموزه های اسلامی به خوبی آشنایی دارد و بدیهی است که حجاب در جامعه اسلامی را ارزشی والا می داند اما در همین حال بخوبی این را هم درک و فهم می کند که اسلام رحمانی و آموزه های تساهل مدارانه و تسامح نگرانه آنست که می تواند با جذب حداکثری و اقناع عمومی راهکار رسوخ فرهنگ اسلامی در جامعه باشد و قرائت های تند و خشن و تک بعدی جز به فاصله گیری عموم مردم از ارزش ها نخواهد انجامید.

او همانگونه که پیش تر گفته بود باور وثیق دارد که با اسلحه های چوبی و ناکارآمدانه نمی توان به جنگ معضلاتی چون تهاجم فرهنگی رفت و راهکار مقابله جز توانمند سازی جبهه خودی ها نیست. او تاکید و تصریح دارد که فیلترینگ فله ای و غیر هوشمندانه نمی تواند راهکار مقابله با پدیده هایی چون شبکه های ارتباطی و رشد و گسترش اینترنت باشد.

او دانش آموخته مکتبی است که در آن کفار به انکار خداوند و معاد در نزد رسول اکرم می پرداختند و ایشان با متانت و عقلانیت پاسخ مغرضین و معاندین را می داد و این رمز جاذبه نبی گرامی اسلام بود. او فرزند انقلابی است که شهید مطهری به عنوان تئوریسین آن با صراحت می گفت مارکسیست ها نیز آزادند که سخن بگویند و ما باید پاسخ آن ها را بدهیم.

سخنان روحانی نمی تواند معارض عقلانی نگر و خیرخواهی داشته باشد که با ادله و استدلال منطقی گفتار وی را رد و فاقد وجاهت بخوانند، چرا که تجربیات چند دهه ای نشان داده مبارزه سخت و قهری با پیده های نو ظهور ارتباطی و اجتماعی پاسخگو نیست. مگر مبارزه با ویدئو و سپس ماهواره و یا حضور گشت ارشاد در خیابان ها توانست به نقطه فرجام مقبولی رهنمون شود و ذائقه عمومی را دچار تغییر و تحول کند؟.

بدون شک مقصود روحانی رواج ولنگاری و یا فقدان برخوردهای قانونی با معضلات اجتماعی افسار گسیخته نیست او تاکید دارد که راهکار منطقی تنها از معبر ایجاد محدودیت نمی گذرد و باید برای بهبود شرایط فرهنگی جامعه با نگاه ریشه ای و همه جانبه نگرانه در وجه ایجابی متفکران و اندیشمندان حوزه های مختلف علوم انسانی به میدان آمده و راهکار ارائه دهند و در وجه سلبی هم با نگاه رومندانه و انسانی و بدور از برخوردهای دفعی و خشن مردم را به سمت و سوی رعایت حدود و ثغورهای قانونی رهنمون کرد. نگاهی که اگر در حوزه های مختلف توسط کارگزاران نظام به منصه ظهور برسد می توان انتظار بهبود شرایط در عرصه های مختلف را داشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
روح اله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
3
2
من شک دارم این لبخند رییس جمهور به مردم ایران باشد حتما روبروی ایشان یک آدم غربی ایستاده!
روحانی نژاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
1
2
حکایت «راست» گو ترین دولت اعتدالی و عملکرد « رحمانی» آن:
روحانی که چندی پیش تر گفته بود نمی توان با زور مردم را به بهشت فرستاد، در روزهای بعدش هم منتقدین حوزوی و دانشگاهیش را «به جهنم» حواله کرده بود، این بار با صراحتی نمایان تر می گوید :" مشکل حجاب زنان با ون و پاسبان حل نمی شود" او با انتقاد از نگاه متحجرانه و انسدادی به پدیده های اجتماعی و عدم کارایی آنان تاکید می کند که عده ای تنها فیلتر کردن و دیوار کشیدن را بلدند؛ اما در عین حال وزارت فخیمه ارشادش سایت های منتقدین رییس جمهور را فیلتر کرد.
او همانگونه که پیش تر گفته بود باور وثیق دارد که با اسلحه های چوبی و ناکارآمدانه نمی توان به جنگ معضلاتی چون تهاجم فرهنگی رفت و راهکار مقابله جز توانمند سازی جبهه خودی ها نیست؛ و دقیقا به جهت اثبات صدق گفتارش همکاران او در دولت بنفش طی یک سال گذشته بسیاری از عوامل فتنه و نیز نویسندگان و شاعرانی را که سابقه مخالفت با احکام دینی و تمسخر و توهین حضرت امام روح الله را در کارنامه داشتند را در مصدر برخی سمتهای مدیریتی، سیاسی، آموزشی و فرهنگی منصوب کردند تا جبهه خودی ها را (البته خودی با چه اندیشه ای) مقاوم تر نمایند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها