تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۳۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
موسوی ادامه داد:‌ همچنین افرادی که پس از بهبود از اعتیاد، به مدت 5 سال پاک بوده و سراغ مواد مخدر نرفته‌اند، شناسایی شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
تدبیر24: مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: 298 پرونده پرداخت وام اشتغال به معتادان بهبودیافته متقاضی در استان خوزستان تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، غلام‌رضا صدیق‌راد در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد:‌ در جلسه‌ای با مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) خوزستان، در زمینه اعطای 2 میلیارد تومان تسهیلات به معتادان بهبودیافته و آموزش‌دیده در سطح استان توافق شد. پس از آن، این اعتبار، تقسیم شهرستانی شد، ولی در زمان عملیاتی کردن این توافق، سنگ‌اندازی‌های بسیاری انجام شد. این در حالی است که افراد متقاضی وام بسیار امیدوار شده‌اند.

وی ادامه داد: وقتی تعهدی داده می‌شود انتظار داریم به این تعهدات عمل کنند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان همچنین با اشاره به خطرات جمع‌آوری زباله‌های آلوده، خطاب به شهرداری اظهار کرد: ‌رفتگران با توجه به این که جمع‌آوری زباله‌ها را بر عهده دارند، مستعد آلوده شدن به بیماری‌های قابل انتقال از طریق سرنگ‌ها و وسایل معتادان هستند، ضروری است این افراد در زمینه جمع‌آوری سرنگ‌های آلوده آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

به گزارش ایسنا، سیدخلف موسوی، شهردار اهواز نیز در این جلسه گفت: باید اطمینان حاصل کرد تسهیلاتی که در اختیار معتادان بهبودیافته قرار می‌گیرد، منجر به اشتغال شود و این گونه نباشد که متقاضی وامی را دریافت و برای کار دیگری هزینه کند. بنابراین ضروری است در خصوص اعطای وام و تسهیلات به این افراد دقت بیشتری صورت گیرد.

وی اظهار کرد:‌ شهرداری در قالب معاونت فرهنگی و اجتماعی در بحث مبارزه با مواد مخدر وارد می‌شود و در جهت جلوگیری از مصرف مواد مخدر و ایجاد فرهنگ شهری در این زمینه، اقداماتی در سطح شهر انجام داده است که می‌توان به استقرار سه اکیپ جمع‌آوری آسیب‌دیدگان اجتماعی از سطح شهر اهواز، تهیه و توزیع 10 هزار بروشور با موضوع پیشگیری از اعتیاد و فضاسازی با استفاده از چاپ بنر با موضوع مواد مخدر با هدف پیشگیری از ابتلا به اعتیاد در سطح شهر اهواز اشاره کرد.

موسوی ادامه داد:‌ همچنین افرادی که پس از بهبود از اعتیاد، به مدت 5 سال پاک بوده و سراغ مواد مخدر نرفته‌اند، شناسایی شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی همچنین به جمع‌آوری 200 معتاد از سطح شهر در شش ماه گذشته و معرفی این معتادان به بهزیستی و کمپ‌های مجاز خبر داد.

شهردار اهواز گفت:‌ در خصوص جمع‌ آوری پسماندهای پزشکی و بیمارستانی و همچنین سرنگ‌های آلوده پیمانکار مخصوص داریم و آموزش نیروها در این زمینه موجب می‌شود انتقال بیماری‌ها از این طریق صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در پنج جلسه گذشته شورای مبارزه با مواد مخدر استان، 54 مصوبه داشتیم که 34 مصوبه اجرا شده و 20 مصوبه نیز در حال اجرا است. در جلسه آخر موضوع سایت تحلیلی خبری و آموزشی ستاد در شورا مورد بحث قرار گرفت که کلیات آن به تصویب رسید.

وی اظهار کرد: این سایت به نام سرخوش‌نیوز طراحی شد و قرار شد با همکاری مجموعه‌هایی مانند دانشگاه شهید چمران، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، آموزش و پرورش، هلال احمر، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل بهزیستی و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان محتوای سایت تهیه شود.

اسحاقی به نقاط آلوده به مواد مخدر در شهرهایی مانند شوش و اهواز اشاره کرد و ادامه داد: در نقاط آلوده شهرها پس از پاکسازی باید اقداماتی صورت گیرد که دوباره آلوده نشوند. در این زمینه اشتغال افراد بهبودیافته بسیار حایز اهمیت است. یکی از محورهای اصلی حرفه‌آموزی، اشتغال است که باید توسط اداره‌کل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و دستگاه‌های مرتبط مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان افزود: به دلیل گسترش حاشیه‌نشینی، در اهواز نقاطی وجود دارد که با ویژگی‌های شهر همخوانی ندارند و برای بر هم زدن این آلونک‌ها لازم است برنامه‌ریزی بهتر و عملیات موثرتری انجام داد.

در این جلسه همچنین رحمان قلاوند، مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: 325 نفر از افراد پاک‌شده و بهبودیافته در خوزستان، تحت پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند. برای این آموزش‌ها، 18 رشته تعریف و این آموزش‌ها در هشت شهر استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: 60 درصد از افراد آموزش‌دیده با همکاری اداره‌کل زندان‌ها، 27 درصد این افراد با همکاری بهزیستی استان و 13 درصد با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد برای فراگیری آموزش‌ها معرفی شده بودند. 48 درصد از افراد آموزش‌دیده بین 15 تا 29 سال داشتند، 76 درصد از این افراد تحصیلات زیر دیپلم، 23 درصد دیپلم، 3.4 درصد دارای مدرک فوق‌دیپلم و 0.6 درصد دارای مدرک لیسانس بوده‌اند.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خوزستان افزود: 61.2 درصد افراد آموزش‌دیده مجرد و 38.8 درصد این افراد متاهل، 93 درصد افراد آموزش دیده بیکار و بقیه یا مشغول بکار بوده یا کار خود را از دست داده بودند.

وی گفت: با توجه به این که بیکاری با ابتلا به اعتیاد رابطه مستقیم دارد، ضروری است که در بحث اشتغال افراد بهبودیافته و آموزش‌دیده تصمیم جدی گرفته شود.

قلاوند اظهار کرد:‌ اعطای وام مستقیم به افراد بهبودیافته، چندان منجر به اشتغال نمی‌شود، بنابراین می‌توان با شناسایی مشاغل مورد نیاز و با همکاری برخی دستگاه‌ها، افراد بهبودیافته را مشغول بکار کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها