تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۳۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان از مرمت و بازسازی ساختمان «محمدزاده» واقع در شهرستان سنندج خبر داد.
تدبیر24: «علیرضا آذرشب» اظهار کرد: در دوره‌ی پهلوی اول توسط رضاه شاه طرح اولین میدان شهری سنندج در ضلع شرقی قلعه سنه دژ یا باشگاه افسران به صورت چهارراه و میدان با ایجاد آب‌نما از آب جاری و فلکه‌ای احداث می‌شود.

وی افزود: میدان انقلاب سنندج ابتدا عملاً به شکل دایره اجرا شده و به علت کوچک بودن فضای آن مورد بازدید و در مرحله‌ی دوم و سوم به دستور رضاخان تعریض و توسعه یافت و اینک فضای موجود نتیجه‌ی اجرای مرحله‌ی سوم تعریض میدان برای شهروندان به یادگار مانده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پس از 80 سال توسط میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان عملیات پاکسازی و مرمت نمابی بنای مورد نظر آغاز شده است.

وی یادآور شد: این بنا به لحاظ ساختار تاریخی و فرهنگی خود فقط نما و پوشش سقف شیروانی آن لزوماً توسط میراث فرهنگی، به بازسازی نیاز دارد اما در بخش‌های خلفی قطعاً پاسخگوی نیازهای زندگی امروزه نیست و لازم است مطابق اصول مرمتی بصورت منطقی و براساس طرح بازسازی مدرن شامل پارکینگ، بخش تجاری، بخش خدماتی و... با حفظ نمای آجری و سقف شیروانی بازسازی شده و در واقع زندگی پویایی شهری با کالبد و نمای قدیمی که نشان‌دهنده‌ی وضعیت تاریخی و فرهنگی شهر سنندج است را نمایش دهد.

وی با اشاره به مرمت و بازسازی این بنای تاریخ در شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: مرمت این بنای تاریخی شامل برداشتن الحاقات نابجا و دخالت‌های ناصحیح، برچیدن ناودان‌ها و اصلاح و نصب دوباره و رنگ‌آمیزی، بازسازی کتیبه‌ی آجری سردرب مغازه‌ها، زیرکوبی سقف شیروانی و رنگ‌آمیزی لبه رخبام ضلع جنوبی و غربی، انجام طراحی و انجام عملیات آجرتراشی ازاره و کمر دیوار دور فلکی بنا، استحکام بخشی قسمت‌های اضطراری پنجره و سردرب بخش فوقانی و تحتانی، تعویض آجرهای پوسیده، شست‌وشو اغلب مواضع تحت مرمت و پاک‌سازی سطح نمای آجری است که توسط کارشناسان حفظ و احیاء انجام شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها