تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۳۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
یک متخصص داخلی گفت: زائران خانه‌ی خدا، رعایت بهداشت در سفر حج را فرموش نکنند تا به سلامتی آن‌ها خدشه‌ای وارد نشود.
تدبیر24: علیرضا خادم‌المله اظهار کرد: با فرا رسیدن موسم حج تمتع، صدها هزار مسلمان مشتاق از سراسر جهان برای انجام فریضه‌ی معنوی و باشکوه حج، به سرزمین وحی مشرف می‌شوند تا اعمال خود را انجام دهند. سن بالای بیشتر زائران و تجمع زیاد آن‌ها در مراکز زیارتی و عبادتی و مدت زمان طولانی (حداقل یک‌ماه) سفر، احتمال تشدید بیماری‌های زمینه‌ای قبلی و همچنین ایجاد بیماری‌های جدید، بخصوص عفونت‌های تنفسی را به مقدار زیادی افزایش می‌دهد. بنابراین لازم است برای حفظ سلامتی و انجام مناسب و مقبول اعمال حج، به برخی نکات بهداشتی و پزشکی عمل کنند.

او توضیح داد: زائران قبل از سفر با نرمش، ورزش و پیاده‌روی روزانه، آمادگی لازم برای حضور در عرفات، منا و طواف را کسب کنند. همچنین با انجام ورزش‌های تنفسی ریه (کشیدن نفس‌های عمیق و نگهداشتن آن به دفعات) حجم ریه‌ها را افزایش دهند و در صورت داشتن اضافه وزن با برنامه‌ی غذایی و فعالیت مناسب بدنی، وزن خود را کم کنند. در ضمن اگر زائران از وجود بیماری‌های قلبی، ریوی، دیابت، فشار خون، چربی بالا، گوارشی، کلیوی، خونی و ... رنج می‌برند، حتما قبل از سفر، به پزشک مراجعه و بررسی‌های لازم دوره‌ای را انجام دهند و آخرین آزمایش‌ها و مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشند.

این پزشک متخصص بیان کرد: زائران در صورت داشتن بیماری و مصرف دارو، باید لیست داروها و نیز به مقدار مورد نیاز برای روزهای سفر را همراه داشته باشند. ضمنا برنامه‌ی غذایی معمول خود را حفظ کنند و از خوردن غذا با حجم زیاد و غذاهای پرچرب، شور و آب میوه‌های مصنوعی و نوشابه‌ها که قند بسیار بالایی دارند، پرهیز کنند و بیشتر از دوغ استفاده کنند تا سلامتی آن‌ها تا حدودی تضمین شود.

خادم‌المله درباره‌ی میزان مصرف تنقلات در میان زائران، گفت: از همراه بردن مقادیر زیاد شیرینی، آجیل و تنقلات همراه خود و زیاده‌روی در مصرف آن‌ها اجتناب کنید، چراکه به‌صورت معمول، در پذیرایی روزانه انواع میوه‌ها توزیع می‌شود. همچنین به‌علت تعرق زیاد ناشی از گرمای بالا در عربستان و فعالیت روزانه، با مصرف به اندازه‌ی مایعات و میوه‌ها، از گرمازدگی و کم‌آبی بدن جلوگیری کنید. از همین رو برای جلوگیری از مسمومیت غذایی باید از خوردن غذاهای مانده، سردشده و غذاهای محلی فروشگاه‌های مواد غذایی که بهداشت مناسبی ندارند، پرهیز شود.

این پزشک متخصص یادآوری کرد: برای جلوگیری از بدن‌درد، زائران هنگام ورود به اتاق‌های خود، بخصوص زمانی که دچار تعریق شده‌اند، از سرد کردن زیاد اتاق و قرار گرفتن در مقابل باد کولرها اجتناب کنند و برای پیشگیری از عفونت‌های تنفسی که بسیار شایع است و برای افراد مسن و کسانی که بیماری‌های ریوی، قندی، کلیوی و دیابت دارند نیز بسیار خطرناک است، حتی‌الامکان از حضور در محیط‌های دربسته و شلوغ و دست دادن با یکدیگر خودداری کنند و دست‌های خود را مرتب بشویند و از ماسک صورت مناسب استفاده کنند.

او افزود: اگر زائران بیماری قند دارند و از تعداد زیادی قرص قند یا انسولین استفاده می‌کنند، دستگاه اندازه‌گیری قند خون را همراه داشته باشند و در مواقع ضعف و بی‌حالی، قند خون خود را کنترل کنند و در صورت قند کمتر از 60 یا بیشتر از 200 به پزشک کاروان مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها