تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۳۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
امروز شنبه بیست و دوم شهریور 1393 هجری خورشیدی، هفدهم ذی القعده 1435 هجری قمری و سیزدهم سپتامبر سال 2014 میلادی است. 71 سال پیش در چنین روزی، سفیر ایران در امریکا سند پیوستن ایران به اعلامیه ی ملل متحد را امضا کرد.
تدبیر24: مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:

22 شهریور 1359
مرزداران جمهوری اسلامی ایران با نیروهای متجاوز ارتش بعث عراق در پاسگاه های مرزی قصر شیرین و خرمشهر درگیر شدند.

22شهریور 1357
امام خمینی در پیامی از پرسنل ارتش ایران خواست به ملت بپیوندند و نام خود را در تاریخ به عنوان کسانی که به سود ملت ایران به راه خود ادامه می دهند هر چه زودتر ثبت کنند.

22 شهریور 1356
فرانسه موافقت خود را با فروش 2 راکتور هسته یی به ایران و آموزش 350 تکنسین ایرانی جهت کار در راکتورهای هسته ای اعلام کرد.

22شهریور 1343
امام خمینی در فرمانی به روحانیون از آنان خواستند نگذارند مبلغان و وعاظ در شهر بیکار بمانند و فرمودند لازم است هر چه زودتر به روستاها جهت ارشاد مردم بروند. برپایه ی این فرمان؛ رویه تبلیغ آنها باید به گونه ای باشد که مردم از هر جهت به وضعیت احکام دین آگاهی یابند.

22 شهریور 1342
پادشاه نپال و همسرش در مسیر سفر خود به منطقه های اشغالی برای دیدار با مسوولان رژیم صهیونیستی، در یک توقف کوتاه در تهران با محمدرضا پهلوی درباره ی مسایل 2 کشور گفت وگو کردند.

22 شهریور 1337
ایران قرارداد خرید 250 هزار تن گندم از آمریکا را امضا کرد.

22 شهریور 1334
مهدی قلی هدایت(مخبرالسلطنه) نخست وزیر دوره ی پهلوی درگذشت، او 6 سال و نیم نخست وزیر رضاخان پهلوی بود و 50 سال در صحنه سیاسی ایران حضور داشت و به مقام های صدارت اعظمی، 14 بار وزارت، چهار بار استانداری، یک بار ریاست دیوان عالی کشور و نمایندگی مردم تهران در مجلس دست یافته بود.

22 شهریور 1331
برپایه ی اطلاعات منتشره در نشریه نیویورک پست ، کمک های مالی آمریکا به ایران در 12 ماه گذشته 145 میلیون دلار بوده که از این مبلغ 70 میلیون دلار به صورت کمک مالی ، 50 میلیون دلار برای خرید اسلحه، مهمات جنگی و 25 میلیون دلار در قالب کمک های اصل چهار بوده است .

22 شهریور 1322
محمد شایسته سفیر ایران در آمریکا، سند پیوستن ایران به اعلامیه ی ملل متحد را در واشنگتن امضا کرد. ایران که در آغاز جنگ جهانی دوم بی طرفی خود را اعلام کرده بود، در هفدهم شهریور 1322 به آلمان اعلام جنگ داد. هدف اصلی ایران از این اقدام پیوستن به اعلامیه ی یادشده و شرکت در کنفرانس های صلح پس از جنگ بود.

22 شهریور 1305
وزارت داخله در اعلامیه ای هشدار دهنده به میرزا حسن خان مستوفی نخست وزیر، از گسترش طاعون گاوی و مرگ فراگیر دام در بسیاری از منطقه ها در کشور خبر داد.

22 شهریور 1299
شیخ محمد خیابانی روحانی مبارز و مجاهد مشروطه‏خواه، در جریان درگیری نیروهای قزاق با مردم در شهر تبریز در 40 سالگی به شهادت رسید.

22 شهریور 1294
وزیران مختار روس و انگلیس در دیدار با مستوفی الممالک نخست وزیر، خواستار برکناری فوری استاندار فارس شدند. که این درخواست به اجرا درآمد. استاندار وقت فارس بویژه از انگلیسی ها پیروی چندانی نداشت.

22 شهریور 1286
آیت الله حاج میرزا ابراهیم خویی از مجتهدان بزرگ خوی و خالق اثرهایی چون حاشیه بر رسائل شیخ انصاری، شرح نهج‏البلاغه موسوم به الدُّرَّةُ النّجفیه و شرح چهل حدیث، در جریان فعالیت های مشروطه خواهی در 76 سالگی به شهادت رسید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها