تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۳۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: اجرای طرح فاضلاب در شهر دزفول به بافت تاریخی این شهر در محدوده بازار خراطان خسارت وارد کرد.
تدبیر24: غلامعلی باغبان کوچک ' روز سه شنبه افزود: اجرای طرح فاضلاب در بافت تاریخی دزفول که خیابان و کوچه های کم عرض دارد، موجب شکستگی خطوط شبکه آب تصفیه و آب خام در مسیر اجرای طرح در بازار خراطان دزفول شده که به دلیل ترمیم نشدن این شکستگی ها آب به زیرزمین خانه های مجاور نفوذ، و صدمه وارد کرد.

وی گفت: نفوذ آب به سازه های خشتی و آجری بافت قدیم در محدوده بازار خراطان دزفول آسیب زده و این سازه ها پایداری خود را از دست داده و تعدادی خانه و مغازه تاریخی زیان جدی دیده است.

باغبان کوچک افزود: علاوه بر تخریب خانه تاریخی 'جوکار' با شماره ثبت ملی 7580 و سه خانه روبه روی آن بر اثر نفوذ آب و آبگرفتگی، به یک باب خانه و مغازه دیگر نیز در این محدوده خسارت جدی وارد شده و در حال تخریب است.

وی گفت: دو اتاق از خانه ثبت ملی جوکار تخریب شده و امکان تخریب کلیه ساختمان این خانه تاریخی وجود دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری دزفول افزود: تاکنون گزارشی از آسیب وارده به چند خانه تاریخی دیگر در محل بازار خراطان که متروکه هستند دریافت نشده اما احتمال خسارت به این خانه ها نیز می رود.

باغبان کوچک گفت: با وجود توصیه مکرر سازمان میراث فرهنگی به مجریان طرح فاضلاب و اداره آب و فاضلاب دزفول، روند اجرای این طرح به دلیل اینکه به صورت اصولی اجرا نشد موجب وارد آمدن خسارت به بخشی از بافت تاریخی دزفول شده است.

وی افزود: مالکان خانه های تاریخی آسیب دیده به دستگاه قضایی، و اداره میراث فرهنگی نیز بابت خسارت وارده به بافت قدیم این شهر به فرمانداری دزفول شکایت کرده است.

تلاش خبرنگار ایرنا برای گفت و گو با مدیر آبفا دزفول در کسب اطلاع از چگونگی اجرای این طرح آبفا که منجر به وارد شدن آسیب به بافت تاریخی دزفول شده بی نتیجه ماند.

شهر دزفول در شمال استان خوزستان حدود 250 هکتار بافت قدیم دارد که به دلیل توسعه شهری و کمبود اعتبار لازم برای مرمت و ایمن سازی بخش زیادی از آن در معرض تخریب و نابودی است.

تعدادی از خانه های تاریخی بافت قدیم دزفول در بارندگی زمستان پارسال خسارت دیداین در حالی است که این بافت تاریخی در برگیرنده بناهای ارزشمند آجری با معماری زیبا و منحصر به فرد است.

اجرای طرح فاضلاب شهر دزفول از دو سال پیش تاکنون در مناطق مختلف این شهر شتاب گرفته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها