تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۳۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
در حالی که درگیری‌ها میان نیروهای نظامی عراق و عناصر تروریستی داعش موجب کشته شدن دست‌کم 13 سرباز و زخمی شدن سه شهروند عراقی شده است، مقامات بغداد در اظهاراتی جداگانه خواستار انجام اقدامات لازم برای مبارزه با داعش شدند.
تدبیر24: به دنبال درگیری‌ها میان نیروهای ارتش عراق و افراد مسلح داعش در نزدیکی سد «حمرین» در شمال شرقی بعقوبه 13 تن از سربازان عراقی کشته شدند. همچنین یک منبع در پلیس عراق اعلام کرد، سقوط دو خمپاره در منطقه «التاجی» در شمال بغداد، پایتخت این کشور نیز به زخمی شدن سه شهروند غیرنظامی منجر شد.

خبرنگار المیادین همچنین در گزارشی از وقوع درگیری‌های شدید میان ارتش عراق و نیروهای مسلح داعش در بزرگراه «الحولی» در نزدیکی تکریت خبر داد. منطقه «کبیسه» واقع در غرب استان الانبار نیز شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش و تروریست‌هاست.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، منطقه کبیسه پس از عقب‌نشینی ناگهانی نیروهای امنیتی عراق تحت تصرف داعش درآمده است.

همزمان با حملات ارتش عراق هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به رهبری آمریکا حملاتی را علیه مواضع داعش در سوریه و عراق بویژه در منطقه «الرطبه» واقع در غرب استان الانبار صورت دادند.

این در حالی است که پایگاه اینترنتی «المسله» نیز به نقل از ایاد علاوی، معاون رئیس‌جمهوری عراق تاکید کرد که وی در اظهاراتی خواستار ایجاد مقرراتی شده است که مانع از بمباران کورکورانه مناطق مختلف عراق و قربانی شدن بسیاری از شهروندان این کشور می‌شود. وی افزود: اظهارات و ادعاهایی که در مورد جنگ علیه داعش مطرح می‌شود، در واقع اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کند.

از سوی دیگر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید قربان، دولتمردان این کشور را به یکپارچگی فراخواند و متعهد شد که تمام تلاش خود را برای پیشرفت در زمینه‌های مختلف به کار خواهد بست.

در همین حال صلاح الجبوری، معاون ائتلاف نیروهای ملی عراق اعلام کرده است، تصمیم ترکیه مبنی بر ارسال نیروهای زمینی به عراق برای جنگ با داعش بدون موافقت دولت این کشور نقض حاکمیت ملی است. وی افزود: ملت عراق از تمامی تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای مبارزه با داعش حمایت می‌کند مشروط به اینکه حاکمیت عراق خدشه‌دار نشود.

پیشتر سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق بر لزوم اقدام مشترک میان نیروهای سیاسی برای از بین بردن تمامی موانع پیش‌رو تاکید کرده بود.

تشدید نبرد میان پیشمرگ‌های کرد و شبه‌نظامیان داعش

نبرد در اطراف شهر کوبانی بین پیشمرگ‌های کرد و شبه‌نظامیان تروریست «دولت اسلامی» موسوم به داعش ادامه دارد. حملات هوایی آمریکا نتوانسته جلوی پیشروی نیروهای داعش را به سوی این شهر بگیرد، اما این شهر سقوط نکرده است.

شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه زیر آتش سنگین شبه‌نظامیان داعش قرار دارد و حلقه محاصره از محورهای شرقی، جنوبی و غربی تنگ‌تر می‌شود. شهر کوبانی که در مرز سوریه و ترکیه واقع شده، آخرین سنگر در منطقه‌ای به شمار می‌رود که تاکنون تحت کنترل کردهای سوریه بوده است.

برخی از رسانه‌های محلی کردی از «ورود شبه‌نظامیان داعش» به شهر کوبانی و «سر بریدن برخی از شهروندان» خبر داده‌اند. همین منابع همچنین گزارش دادند، هزاران کرد برای جنگ خیابانی در داخل شهر با تروریست‌های داعش آماده می‌شوند.

خبرگزاری «کردپرس» در این باره گزارش داد، کوبانی خالی از سکنه شده است و 95 درصد اهالی این شهر را ترک کردند. به گزارش این خبرگزاری، حلقه‌ی محاصره‌ی شهر کردنشین کوبانی تنگ‌تر شده و از 20 روز پیش تلاش گروه تروریست داعش برای تسخیر این شهر جدی‌تر شده است.

زارا مستو، روزنامه‌نگار کرد به این خبرگزاری گفته است: «کردها به مقاومت خود در این شهر ادامه می‌دهند. کوبانی سقوط نکرده اما پیشروی داعش ادامه دارد. از سمت شرق، نیروهای داعش تا یک کیلومتری شهر پیش آمده‌اند. از سمت جنوب به یک و نیم کیلومتری شهر رسیده‌اند و از سمت غرب نیز بین سه تا چهار کیلومتر با شهر فاصله دارند.»

کوبانی زیر آتش سلاح‌های سنگین

این خبرنگار کرد تاکید کرد که نیروهای داعش با سلاح‌های سنگین و پیشرفته به کوبانی حمله‌ور شدند و تمام مناطق مسکونی شهر کوبانی با توپ‌های دورزن، خمپاره‌انداز و سایر سلاح‌ها مورد هدف قرار گرفته است. وی می‌افزاید نیروهای داعش موشک، تانک، دوشکا و خودروهای زرهی نیز در اختیار دارند.

منبع: پایگاه اینترنتی سومریه نیوز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها