تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۳۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
معاون اول رییس جمهوری:
معاون اول رییس جمهوری گفت: صندوق توسعه ملی در بخش ارزی هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاران ندارد و به هر میزان آماده ارائه تسهیلات است.
تدبیر24: اسحاق جهانگیری عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان فارس با اشاره به انسجام مسوولان این استان افزود: امیدواریم با این انسجام بخشی از مشکلات استان حل شود.
وی با اشاره به بحران و مشکلات پیش روی منطقه اظهار امیدواری اکرد که خداوند شر گروه های استکباری و تروریست را از منطقه کوتاه کند.
معاون اول رییس جمهوری گفت: ایران کانون باثباتی در منطقه است و این ثبات نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم و از آن حراست کنیم.
جهانگیری افزود: یکی از دلایل ثبات ، مدیریت قاطع رهبر معظم انقلاب و انسجام میان نیروهای انقلاب و مدیران کشور و استان ها است.
وی در ادامه با اشاره به سفر مسوولین کشوری به استان ها خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این سفرها تبیین بخشی از سیاست های دولت برای مسوولین است.
معاون اول رییس جمهوری گفت: در همه سفرها مشکلات و مسائل پیش روی استان ها مطرح و راهکارهای حل آن نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
جهانگیری با بیان اینکه دولت روحانی در مقطع حساسی مسوولیت خود را شروع کرد افزود: مردم ایران در انتخابات 92 نظرات و دیدگاه های آقای روحانی را دقیق تر دیدند و از این نظرها حمایت کردند تا کشور از مشکلات عبور کند و همه باید کاری کنیم که مردم از امیدی که بستند ناامید نشوند.
وی تاکید کرد: حفاظت و حراست از امید مردم ، رسالت همه مسوولان است.
معاون اول رییس جمهوری گفت: آقای روحانی همواره تاکید کردند که من به وعده هایم پایبند هستم و برای تحقق آن تلاش می کنم.
جهانگیری با توجه به اقدامات دولت در بخش سیاست خارجی اظهار داشت: در بحث سیاست خارجی مهمترین بحث ما موضوع هسته ای و تحریم های ظالمانه ای بود که بخش های مهم کشور تحت تاثیر آن قرار گرفته بودند.
وی ادامه داد: در یک سال گذشته رییس جمهور ما با یک زبان متین و منطقی با دنیا سخن گفت که نتیجه آن این بود که وقتی رییس جمهوری برای اولین باربه سازمان ملل رفت و طرح جهانی عاری از خشونت و افراطی گری را مطرح کرد مورد استقبال همگان قرار گرفت و به تصویب رسید.
معاون اول رییس جمهوری گفت: در سفر سال جاری رییس جمهوری به سازمان ملل نیز یکی از مهمترین اقدامات این بود که روسای جمهور دنیا تلاش کردند با رییس جمهور ایران دیدار کنند.
وی ادامه داد: حتی نخست وزیر انگلیس نیز بارها درخواست ملاقات با آقای روحانی داد که دکتر روحانی نیز به وی وقت داد.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اتفاقاتی که طی مدت گذشته در منطقه رخ داد گفت: ظرف یکسال چهار بار رییس جمهور روسیه و آقای روحانی با هم دیدارهای طولانی داشتند و درخصوص مباحث منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.
جهانگیری افزود: اگر تدابیر ایران و روسیه نبود، با بهانه سلاح شیمیایی که برای اسد مطرح شد کار سوریه را یکسره می کردند اما وقتی ما راهکار دادیم و اسد نیز پذیرفت، اکنون وضعیت سوریه به این نقطه رسیده است.
معاون اول رییس جمهوری همچنین به اقدامات اقتصادی صورت گرفته در دولت اشاره کرد و گفت: ما نفتمان را به میزانی که باید می فروختیم می فروشیم، و کارهای دیگر نکردیم که امثال بابک زنجانی پیدا شود و پول نفت را ببرد که تا این لحظه یک دلار از پول پیدا نشده است؛ برخی منابع داده شده به بابک زنجانی پول نقد کشور بوده است.
جهانگیری افزود: خوشبختانه یک انضباط خوبی در کشور در زمینه اقتصادی به وجود آمده و نفت بر اساس توافق های صورت گرفته با کشورها بیشتر از گذشته به فروش می رسد.
وی ادامه داد: در بخش اقتصادی ساعت و روزی نبود که نرخ ارز تغییر نکند و تورم در حال رشد بود و ما رشد منفی اقتصادی را شاهد بودیم که در 50 سال اخیر بی سابقه بود.
معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت با تکیه بر نیروهای مجرب و متخصص سیاست های اقتصادی را تدوین کرد و در گام نخست تصمیم گرفتیم تورم را کاهش دهیم به طوری که در6 ماه نخست امسال به حدود 20 درصد رسید و امیدواریم تا آخر سال به کمتر از 20 درصد برسد.
جهانگیری افزود: امروز بحمدالله مباحث خروج از رکود و علل و راهکارهای آن برای دولت کاملا مشخص شده است و ما مجموعه ای را برای تصویب در مجلس شورای اسلامی ارسال کرده ایم.
وی ادامه داد: امیدواریم با ورود به بحث رونق، بخش زیادی از مشکلات کشور از جمله اشتغال حل شود.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه جهت گیری خوبی برای صادرات غیرنفتی در نظر گرفته ایم گفت: در حال تامین منابع مورد نیاز برای سرمایه گذاران هستیم.
جهانگیری افزود: اقتصاد کشور به مسیر صحیح خود بازگشته است.
وی در ادامه، انسجام نیروهای نظامی را از اولویت های دولت عنوان کرد و گفت: این دولت مصمم است که هیچ موضوعی از دستورات رهبر معظم انقلاب بر روی زمین نماند و همه آن را اجرایی خواهد کرد و مسوولیت همه کارهایش را خودش می پذیرد.
معاون اول رییس جمهوری در ادامه گفت: در 6 ماهه اول امسال صددرصد بودجه استان ها را تخصیص داده ایم و در نیمه دوم درخصوص بودجه استانی تخصیص خوبی خواهیم بود.
جهانگیری در ادامه طرح سلامت را به عنوان طرح کلیدی دولت عنوان کرد و اظهار داشت: دولت در این زمینه برنامه های خوبی دارد و از محل هدفمندی یارانه ها به این امر اختصاص خواهد داد.
وی ادامه داد: تلاش کردیم که کسری هدفمندی یارانه ها را تامین کنیم و هنوز نتوانسته ایم به راهکاری برای حذف تعدادی از یارانه بگیران برسیم.
معاون اول رییس جمهوری در ادامه ، فارس را یکی از مهمترین استان های کشور دانست که باید در مسیر توسعه گام بردارد و گفت: فارس باید در مسیر توسعه بار توسعه خود را به دوش بکشد و نقش محوری برای چند استان دیگر داشته باشد.
جهانگیری به استعدادها، پتانسیل ها و سابقه تاریخی و فرهنگی استان فارس اشاره کرد و گفت: فارس پتانسیل های زیادی در بخش گردشگری دارد که می تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.
معاون اول رییس جمهوری افزود: گردشگری در کشور در حال حاضر اینگونه است که میزان تورهای گردشگری که به ایران سفر می کنند در طول یکسال افزایش یافته و ظرفیت های هتلی کشور تا آخر سال ذخیره شده است.
جهانگیری همچنین به مشکل آب در کشور اشاره کرد و گفت: دولت باید با تمام توان از همه فرصت ها استفاده و از منابع آبی که هدر می رود جلوگیری کند.
جهانگیری افزود: 10 میلیارد دلار اجازه گرفته ایم که از صندوق توسعه ملی برای بخش آب و خاک هزینه کنیم.
وی اصلی ترین موضوع برنامه ششم را موضوع آب دانست و اظهار داشت: وزارت نیرو در تکمیل پروژه های خود باید تلاش بیشتری کند.
معاون اول رییس جمهوری گفت: همچنین وزارت جهاد کشاورزی باید برنامه ریزی کند که در کشور محصولاتی کشت شود که با شرایط کشورمان سازگاری داشته باشد.
جهانگیری اظهار داشت : میزان هدر رفت آب در بخش کشاورزی بسیار بالا است که باید در این زمینه صرفه جویی شود.
وی ادامه داد: یکهزار میلیارد تومان به عنوان آبیاری مدرن در کشور تخصیص داده ایم که از این میزان 150میلیارد تومان به استان فارس تخصیص داده می شود.
معاون اول رییس جمهوری گفت: در زمینه صنعت، شیراز از قبل از انقلاب اسلامی پایگاه صنعت الکترونیک و مخابرات ایران بوده و وزارت دفاع نیز کارهای بزرگی در این زمینه انجام داده است.
جهانگیری اظهار امیدواری کرد: شیراز همچنان به عنوان پایگاه الکترونیک و مخابرات ایران باقی بماند و سرمایه گذاران به این سمت حرکت کنند.

جهانگیری درخصوص بافت قدیمی شیراز نیز گفت: در این زمینه جلساتی خواهیم گذاشت تا به راهکار درستی دست یابیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها