تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۳۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در حالی امروز ( یکشنبه ) بابیش از شش میلیون واجدین شرایط رای آغاز می شود که 'اوو مورالس' رییس جمهوری کنونی برای انتخاب مجدد راه دشورای در پیش ندارد.
تدبیر24: در این انتخابات که در صورت پیروزی مورالس، سومین و آخرین دوره دولت وی خواهد بود، بولیویایی ها همچنین باید 130 نماینده مجلس و 36 سناتور افزون بر نمایندگان نهادهای فرا ملی را انتخاب کنند.

در این رابطه حزب حاکم 'جنبش به سوی سوسیالیسم' با شعار 'با اوو بهتر هستیم' ، به دنبال مشارکتی است که به نظر می رسد که در سال های اخیر از دست داده است.

مورالس در ژانویه سال 2006 به نخستین رییس جمهوری سرخپوست در بولیوی تبدیل شد و اکنون هشت سال بعد به دنبال شکستن رکورد 64 درصدی آرای خود در انتخابات چهار سال قبل است.

وی می خواهد کسب دو سوم از مجلس چند ملیتی کشور را تجدید کند.

مورالس روز چهارشنبه گفته : ما در این انتخابات ضربه محکمی به امپریالیست ها ، نئولیبرال ها ، وطن فروشان و جدایی خواهان خواهیم زد.

رییس جمهوری بولیوی بنا بر نظرسنجی ها با 40 درصد اختلاف با 'ساموئل دوریا مدینا' رقیب اصلیش از حزب ' اتحاد دموکراتیک ' شانس تقریبا مسلم برای پیروزی در انتخابا را دارد.

پس از این دو ، 'خورخه کروگا' رییس جمهوری سابق بولیوی و نامزد حزب دموکرات مسیحی ، 'خوان دل گرانادو' از حزب جنبش بدون ترس و 'فرناندو وارگاس' از حزب سبز بولیوی دیگر رقبای مورالس در انتخابات روز یکشنبه می باشند .

مورالس هشت سال پیش با نشانه و نماد سرخپوستی زمام قدرت را در دست گرفت و در این مدت طرح ها و برنامه هایی را اجرا کرد که منجر به خروج میلیون ها نفر از فقر و افزایش حقوق شده است.

نرخ فقر از 65 درصد به 40 درصد کاهش یافته است.

شاخص های اقتصادی نیز بهبود یافته و رییس جمهوری موفق شد، بیشترین نرخ سرمایه گذاری در آمریکای جنوبی را به دست بیاورد هرچند که برخی از سرمایه گذاران هنوز از حضور دولت در بخش های استراتژیکی نظیر انرژی انتقاد دارند.

اما سیاست های دولت مورالس در برخی زمینه ها مورد انتقاد احزاب و مردم قرار گرفته که از جمله می توان به عملکردش در سیلاب های اخیر ، اعتراضات معدنچیان و یا رسوایی فساد مالی برخی از اطرافیانش را نام برد.

افزون بر آن ، مورالس هنوز نتوانسته مشکل نا امنی و قاچاق مواد مخدر را که اصلی ترین نگرانی های شهروندان و سازمان های مدافع حقوق بشر کشور است،حل کند.

منبع: خبرگزاری اروپاپرس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها