تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
این برنامه در همان سالنی برگزار شده که شش‌سال قبل، اوایل تابستان 86 مراسم خداحافظی ظریف از نمایندگی ایران در سازمان‌ملل در آن ...

تدبیر24: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران که برای حضور در مجمع عمومی سازمان‌ملل به نیویورک رفته، گزارش روز اول سفرش را در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است. او از مراسمی نوشته که به ابتکار محمد خزاعی، سفیر ایران در سازمان‌ملل برگزار شده و «بیش از صدنفر از سفرای کشورها نزد ملل متحد و تعداد زیادی از مقامات عالیرتبه دبیرخانه سازمان حضور داشتند.» به نوشته ظریف، این برنامه در همان سالنی برگزار شده که شش‌سال قبل، اوایل تابستان 86 مراسم خداحافظی ظریف از نمایندگی ایران در سازمان‌ملل در آن برگزار شده ‌بود: «این بار هم اکثر نمایندگان دایم کشورهای همسایه، اروپایی، آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین حضور داشتند. انصافا حضور سفرا بسیار گسترده بود و نشان علاقه دنیا به اصلاح روابط با ایران که امیدوارم با درایت به بهترین شکل مدیریت شود.» ظریف اضافه کرده: «نباید انتظار بیش از حد داشت. به هرحال اصلاح شرایط بین‌المللی کشور به زمان، تدبیر، صبر و اجماع داخلی نیاز دارد.»
در ادامه حضور ظریف در روز ابتدایی مجمع‌عمومی سازمان‌ملل، «یان الیاسون»، قائم‌مقام دبیرکل ملل متحد به او خوشامد گفته؛ این دو از زمان مذاکرات برای پایان‌دادن به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با یکدیگر آشنایی دارند. وزیر خارجه به‌دلیل اختلاف زمانی ایران و آمریکا و حدود 15ساعت پرواز با مشکل بی‌خوابی مواجه بوده که چند جا در گزارش فیس‌بوکی‌اش به آن می‌پردازد: «من هم 20دقیقه‌ای -در خواب و بیداری!! - در مورد سیاست خارجی دولت تدبیر و امید و نگاه ما به جهان و روابط بین‌المللی صحبت کردم که مجموعا مورد استقبال حاضران قرار گرفت.» «در رزیدانس (همان اقامتگاه سفیر به خارجی!) برخی هماهنگی‌ها درباره برنامه سفر خودم و سفر هفته آینده دکتر روحانی داشتیم که این‌بار واقعا در خواب و بیداری و بیشتر در خواب انجام شد چون کم‌کم ساعت 2 بامداد به وقت تهران بود. بنابراین جناب سفیر اجازه دادند کمتر از یک‌ساعت استراحت کنم.» وزیر خارجه شام را با سفرای کشورهای همسایه در سازمان‌ملل متحد (عربستان، کویت، عراق، امارات، بحرین، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان) گذرانده و در مورد این شب نوشته: «فرصت خوبی بود که درباره اهمیت روابط با همسایگان گفت‌وگو کنیم.»
او گزارشش را که به‌واسطه بی‌خوابی، ساعت 2 صبح نوشته با برنامه‌های هفته آینده‌اش پایان داده است: «دوشنبه اجلاس شروع می‌شود و بر اساس برنامه‌ای که به من داده‌اند، روزی 12،10 ملاقات با وزرا باید انجام دهم. دوشنبه سنگین‌ترین روز ملاقات‌های من خواهد بود؛ در یک روز 14 ملاقات دارم (انشاءالله به برکت 14معصوم برای کشور نتایج مثبتی داشته باشد) با خانم اشتون و وزرای خارجه یونان، هلند، استرالیا، ایتالیا، انگلیس، سوییس، ژاپن، ترکیه، عمان، اسلواکی، کرواسی، گرجستان و بلغارستان. البته پس از ورود ریاست محترم جمهوری در غروب دوشنبه، بیشتر اوقات، ایشان را در ملاقات‌ها همراهی خواهم کرد.»

منبع:روزنامه شرق

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها