تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۳۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
سرپرست بهزیستی استان مرکزی در مراسم افتتاحیه طرح استانی پیشگیری از بیماری آمبیلوپی گفت: سنین طلایی برای درمان یا پیشگیری از تنبلی چشم سن‌های سه تا شش سالگی است.
تدبیر24: بهروز رفیعی در این مراسم آمبیلوپی را اختلال بینایی عنوان کرد و گفت: اگر کودک تا قبل از 9 سالگی مورد تشخیص و درمان قرار نگیرد، به کم‌بینایی یا نابینایی دچار می‌شود.

وی بیان کرد: سازمان بهزیستی کشور به منظور کاهش و جلوگیری از شیوع آمبیلوپی، طرح غربال‌گری کودکان سه تا شش ساله را در پایگاه‌های دائمی و غیردائمی هرساله اجرا می‌کند.

رفیعی هدف از اجرای طرح را کاهش معلولیت بینایی در کودکان عنوان کرد و گفت: پارسال 85 درصد کودکان در استان مرکزی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که این میزان امسال به 90 درصد خواهد رسید.

وی میزان شیوع این بیماری در کشور را 1.4 درصد عنوان کرد و گفت: در استان مرکزی 44 صدم درصد از کودکان سه تا شش ساله دچار این بیماری بوده‌اند که پس از تشخیص تحت درمان قرار گرفتند.

رفیعی تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم را تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده از قبیل دوبینی، دوربینی، نزدیک‌بینی و آب‌مروارید عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سه سطح اجرا می‌شود به تشریح این مراحل پرداخت و گفت: در سطح اول کودک توسط مربی و بهورز در پایگاه‌ها مورد معاینه قرار می‌گیرد و در صورت تشخیص مشکوک برای معاینات تخصصی‌تر به سطح دوم یعنی اپتومتریست ارجاع داده می‌شود و در نهایت آن دسته از کودکانی که نیاز به درمان یا تشخیص قطعی‌تر داشته باشند به چشم پزشک ارجاع داده می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها