تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۳۹۷۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
تحلیل خبرگزاری فرانسه از صنعت گردشگری ایران
علیرغم وجود دغدغه هایی در زمینه مسائل مرتبط با نوع پوشش وجود دارد باید این نکته نیز توجه کرد که استقبال گرم ایران مهم تر از مسائل دیگری چون خدمات ضعیف و یا کمبود هتل کلاس بالا در ایران است

تدبیر24:سرویس بین الملل - در مقابل تخت جمشید، اتوبوس های مملو از گردشگران با دیده احترام به پایتخت تشریفاتی باستانی ایران می نگرند جایی که آن کشور امیدوار است به بخشی از نوزایی صنعت گردشگری تبدیل شود. اگرچه طی دهه های گذشته ایران تحت تحریم قرار گرفته است با این حال این موضوع بدان معنا نیست که هتل های پنج ستاره آن کشور فعال نبوده اند. اکنون در میانه آزمون و خطای ایران و غرب فرصتی برای گردشگران فراهم شده تا جذب بناهای باستانی ایران شوند.

به گزارش سرویس بین الملل تدبیر24 خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود می نویسد تخت جمشید (پرسپولیس) جواهری از دوره نخستین امپراتوری پارسیان است که ساخت آن در زمان فرمانروایی داریوش بزرگ در سال 515 پیش از میلاد مسیح آغاز شد. "پیوتر کوالبا" گردشگری لهستانی که پس از سال ها آرزوی سفر به ایران در نهایت از تخت جمشید بازدید کرده است می گوید:"پیش از آمدن به ایران دید مثبتی به این کشور نداشتم. زمانی که از بیرون به این موضوع نگاه می کردم آن را بسیار تیره و تار می دیدم. با این حال، واقعیت آن است که کشوری چون ایران دارای دو وجه می باشد یکی تصویری که از طریق رسانه ها ایجاد شده و دیگری حقیقتی است که در آن کشور دیده می شود. در ایران به هر جایی که می روید همه می خواهند به شما کمک کنند. زمانی که وارد ایران شدم همه به من لبخند می زدند. سفر بسیار خوبی بود."

با این وجود، تا همین اواخر برگزارکنندگان تورهای مسافرتی در کشورهای خارجی سفر زیادی به ایران نداشتند. این موضوع بیش تر تحت تاثیر مسائل سیاسی بود. پس از انتخابات سال گذشته و پیروزی "حسن روحانی" رییس جمهوری ایران و تصمیم او برای از سرگیری مذاکرات با امریکا و دیگر کشورهای دخیل در مذاکرات هسته ای ایران گشایشی مهم در سفر جهانگردان خارجی به ایران ایجاد شد.

این خبرگزاری در ادامخ گزارش خود می افزاید سخنرانی های روحانی از سنخ سخنان محمود احمدی نژاد رییس جمهوری پیشین نبود و همین موضوع بیش تر گردشگران خارجی را برای سفر به ایران ترغیب می کرد. رفتار "ابراهیم پورفرج" رییس انجمن گردانندگان تورهای مسافرتی ایران می گوید:"رفتار آقای روحانی، لبخند او، تعامل مثبتی که با جهان دارد همگی احساس تازه ای از بهبود وضعیت و گشایش را فراهم آورده اند." توماس، مهندسی از اشتوتگارت می گوید که موضوع برنامه هسته ای ایران تنها موردی بوده که او در کشورش در اخبار مرتبط با ایران می شنیده است. این شهروند آلمانی 29 ساله که به تازگی به ایران سفر کرده در ادامه می گوید:"آن چه ما دیدیم کاملا متفاوت از آن چیزی است که ما خارج از ایران درباره آن کشور شنیده بودیم. ایرانیان مردمانی بسیار مهمان نواز و در عین حال کنجکاو و دقیق هستند."

زائران شیعه از عراق، کویت، لبنان و پاکستان اخیرا 60 درصد از حجم گردشگران به ایران را تشکیل داده اند. با این حال، هدف اصلی دولت ایران جذب سرمایه از گردشگران اروپایی، آسیایی و امریکایی است. برای ایران که ارزش واحد پول ملی اش به دلیل تورم بالا کاهش یافته است، صنعت گردشگری می تواند عاملی مثبت در مسیر ایجاد توازن قیمت ارز و مبادلات خارجی باشد.

شهرهای اصفهان، شیراز و یزد که همگی از فرهنگی غنی برخوردارند به عنوان مکان های اصلی جذب گردشگران خارجی به سوی ایران محسوب می شوند با این حال، مناطقی چون جزیره کیش همراه با سواحل رو به آبهای خلیج فارس نیز محلی برای گذراندن تعطیلات آرام گردشگران خارجی است. گردشگران در حال بازگشت به ایران هستند. آمارهای رسمی نشان می دهند که در پایان ماه مارس گذشته، تعداد گردشگرانی که به ایران سفر کرده اند رشد 35 درصدی داشته و به 4.5 میلیون گردشگر در سال رسیده است که 6 میلیارد دلار سود برای ایران به همراه داشته اند. ایران در فهرست کشورهای دارای میراث فرهنگی بین المللی در رده هفدهمین کشور جهان قرار دارد. ایران با دارا بودن چنین ظرفیتی خواستار جذب 20 میلیون گردشگر ظرف یک دهه آینده است.

با این حال، موضوع توافق هسته ای که باعث افزایش امیدواری در میان گردانندگان تورهای مسافرتی شده می تواند در صورت عدم تحقق از بین رود. به همین خاطر شرکت های ارائه دهنده خدمات گردشگری در داخل ایران از هم اکنون فعالیت خود را افزایش داده اند. "محسن حاجی سعید" که راهنمای تور گروهی از گردشگران سفر کرده از هنگ کنگ به ایران است می گوید:"ما شاهد رشدی 300 تا 400 درصدی در سفر گردشگران خارجی به ایران بوده ایم. میزان سفر به قدری زیاد بوده که برای برخی از زبان های خارجی فردی مسلط به آن زبان ها را به منظور هدایت گردشگران در اختیار نداشته ایم."

کمبودهای ایران در ارتباط با صنعت گردشگری محدود به کمبود مترجم نیست. اگرچه مجموعه هتل های زنجیره ای بسیاری در شهرهای مشهد، اصفهان و شیراز نزدیک ترین محل به تخت جمشید ساخته شده اند با این حال، فعالیت این هتل ها بیش تر به بازار داخلی محدود شده است. در بخش جهانگردی نیازی ویژه به تمرکز بر آموزش کارکنان بخش های خدماتی در ارتباط با مشتری مداری و توسعه بیش تر این بخش احساس می شود.

"مسعود سلطانی فر" یکی از معاونین رییس جمهوری ایران و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران اخیرا در سمیناری مرتبط با صنعت گردشگری در این باره گفت:"ظرفیت های ما در مقایسه با موج ورود گردشگران به ایران با محدودیت هایی مواجه بوده است.

بیش از 900 پروژه با هزینه ای 200 میلیون دلاری در حال حاضر در دست ساخت و اجرا هستند با این حال، هنوز هم شکافی بزرگ در بازار صنعت گردشگری ایران دیده می شود. "سلطانی فر" در ادامه توضیح داد:"میزان هتل های پنج ستاره و امکانات بخش حمل و نقل برای میزبانی از گردشگران کافی نیست." او هم چنین اشاره کرد که به دلیل تحریم های وضع شده علیه ایران محدودیت هایی نیز برای بهبود و ارتقای وضعیت ناوگان حمل و نقل هوایی ایران وجود دارد.

با این وجود، نقاط روشن و امیدوارکننده ای نیز در صنعت گردشگری ایران دیده می شود. "جواهرات پارس" قطاری لوکس بود که در تاریخ 27 اکتبر ماه گذشته سفری 15 روزه به ایران داشت. هزینه خرید هر بلیت این قطار نه تا چهارده هزار دلار بوده است. با این حال، چنین سفرهایی ممکن است باعث ایجاد آزردگی خاطر در میان برخی ها نیز شده است. برخی از نمایندگان محافظه کار مجلس ایران خواسته اند تا به گردشگران خارجی که به ایران سفر می کنند چگونگی رفتار در خاک جمهوری اسلامی ایران آموزش داده شود.

خبرگزاری فرانسه در خصوص پوشش ایرانیان گزارش خود را اینگونه ادامه داد : در این میان مسائلی وجود دارند که درباره آن ها حساسیت هایی است که از جمله آن ها می توان به نوع پوشش زنان گردشگر خارجی که از آن تحت عنوان حجاب عنوان می شود یاد کرد. هم چنین مردان نیز باید در پوشش خود به خصوص شلوار دقت نظر داشته باشند. حوادث اخیر اسدپاشی که علیه زنان ایرانی در شهر اصفهان روی داد نیز به دلیل عدم پوشش مناسب زنان گزارش شده است گرچه دولت ایران این موضوع را رد کرده است.

با این حال، علیرغم وجود دغدغه هایی در زمینه مسائل مرتبط با نوع پوشش وجود دارد باید این نکته نیز توجه کرد که استقبال گرم ایران مهم تر از مسائل دیگری چون خدمات ضعیف و یا کمبود هتل کلاس بالا در ایران است. "توماس" گردشگر آلمانی در این باره می گوید:"ایران کشوری امن است شاید بتوان گفت امنیت آن کشور حتی از برخی از کشورهای اروپایی نیز بیش تر است."

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
قدرت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
2
0
ای کاش روحانی سخنرانی می کرد گرانی کم می شد اشتغال ایجاد می شد بنزین بیشتر تو کارت ها واریز می شد شهریه دانشگاه ازاد کم می شد یارانه بیشتر می شد خدا خیرت بدهد دکتر تو که اینقدر سخنرانی ات معحزه میکنه یه سخنرانی هم در مورد کارهای که گفتیم بکن
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها