تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۳۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
مدارک رسیده به سایت نفت ما حاکی از آن است که برخی مسئولان نزدیک به دولت قبل، نقش مهمی در تجارت انحصاری قیر پیدا کرده بودند.
تدبیر24: قیر یکی از اقلام مهم صادراتی ایران است که علیرغم ضرورت معامله آن در بورس، وجود رانتها و دستورالعملهایی تحت عناوین مختلف همچون سهم مدیرعامل در فروش آزاد یا عناوینی مشابه موجب شده دستها برای صادرات قیر توسط افراد بانفوذ باز باشد.
با تغییر دولت، اندک اندک برخی از زوایای پنهان این مسایل روشن می شود. به گزارش نفت ما،در یکی از موارد، یکی از مقامات بلندپایه وزارت نفت در دولت گذشته با همراهی برادر یکی از فعالان سیاسی نزدیک به دولت، اقدام به پیش خرید قیر تولیدی یکی از شرکتهای داخلی کرده و سهمی انحصاری برای خود ایجاد کرده بودند که سودی صدها میلیارد تومانی برای آنها و وابستگانشان ایجاد کرده بود.
 
تغییرات متعدد مدیران برخی شرکتهای دخیل در تولید و صادرات قیر و فرآورده های مشابه، اقداماتی سیاسی برای جلوگیری از تسلط مدیران این شرکتها بر امور و زمینه ساز تداوم این رانت ارزیابی می شود.
 
اگرچه دولت تغییر کرده و دست این افراد از این رانت کوتاه شده اما به دلیل برخی مصلحتهای سیاسی تاکنون هیچگونه شکایتی از این افراد صورت نگرفته تا شاهد فراموشی این اتفاق باشیم؛ درحالیکه مشخص نیست چه کسی باید پاسخگوی این زیان مالی هنگفت به کشور و سود بادآورده ای که نصیب تعداد محدودی شده که از رانتهای قدرت برخوردار بودند باشد.

منبع: نفت ما
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها