تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۳۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
سازمان بهداشت جهانی تخمین زد؛
کارشناس ارشد بیماری های واگیر سازمان بهداشت جهانی(دبلیو.اچ.او) در ایران گفت: براساس تخمین این سازمان شمار مبتلایان به «اچ.آی.وی/ ایدز» در منطقه مدیترانه شرقی 280 هزار مورد است.
تدبیر24: دکتر «رحیم تقی زاده اصل» روز سه شنبه در سمینار سراسری ایدز گفت : مردان 62 درصد این تعداد مبتلا در منطقه مدیترانه شرقی را تشکیل می دهند.

وی افزود: اکنون براساس تخمین سازمان جهانی بهداشت، 16 هزار مبتلا به «اچ.آی. وی/ایدز» در این منطقه را کودکان کمتر از 14 سال تشکیل می دهند.

این کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه شیوع «اچ.آی.وی/ ایدز» در منطقه یک دهم درصد در جمعیت عمومی منطقه است، گفت: در مدیترانه شرقی، تمرکز این اپیدمی (همه گیری)، در مردان همجنس گرا یا کارگران جنسی و همچنین معتادان تزریقی است.

وی افزود: همچنین تخمین زده می شود که 37 هزار مورد جدید مبتلا به «اچ.ای.وی /ایدز» و همچنین 16 هزار مرگ ناشی از آن در منطقه مورد انتظار باشد.

تقی زاده اصل ادامه داد: هر چند 280 هزار مورد ابتلا به «اچ.آی.وی» در منطقه تخمین زده می شود اما فقط 15 درصد مبتلایان تحت پوشش درمان قرار گرفته اند.

** شناسایی یک سوم مبتلایان «اچ.آی.وی» در ایران

کارشناس ارشد بیماری های واگیر سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت : هر چند حدود 28 هزار مورد ثبت شده «اچ.آی.وی» مثبت و ایدز در ایران داریم، اما براساس تخمین های وزارت بهداشت، حدود 80 هزار نفر به «اچ.آی.وی» مبتلا هستند که فقط یک سوم موارد در ایران شناسایی شده اند که این رقم، رقم خوبی نیست.

تقی زاده اصل بر شناسایی افراد در معرض خطر ابتلا به «اچ.آی.وی» در ایران تاکید کرد و گفت : این افراد باید پس از شناسایی، تحت مراقبت قرار گیرند تا عفونت آنها کنترل شود و وارد فاز بیماری ایدز نشوند.

** گزارش از پنج کشور مورد مطالعه در منطقه

کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی در ایران به پنج کشور شاخص در منطقه که بروز «اچ.آی.وی/ ایدز» را گزارش داده اند نیز اشاره کرد و افزود: این کشورها شامل ایران، تونس، مراکش، سودان و جیبوتی هستند که در رابطه با علل مهم ابتلا نیز متفاوت هستند.

تقی زاده اصل گفت: براساس گزارش های رسیده از این کشورها، افراد دارای رفتار پرخطر جنسی و شرکای جنسی آنها و همچنین معتادان تزریقی، بیشترین افراد مبتلا به «اچ.آی.وی» در ایران هستند. این در حالیست که مردان همجنس گرا بیشترین مبتلایان به «اچ.آی.وی» در کشور تونس را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد : همچنین کارگران جنسی در کشور های مراکش، سودان و جیبوتی، بیشترین موارد ابتلا به «اچ.ای.وی/ ایدز» را شامل می شوند.

تقی زاده اصل گفت: هر چند در منطقه مدیترانه شرقی 39 هزار مبتلا به «اچ.آی. وی / ایدز» تحت درمان هستند اما درعین حال انتظار شناسایی 37 هزار مبتلای دیگر را در این منطقه داریم.

تقی زاده اصل ادامه داد: این در حالیست که در دنیا 12 میلیون مبتلا، تحت درمان قرار گرفته اند و انتظار مورد جدید فقط دو میلیون نفر است. به عبارت دیگر در منطقه مدیترانه شرقی به ازای هر هفت مورد ابتلا، یک مورد تحت مراقبت و درمان قرار می گیرد این در حالی است که این موضوع در جهان یک به سه است.

وی به مواجهه با «اچ.آی.وی /ایدز» با توجه به موارد شغلی و غیر شغلی نیز اشاره کرد و گفت: برخی افرادی که در معرض خطر ابتلا به «اچ.آی.وی/ ایدز» هستند، کسانی هستند که بواسطه شغل خود ممکن است گرفتار شوند.

وی افزود: به عنوان مثال جراحان و پرستاران ممکن است ناخواسته به این عفونت دچار شوند که باید بلافاصله تحت درمان قرار گیرند.

تقی زاده اصل گفت: اما برخی مواقع افرادی هستند که به عنوان مثال رفتار پرخطری همچون همجنس گرایی دارند که این افراد نیز هر چند ممکن است تاکنون مبتلا نشده باشند اما نباید به حال خود رها شوند، بلکه باید آنها را نیز جهت پیشگیری و پیش از مواجهه با عفونت درمان کرد تا مبتلا نشوند.

نخستین گردهمایی بین المللی و پنجمین سیمنار سراسری ایدز امروز(سه شنبه) در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد و روز پنجشنبه پایان می یابد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها