تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۴۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
ویروس کرونا اولین بار در سال 1960 کشف شد که موجب بروز بیماریهایی از خانواده سرما خوردگی در انسان و حیوانات می شود و از ویژگی آنها 'زوائد تاج' مانند بر روی سطوح دیواره ویروس ها است.
تدبیر24: وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد اخیرا هشت مورد ابتلا به ویروس ' کرونا ' گزارش شده است که دو نفر از این افراد جان خود را از دست دادند و اینگونه شمار قربانیان ویروس کرونا در عربستان به 340 نفر رسید.

پنج نفر از مجموع این هشت نفر مداوا شده اند و یک نفر هم اخیرا مبتلا به این ویروس شده و باید منتظر نتایج درمان وی ماند اما دو نفر دیگر جان باخته اند.

وزارت بهداشت عربستان در بیانیه ای در این خصوص خاطر نشان کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در عربستان از سال 2012 میلادی تاکنون به 340 نفر رسیده است اما 800 نفر از مبتلایان به این ویروس ، بهبودی یافته اند.

این وزارتخانه افزود پنج مورد اخیر ابتلا که معالجه شده اند در ریاض و طائف بوده است.

وزارت بهداشت عربستان در پایگاه خود بخشی برای اطلاع رسانی در خصوص آمارهای ابتلا به این بیماری ، روش پیشگیری از آن و همچنین نشانه های ابتلا به ویروس کرونا قرار داده است.

در حال حاضر درمانی برای ویروس کرونا وجود ندارد و واکسنی نیز برای جلوگیری از مبتلا شدن به آن، تولید نشده است .

ویروس کرونا اولین بار در سال 1960 کشف شد که موجب بروز بیماریهایی از خانواده سرما خوردگی در انسان و حیوانات می شود و از ویژگی آنها 'زوائد تاج' مانند بر روی سطوح دیواره ویروس ها است.

علایم این بیماری هنوز ناشناخته است ، اما از علایم اصلی این بیماری تب ، سرفه ، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است. بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است.

کارشناسان توصیه می کنند که برای جلوگیری از ابتلا به این نوع ویروس، بهتر است دستها را چندین بار در طول روز با آب و صابون شست، به چشم ها، بینی و دهان دست نزد و از تماس نزدیک با افراد مبتلا خودداری کرد و در صورت ابتلا، بیمار بهتر است در خانه بماند، از تماس نزدیک با سایر افراد خودداری کند و هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان خود را بگیرد.

ویروس کرونا عامل بیماری 'مرس' گونه ای مرگبارتر اما با قابلیت انتقال کمتر از ویروس 'سارس' محسوب می شود که در سال 2003 در آسیا شیوع یافت و هشت هزار و 273 نفر را مبتلا کرد.

عربستان اصلی ترین مرکز شیوع و گسترش بیماری مرس معرفی شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها