تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۴۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
ریس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: پنج میلیون هکتار از اراضی منابع ملی کشور به جنگل کاری مشارکتی اختصاص یافته است.
تدبیر24:'خداکرم جلالی' روز پنجشنبه در بازدید از طرح جنگل کاری اقتصادی مشارکتی (جام) شهرستان مهران در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در این طرح درختانی از گونه های اقتصادی متناسب با اقلیم هر منطقه کاشته می شود.

وی افزود: اجرای این طرح برای مردم انگیزه اقتصادی ایجاد می کند و باعث می شود خود مردم به کشت و بهره برداری از محصول بپردازند.

رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری یادآور شد: با توجه به بحران آب در کشور و نیز خشکسالی و تغییر اقلیم، یکی از راه های برون رفت از این بحران بحث آبخیزداری و آبخوان داری است.

جلالی تاکید کرد: براساس آمار وزارت نیرو 413 میلیارد مترمکعب به طور متوسط بارندگی در کشور داریم که حدود 290 میلیارد مترمکعب آن تبخیر و 30 درصد به صورت روان آب استفاده می شود.

وی ادامه داد: دولت می تواند بخش قابل توجهی از 70 درصد آبی را که تبخیر می شود با استفاده از عملیات آبخیزداری و پوشش گیاهی به داخل سفره های زیرزمینی منتقل کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به آمار وزارت نیرو که حدود 10 میلیارد متر مکعب بیلان منفی داریم و 100 میلیارد مترمکعب از ذخیره آبهای زیرزمینی برداشت شده باعث شده تا در برخی مناطق چاه ها به آب های شور قلیایی رسیده و امکان دارد در آینده دشت های حاصلخیز را از قابلیت سودمندی بی بهره کند.

جلالی گفت: همچنین براساس ارزیابی ها، هر هکتار عملیات آبخیزداری یک هزار متر مکعب آب را به سفره های زیرزمینی انتقال می دهد و حدود 8 تا 9 تن در هکتار از فرسایش خاک جلوگیری و باعث افزایش 120 کیلوگرم بر میزان علوفه می شود.

رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری اضافه کرد: آبخیزداری در کشور ضروری است و اگر بخواهیم بیلان منفی آب را کاهش دهیم روی آوردن به آبخیزداری و آبخوان داری باید مورد توجه قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها