تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۴۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
آب و آتش نسبتی دارند جاویدان؛ آوینای دو ساله و پدرش از دنیا رفتند اما به ایده پدربزرگ با دیه آن دو نفر، کتابخانه ای در رستم آباد گیلان پا گرفت تا برای همیشه در سرزمین خویش جاودان شوند.
تدبیر24: خانواده احمدی مدت ها سکوت کردند تا پاداش کارشان در معنویت پاک بماند اما با تلاش های ایرنا و اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، آنان خاطره تلخ زندگیشان را بازگو کرده و در مورد ایده خویش زلال و فروتن سخن گفتند.

باز هم پدربزرگ هیچ نگفت و «فردین احمدی» برادر فرشید و عموی آوینا لب به سخن گشود و گفت: فرشید بی کتاب نمی زیست و این دلبستگی موجب شد تا پدر تصمیم بگیرد، دیه او و فرزندش کتابخانه ای در رستم آباد از توابع شهرستان رودبار باشد.

احمدی با یادآوری این که آوینا و پدرش چند سال پیش بر اثر سانحه رانندگی جان باختند، بیان کرد: آگاهی بخشی به مردم بسیار ارزشمند است؛ اعتقاد و توجه به این موضوع موجب می شود تا مردم آگاه تر و سالم تر زندگی کنند.

وی ادامه داد: نمی توان در همه امور متوجه دولت بود و آنان که «می توانند» می بایست پا به عرصه حضور بگذارند و یاریگر مردم خویش در امور علم، درمان و ورزش باشند.

احمدی می گوید: هنگامی که آدم تصمیمی می گیرد در حقیقت به درون جریان نیرومندی پرتاب می شود که او را به مکانی خواهد برد که در زمان تصمیم گیری خوابش را هم نمی دیده و احداث کتابخانه رستم آباد چنین کرد.

گاه از پس دمان پر کشاکش تلخ به ایده های مهربان، نهال هایی جوانه می زند و در دورنمای آن سرزمین به شکوفه می نشیند که تلخی رویدادش شاید اندکی ملایم تر می گذرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان با قدردانی از خانواده احمدی و دو نیکوکار دیگر در شهرهای سیاهکل و لاهیجان عنوان کرد: گاه حتی خیران به عمق عمل خویش نسبت به ساخت کتابخانه آگاه نیستند در حالی که با گام برداشتن در راه نیک کتابخانه سازی، سرنوشت بسیاری از جوانان به نیکی تغییر می کند.

«هادی بادروح» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتابخانه رستم آباد رودبار در گیلان که توسط خانواده احمدی و همکاری شهرداری منطقه پا گرفت، تنها کتابخانه این شهر به شمار می رود که امروز مراحل ساخت آن پایان یافته است.

وی ادامه داد: گیلان، به لحاظ سرانه مطالعه رتبه نخست دارد اما متاسفانه به لحاظ فضای کتابخانه ای در جایگاه سی ام قرار دارد.

بادروح اظهار کرد: به ازای هر صد نفر در گیلان، یک متر فضای کتابخانه ای وجود دارد در حالی که کتابخوانان برای استفاده از ظرفیت کتابخانه های استان به صف می ایستند.

وی کل فضای کتابخانه ای شهر رشت را یکهزار و 200متر مربع عنوان و اظهار کرد: تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی رشت یکی از اولویت های این اداره کل است که با تکمیل این پروژه هفت هزار و 200متر مربع به فضای کتابخانه ای رشت اضافه می شود.

بادروح با قدردانی از سه نیکوکار کتابخانه ساز در شهرهای لاهیجان، رستم آباد و سیاهکل از دیگر خیران گیلان خواست یاریگر نهاد کتابخانه های عمومی در توسعه فضای کتابخانه ای و همچنین رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باشند.

وی تاکید کرد: برای افزایش سرانه فضای کتابخانه ای استان نمی توان تنها به دولت تکیه کرد و از طرفی نیاز نیست نیکوکاران کتابخانه ای احداث و به این اداره کل واگذار کنند بلکه می توانند به صورت شخصی کتابخانه ای دایر و در اختیار جوانان استان قرار دهند.

«بخوان» در جامعه ما امر نیست بلکه فرهنگ است و امید این که نه تنها به قوت برنامه ریزی ها بلکه به پشتوانه فرهنگمان و نیک اندیشی نیکوکاران فرهنگی، کتاب خواندن نه در میان جوانان بلکه بدون در نظر گرفتن شرط سنی مدام باشد.

بیست و چهارم آبانماه روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها