تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۴۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی بیماری های گوارش و کبد ایران گفت :روش انجام آندوسکوپی در مراکز درمانی و بیمارستان ها کاملا استریل و ضد عفونی شده دقیق صورت می گیرد.
تدبیر24: دکتر مرات شاهین امروز - دوشنبه - در نشست خبری چهاردهمین کنگره بین المللی بیماری های گوارش و کبد ایران در بیمارستان شریعتی افزود: تاکنون حتی یک مورد گزارش از ابتلا به بیماری های مانند ایدز و انواع هپاتیت B و C در مراجعه کنندگان آندوسکوپی به مراکز درمانی دیده نشده است

وی ادامه داد: به مردم اطمینان داده می شود که تمام دستگاه های آندوسکوپی در کشور به طور دقیق با محلول های ضد عفونی استریل می شوند و آنها دراین زمینه نگرانی نداشته باشند.

مرات یادآورشد : استاندارد بودن روش های ضد عفونی دستگاه های آندوسکوپی در کشور از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به صورت دستور العمل تدوین و به تمامی مراکز درمانی ابلاغ شده است .

به گفته وی کمیته کنترل عفونت در کشور بر نحوه ضد عفونی کردن دستگاه ها و لوازم تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی نظارت دقیق اعمال می کند.

فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد گفت: مطالعات نشان داده است که آندوسکوپی باعث انتقال بیماری هپاتیت و ایدز نمی شود.

وی اضافه کرد :در کشور طی هشت سال گذشته افرادی که آندوسکوپی کرده اند مجددا مورد آزمایش ایدز و هپاتیت قرار گرفته اند و نتایج این مطالعه نیز به صورت مقاله علمی به چاپ رسیده است.

در این نشست دکتر رسول ستوده منش فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد نیز گفت: در طرح تحول نظام سلامت استفاده از لوازم یکبار مصرف برای بیماران مورد تاکید قرار گرفته است.

این فوق تخصص گوارش و کبد در خصوص جراحی های سنگ کیسه صفرا گفت : سنگ های کیسه صفرا معمولا مورد جراحی پزشکان قرار نمی گیرد اما زمانی که فرد دچار درد شدید در ناحیه سر دل شود بدون درنگ پزشکان آن را مورد عمل جراحی قرار می دهند و کیسه صفرا را در می آورند.

ستوده منش توضیح داد: ابتلا به سنگ های کیسه صفرا علائم ندارد و اندازه سنگ و بزرگی و کوچکی آن نیز زیاد اهمیت ندارد .

به گفته وی در برخی مواقع مانند بیماران تالاسمی که طحال و کیسه صفرا به دلیل نوع بیماری دچار جدار افزایش آهن می شود تحت عمل جراحی قرار می گیرند .

ستوده منش گفت : کبد چرب بیماری است که با چاقی ، دیابت ، چربی خون در ارتباط است .

همچنین دراین نشست دکتر محمد مهدی میر ناصری دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین المللی بیماریهای گوارش و کبد ایران گفت: در این کنگره بیماری های گوارش و کبد یک محصول بسیار مهم و جدید برای بیماران معرفی خواهد شد که این محصول مخصوص بیماران سلیاک است .

به گفته وی کارگاه های تخصصی پزشکی در زمینه تشخیص بیماری گوارش برای اولین بار در کشور بر گزار می شود.

میر ناصری افزود : این کنگره با شرکت برجسته ترین محققان گوارش و کبد جهان و ایران برگزار و آخرین مطالب علمی در آن ارایه می شود.

به گفته میرناصری 125 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که 105 مقاله برای ارایه در کنگره انتخاب شده است .

چهاردهمین کنگره بین المللی بیماری های گوارش و کبد ایران در روزهای 27 تا 30 آبان ماه در مرکز طبی کودکان تهران برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها