تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۴۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
نخستین دوره رقابت های کشتی لیگ جهانی در شرایطی از پنجم آذر در شهر جویبار استان مازندران برگزار می شود که به نظر می رسد همه زیرساخت ها از جمله سالن محل برگزاری هنوز مهیای حضور جمع زیاد هواداران و مشتاقان کشتی در استان نیست.
تدبیر24:جویبار به عنوان یکی از شهرهای دارای استعداد در کشتی، قهرمانان فراوانی را به کشتی ایران و جهان معرفی کرده و اتحادیه جهانی کشتی به درستی این شهر را برای میزبانی از نخستین دوره لیگ جهانی در نظر گرفت.
از زمان اعطای این میزبانی به شهر جویبار، مسوولان فدراسیون کشتی بارها مسوولان این شهر و مازندران را نسبت به تکمیل و احداث برخی زیرساخت های مورد نیاز آگاه کردند اما متاسفانه با وجود برخی اقدامات شایسته، فکری به حال محل اصلی برگزاری مسابقات نشد.
در همه مسابقات کشتی که در این شهر برگزار می شود، سالن های محل برگزاری، مملو از تماشاگران مشتاق و علاقه مندی است که ساعت ها از وقت خود را برای تماشای کشتی به عنوان نخستین ورزش مورد علاقه خود صرف می کنند.
آن ها فقط به حضور در سالن های ورزشی جویبار اکتفا نکرده و در همه شهرهای مازندران و حتی خارج از مازندران برای تماشای کشتی جویباری ها حاضر می شوند.
شاهد این ادعا آن است که تیم های جویباری حاضر در لیگ برتر کشور در هیچ کدام از شهرها بدون تماشاگر و حامی نبوده و همین مساله می تواند موجب نگرانی مسوولان برگزاری لیگ جهانی شود.
شدت این علاقه مندی به گونه ای است که در زمان میزبانی تیم های جویبار در لیگ برتر کشتی، تماشاگران زیادی به دلیل نبود فضای کافی در سکوها، پشت درهای سالن محل برگزاری می مانند.
داستان لیگ جهانی اما به گونه دیگری است؛ به یقین علاوه بر کشتی دوستان جویباری، بسیاری از علاقه مندان به کشتی از نقاط گوناگون مازندران خود را به جویبار خواهند رساند تا این کشتی ها را از نزدیک تماشا کنند.
معلوم نیست مسوولان برگزاری این مسابقات چه چاره ای برای جلوگیری از بروز مشکل ناشی از ازدحام جمعیت کرده و چگونه می خواهند سیل جمعیت معطل مانده در پشت درهای سالن را کنترل کنند.
بدون تردید همین مشکلات بود که رییس فدراسیون کشتی را مجبور به رسانه ای کردن این کمبودها کرد.
رسول خادم چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بابل گفته بود که امکانات و زیرساخت های ورزشی جویبار برای برگزاری یک رقابت بین المللی مطلوب و مناسب نیست اما اشتیاق فراوان مسوولان ورزشی و کشتی مازندران و کشتی خیز بودن این شهرستان، موجب اعطای میزبانی نخستین دوره جام باشگاه های جهان به این شهرستان شد.
البته مسوولان جویباری با بهره مندی از ظرفیت برگزاری این رقابت ها با استفاده صحیح از بودجه های استانی، میلیاردها تومان را صرف احداث و تکمیل زیرساخت های شهری مانند جاده ها کردند.
نکته ای که مسوولان برگزار کننده این رویداد جهانی باید به آن توجه جدی داشته باشند و آن را یک هشدار جدی تلقی کنند، بحث حضور و استقبال زیاد از محل برگزاری مسابقه است که ظرفیت برگزاری رویدادی جهانی را ندارد.
متولیان امر در خصوص برقراری نظم و امنیت در محل مسابقه باید توجه دو چندان داشته باشند تا خدای ناکرده اتفاق ناخوشایندی هنگام ورود و خروج تماشاگران و ازدحام جمعیت برای مردم بوجود نیاید.

به نظر می رسد مسوولان برگزار کننده این مسابقه می توانند برای جبران کمبود جا از تلویزیون های بزرگ در کنار سالن و میادین شهر استفاد کنند تا آنهایی که می دانند سالن ظرفیت حضورشان را ندارد، از این طریق این رویداد جهانی را دنبال کنند.
با این همه، وجود علاقه مندان کشتی در جویبار شاید به این ابزارها راضی نباشند و دوست داشته باشند از نزدیک مسابقه را تماشا کنند و این بار مسوولیت متولیان امینتی و انتظامات را دوچندان می کند.
مدت زمان زیادی از واگذاری میزبانی لیگ جهانی کشتی آزاد به جویبار می گذرد اما متاسفانه در این مدت هیچ اقدامی برای ساختن یک سالن مناسب نشد و فقط در ماه های اخیر که روز به روز به زمان آغاز رقابت ها نزدیک تر می شود، جنب و جوش ها برای فراهم کردن استانداردهای مورد نیاز اتحادیه جهانی کشتی بیشتر شده است.
فارغ از همه محاسن و معایبی که می توان برای این میزبانی متصور شد، در این زمان اندک باید همتی همگانی و استانی به کار گرفت تا مازندران و شهر جویبار از این آزمون بزرگ، سربلند بیرون آید.
در کنار همه نقاط ضعفی که برای برگزاری این مسابقات می توان برشمرد، نباید به سادگی و آسانی از کنار فواید و نتایج مثبتی که می تواند این میزبانی برای ورزش و کشتی جویبار و مازندران به همراه داشته باشد، غافل شد.
یکی از این فواید، معرفی همه ظرفیت ها و پتانسیل های مازندران است؛ فرصت دو روزه برگزاری این رقابت ها، موقعیت بسیار مناسبی برای شناساندن هر چه بیشتر ظرفیت ها، آداب و سنن و برتری های ورزشی این استان و شهر جویبار است.
ویژگی هایی که تاکنون کمتر به آن ها توجه شده و تاکنون چشم بینایی برای رصد کردن آنها مشاهده نمی شد.
در کنار آن، جویباری ها از زمانی که به صورت جدی تدارکات برگزاری این مسابقات را آغاز کردند، پی به کمبودها و معایب زیرساختی شهر خود برده و تلاش کردند آنها را یکی پس از دیگری برطرف کنند.
لمس این کمبودها از طرف مسوولان استانی و شهرستانی، موقعیت مناسبی را در اختیار شهر جویبار قرار داده تا از این طریق بتوانند کمبودهایی که رفع آن نیازمند گذشت سال های زیادی بود، در زمانی اندک و به بهانه برگزاری این رقابت ها برطرف کنند.
تغییرات مثبت رخ داده در شهر جویبار شامل فضاسازی های فراوان، از جمله برکات میزبانی از این رقابت معتبر کشتی است.
اگر چه میزبانی از مسابقات کشتی جام باشگاه های جهان، مازندران را مجبور به پرداخت هزینه زیادی کرد اما بخش عمده از این بودجه ها از محل کمک های حامیان مالی و برای زیرساخت های ورزشی هزینه شد.
نخستین دوره مسابقات کشتی آزاد باشگاه های جهان پنجم تا هفتم آذر ماه جاری به میزبانی شهرستان جویبار برگزار می شود.
تیم های باشگاهی کشتی از کشورهای آمریکا، چین، کوبا، برونئی، افغانستان، مغولستان، بنگلادش، مصر، آذربایجان، سوریه، ترکیه، زیمبابوه، روسیه، ترکمنستان و کنگو به همراه تیم های بیمه رازی، گاز مازندران، کفایتی مشهد و یک تیم از جویبار در این رقابت ها شرکت می کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها