تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۴۱۸۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
مذاکرات تمدید می شود، رهبری حمایت می کند اما مخالفان بهانه تراشی! این ماحصل اتفاقاتی است که در یک هفته گذشته و پس از سوم آذر صورت گرفت.
تدبیر24: مذاکرات تمدید می‌شود، رهبری حمایت می‌کند اما مخالفان بهانه تراشی! این ماحصل اتفاقاتی است که در یک هفته گذشته و پس از سوم آذر صورت گرفت. به نظر می‌رسد مخالفان تیم مذاکره کننده هجمه‌های خود را وارد فاز جدیدی کرده‌اند. در همین رابطه سعید جلیلی مسئول تیم مذاکرات هسته‌ای در دولت قبل پس از یک سال و اندی انتقادات علنی را متوجه تیم مذاکره کننده فعلی کرده است، آن هم در شرایط حساسی که طرفین به توافق جامع بسیار نزدیک شده‌اند.
وی در جمع فرماندهان و سرگروهان حلقه‌های صالحین شهرستان بابل اظهار کرده بود: «توافق ژنو، قراردادی ضعیف بود». این اظهار نظر در حالی مطرح می‌شود که رهبری معظم انقلاب همواره حمایت خود از تیم مذاکره کننده را مطرح کرده است. معظم له پنجشنبه هفته گذشته در جمع بسیجیان فرمودند: «هیات مذاکره کننده ما پرتلاش و جدی هستند، حقاً و انصافاً ایستادگی می‌کنند، با منطق حرف می‌زنند، زیربار حرف زور نمی‌روند و دارند کار می‌کنند، این را همه توجه کنند، با جدیت، منطق و دلسوزی کار می‌کنند و منطقی هم کار می‌کنند.»
این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس به جای تقدیر و تشکر از اینکه تیم مذاکره کننده بر اساس فرمایش رهبری زیر بار حرف زور نرفته و با منطق و جدیت کار کرده و ایستادگی می‌کند، موضوع سوال از وزیر امور خارجه را مطرح می‌کنند. همین امر موجبات واکنش علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری را فراهم آورده است. وی پس از دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق در جمع خبرنگاران درباره سخنان برخی منتقدین دولت و مرتبط با مذاکرات هسته‌ای گفت: «رهبر معظم انقلاب مذاکرات و ادامه آن و تیم مذاکره کننده هسته‌ای را تایید کرده‌اند. این سخنان معظم له فصل الخطاب است و پس از اینکه ایشان فرمودند ما با مذاکره و ادامه مذاکره موافقیم سخنی در مخالفت با مذاکره نباید گفته شود.». به هر تقدیر آنچه در طول یک سال گذشته اتفاق افتاده تلاشی بسیار قوی از طریق فضاسازی‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه مذاکرات و تیم مذاکره کننده بوده است. در صورتی که اجماعی ملی همواره حامی مذاکره کنندگان بوده و هست.

سوال نمایندگان از ظریف و سوال ملت از نمایندگان
اما در خلاصه سوال برخی نمایندگان از محمدجواد ظریف آمده است:
 اولاً: دلیل نادیده گرفتن مصادیق حقوق هسته‌ای ملت ایران در توافق نامه ژنو چیست؟ ثانیاً: آیا وقت آن نرسیده با پشتوانه این ملت انقلابی و شهدای این مرز و بوم در مقابل اهانت‌های مقامات آمریکا و رفتارهای غیردیپلماتیک مقامات متکبر غربی عکس العمل انقلابی در وزن وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نشان دهید و از خوش بینی خود به این مقامات فریبکار و غیرقابل اعتماد غربی و آمریکایی بکاهید؟ این‌ها سوال چند نفر از سرسخت‌ترین نمایندگان مخالف دولت از محمد جواد ظریف بود، هرچند که فعلاً منتفی شده اما کریمی قدوسی از نمایندگان سوال کننده، قول داده که این سوالات از ظریف هرگز از دستور کار مجلس خارج نشود. اما سوال اساسی بخش قابل توجه ملت از نمایندگان این است که آیا مخالفت شما و برخی سیاسیون دیگر با مذاکرات، ریشه در دغدغه‌هایی از جنس منافع ملی و مصالح ملت دارد یا اینکه دلیل عمده آن‌ها برای مخالفت، رقابت سیاسی با دولت تدبیر و امید و تهدید منافعشان پس از توافق است؟

 مخالفان به هر بهانه‌ای به دولت می‌تازند
داریوش قنبری تحلیلگر سیاسی و نماینده سابق مجلس در این زمینه گفت: «دولت آقای روحانی حتی اگر در زمینه پیشرفت هسته‌ای به پای یکی از قدرت‌های بر‌تر جهان می‌رسید، مخالفین باز هم دولت را مورد هجمه خود قرار می‌دانند. چرا که دولت را رقیب خود می‌دانند و با هرگونه موفقیت آن، منافع سیاسی و اقتصادی خویش را در خطر می‌بینند. به همین دلیل علی رغم حمایت رهبری و ملت از مذاکرات، باز هم شاهد مخالفت‌های برخی با تیم مذاکره کننده هستیم.»
وی ادامه داد: «مخالفین توافق هسته‌ای در مجموع کسانی هستند که یا از سر رقابت‌های سیاسی با دولت روحانی به مخالفت می‌پردازند یا اینکه برخی از آن‌ها منافع خود را پس از رفع تحریم‌ها در خطر و از دست رفته می‌بینند. در واقع مخالفین مذاکرات به این دو طیف تقسیم می‌شوند. البته برخی مخالفان نیز ناآگاه بوده و به نوعی تحت تاثیر تبلیغات این دو گروه قرار گرفته‌اند. این دو طیف به هیچ شکلی نمی‌توانند موفقیت‌های دولت را ببینند چرا که خودشان نیز از پایگاه اجتماعی قابل قبولی برخوردار نیستند، به همین دلیل به هر بهانه‌ای به دولت می‌تازند.»

ادامه روند فعلی دلواپسان ضربه به آینده نظام است
همچنین حشمت الله فلاحت پیشه کار‌شناس بین الملل ادامه روند فعلی دلواپسان را ضربه به آینده نظام دانست و اظهار داشت: «متاسفانه در داخل کشور بر خلاف آنچه که باید در اصل در عرصه دیپلماسی عمومی شکل بگیرد به گونه‌ای عمل می‌شود که تداوم آن می‌تواند توان چانه زنی تیم مذاکره کننده هسته‌ای را تضعیف کند. بر این اساس ضروری است که دلواپسان به گونه‌ای عمل نکنند که عرصه دیپلماسی عمومی به ضرر جمهوری اسلامی تمام شود و در این شرایط هر نوع ضربه به تیم مذاکره کننده ضربه به آینده نظام است. مسئولیت تمامی پرونده‌های کلان نظام به خصوص در حوزه روابط خارجی به ویژه در مقوله هسته‌ای با شورای عالی امنیت ملی و شخص مقام معظم رهبری است. پس اگر این شورا و شخص مقام معظم رهبری کوچک‌ترین تردیدی نسبت به این تیم داشتند از اعزام آن‌ها به مذاکرات خودداری می‌کردند.»
این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: «دلواپسانی که خود را مدعی تبعیت از مقام معظم رهبری می‌دانند باید بدانند که طرح انتقاداتی که عمدتا از مرز انتقاد عبور می‌کنند و به نوعی ضربه زدن به تیم مذاکره کننده هسته‌ای محسوب می‌شود به نوعی پیش افتادن از مقام معظم رهبری و خلاف قوانین و مقررات کشور است. البته در شرایطی که کلیت نظام و کشور در حال دفاع و حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای است طرح مواضعی که به نظر می‌رسد بیشتر رنگ و بوی سیاسی و جناحی دارد با تبعات دیگری هم همراه است و آن پذیرفتن حاشیه نشینی است چرا که موضع کلی نظام در باب مذاکرات هسته‌ای تیم مذاکره کننده مشخص است و تضعیف این تیم و تخطئه روند مذاکرات جدا افتادن از این موضع و حاشیه نشینی است.»
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
1
2
رهبری گفتند با تمدید مذاکرات موافند، نه با محتوای توافق نامه های :هب رخی برای رسیدن به قدرت قصد دارند در انها هرباجی را که امریکایی ها خواستند به انها بدهند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها