تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۴۱۸۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
به بهانه نامه اخیر به اصطلاح دانشجویان
هنگام انتخابات ریاست جمهوری در کنار هم بودن آیت‌ا... هاشمی و سیدحسن خمینی بسیاری از نقشه‌ها و طرح‌های تندروها را ناکارآمد کرد . . .

تدبیر24 : ذات تندرو، تندروی است؛ عملکرد آن هم در برهه‌های مختلف، واضح و عیان است؛ از ویژگی تندروها آن است که وقتی لبخند و رضایت مردم را مشاهده می‌کنند، پذیرش آن برایشان سخت است. با روی کار آمدن دولت اعتدال سرگشتگی تنها دستاورد تندروها بود چرا که درک کرده و فهمیدند که دیگر مانند گذشته قدرت مانور نخواهند داشت و نمی‌توانند به واسطه اقدامات و فشارهایشان به اهدافشان دست پیدا کنند. برای نمونه باید به ماجرای قم در 22 بهمن اشاره داشت که مجلس این بار به طور جدی پیگیر آن شد و متخلفان را معرفی کرد. همین موضوع سبب شد تا آنها شیوه خود را تغییر دهند به عبارتی ذاتشان همان بود اما ماسک‌های روی چهره خود را تغییر دادند و جالب اینکه افراد مورد هجمه را هم تغییر ندادند یعنی باز هم آیت ا... هاشمی در سیبل تندروی‌ها قرار دارد.

روز گذشته خبرگزاری فارس اقدام به انتشار خبری کرد که تیتر آن «درخواست دانشجویان از سید‌حسن خمینی برای بررسی ادعاهای رفسنجانی» بود: در این نامه که نام انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی به چشم می‌خورد، مشخص است تفکر تندروها در جریان است. تندروها از این منظر بازی جدیدی را آغاز کرده‌اند.

به نظر می‌رسد این بازی جدید یک بازی نخ‌نما شده است که بارها شکست آن بر همگان به اثبات رسیده است. این بار در قالب نامه چند تشکل دانشجوی در نامه‌ای خطاب به یادگار امام(ره) آورده‌اند: «انتشار برخی مطالب از سایت شخصی جناب آقای هاشمی رفسنجانی و انتساب آن به حضرت امام(ره) است که طبق وصیت امام(ره)، برای این مطالب نه صوت و دستخطی از ایشان وجود دارد، نه به تصدیق کارشناسان و منابع اصلی همچون کارشناسان آن مؤسسه- که متولی ارائه آثار آن بزرگوار بوده- رسیده است و نه در سیمای جمهوری اسلامی از بیان خود امام بزرگوارمان بیان شده است. سوال دانشجویان از حضرتعالی این است که آیا انتشار اینگونه مطالب که به دفعات طی چند سال اخیر بدون ارائه هرگونه مستنداتی جز ادعای این مطلب از زبان آقای هاشمی رفسنجانی که «امام(ره) این مطالب را در زمانی که با ایشان (امام) تنها کنار هم بودیم مطرح کرد!»، ندارد، نباید مورد پیگیری جهت صحت و سقم آن از سوی مؤسسه‌‌ای - که فلسفه وجودی اش بررسی همین مسائل است - قرار گیرد؟ و در صورتی که رد یا تأیید می‌شود مستنداتش در اختیار افکار عمومی قرار گیرد؟» این اظهارات به درستی تشکیک در صحت اظهارات و استنادات آیت‌ا... هاشمی است. برای پاسخ به این شبهه‌افکنی‌ها باید نگارندگان این نامه و پشتوانه فکری در پشت آن را رهنمون کرد به جمله‌‌ای از امام بزرگوار در زمان ترور نافرجام آیت‌ا... هاشمی: «بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.» اعتماد قلبی و فکری حضرت امام(ره) به آیت‌ا... هاشمی به اندازه‌ای بود که بسیاری از موضوعاتی که تنها باید یک معتمد از آن آگاهی داشته باشد را به هاشمی می‌گفت و اینکه فرمود: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است، معنایش این بود که می‌داند هاشمی پاسدار خوبی برای آرمان‌های اوست و پس از رحلتشان این اعتماد و امیدواری را داشتند که راه او از سوی هاشمی ادامه خواهد یافت.

راهکار جدید تندروها برای ایجاد اختلاف هم جالب است. ایجاد شکاف میان آیت‌ا... هاشمی و سیدحسن خمینی. پرواضح است که همفکری این دو شخصیت بارها به ضرر تندروها تمام شده است چه آنکه هنگام انتخابات ریاست جمهوری در کنار هم بودن آیت‌ا... هاشمی و سیدحسن خمینی بسیاری از نقشه‌ها و طرح‌های تندروها را ناکارآمد کرد و موردی تازه‌تر که هنوز اصولگرایان تندرو نتوانسته‌اند از شوک آن خارج شوند، تصمیم به عزل رئیس دانشگاه آزاد در جلسه هیات امنای این دانشگاه بود. فرهاد دانشجو گزینه‌‌ای بود که از سوی برادرش یعنی کامران دانشجو تایید می‌شد که او از شخصیت‌های دوست داشتنی طیف تندرو اصولگرایان است پس بیراه نیست که از کنار رفتن او ناراحت شوند. حالا این دو اتفاق که در فاصله کوتاهی از یکدیگر رخ داده است تندروها را بر آن داشته تا با ایجاد شکاف میان دو شخصیت تاثیرگذار از شدت آلام خود بکاهند. اما غافل هستند که این شیوه یک شیوه کودکانه است که هیچ معنایی جز لبخند میانه‌روها ندارد.

به راستی در این ایام که مردم کشورمان با افتخار از حضور رئیس جمهور در نیویورک می‌گویند و هر روز شاهد تحقق وعده ‌های داده شده از سوی دولت تدبیر و امید هستند اینگونه فضاسازی‌ها از سوی تندروها چه معنایی جز بی احترامی به رای مردم دارد؟ آیا پایان برخی اتفاقات سال‌های گذشته می‌تواند در این راستا تداوم یابد که شاهد پایان تندروی‌ها و بازگشت عقلانیت به این طیف باشیم؟

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
اسپهبد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
3
13
نوادگان امام هیچ وقت به یار امام پشت نخواهند کرد.
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
5
11
انقلاب زنده است تا هاشمی زنده است
فیروزآباد فارس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
5
9
هاشمی و خمینی دو چشم ما هستند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها