تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۴۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
این مواد انسان را دچار رخوت کرده و باعث ایجاد تحولات ویرانگری در مغز و شخصیت فرد می‎شوند. در واقع مصرف‎ کنندگان این مواد نمی‎توانند نیروی کارآمدی برای جامعه محسوب شوند.
تدبیر24: یک متخصص مغز و اعصاب و روان گفت: با مصرف مواد روانگردان، جوان از یک شخصیت ‎اجتماعی به یک شخصیت ضد اجتماعی تبدیل می‎شود.

حاتم زبردست اظهار کرد: مصرف مواد روانگردان در افراد پیر و جوان دارای تاثیرات سوء و آثار مخربی است، اما در جوانان چون افکار سازنده مملکت و نیروی به حرکت درآورنده چرخ‎های جامعه محسوب می‎شوند، تاثیرات مخرب بیشتری برجای می‎گذارد.

وی ادامه داد: این مواد انسان را دچار رخوت کرده و باعث ایجاد تحولات ویرانگری در مغز و شخصیت فرد می‎شوند. در واقع مصرف‎ کنندگان این مواد نمی‎توانند نیروی کارآمدی برای جامعه محسوب شوند.

زبردست خاطرنشان کرد: موادمخدر از دیرباز به صورت طبیعی وجود داشته است، اما اکنون به اشکال گوناگون شیمیایی و خطرناک‎تری از قبیل قرص، شربت و استنشاقی وارد بازار شده است. عمده تاثیرات این مواد بر روی سلسله اعصاب مرکزی از جمله ساقه‎های مغز، گیرنده‎های مغزی، کورتکس مغزی، مخچه، ساقه و نیمکره‎های مغزی است.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه بشر اولین‎بار به صورت اتفاقی این مواد را مصرف کرد، افزود: خاصیت انرژی‎زایی اولیه این مواد، باعث ‎می‎شود بدن افراد به آن عادت کرده و از حالت عادت به اعتیاد تبدیل شود. در بدن هر فرد به صورت طبیعی آندورفین وجود دارد. کسانی که ورزش می‎کنند، آندورفین در بدن آنها از جمله در مغز آزاد می‎شود و به دنبال آن، حالت سرخوشی و ضد درد به انسان دست می‎دهد. مواد روانگردان نیز اینگونه حالتی به انسان داده با این تفاوت که ایجاد سرخوشی آن‎ها طبیعی نیست و فرد با مصرف، دچار وابستگی و اعتیاد می‎شود.

وی با بیان اینکه مواد روانگردانی از قبیل شیشه دارای حالت تحریک‎ کننده هستند، تصریح کرد: با مصرف این قبیل مواد، حالات هذیانی گوناگونی همچون هذیان بینایی و شنوایی به فرد دست می‎دهد. تاثیرات عمده این مواد اغلب بر روی ترانسمیترهای مغزی است و هرکدام از این مواد بر روی یک ترانسمیتر مغزی اثر می‎گذارند.

زبردست خاطرنشان کرد: مصرف این مواد همچنین بر روی آدرنالین، نوروآدرنالین و دکامین مغزی اثر می‎گذارد. افرادی که این مواد را مصرف می‎کنند، اغلب نمی‎توانند به درستی تفکر کرده و دچار اختلالات شخصیتی، رفتاری و گفتاری می‎شوند و به نوعی شخصیت آن‎ها دچار تغییر می‎شود.

وی تاکید کرد: تفکر هر انسانی ناشی از مغز اوست و وقتی مغز دچار آسیب شد، شخصیت فرد نیز آسیب دیده و از یک شخصیت‎اجتماعی به یک شخصیت ضداجتماعی تبدیل می‎شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها