تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۴۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
چین قصد دارد به‌سرعت ارتش خود را مجهز به تسلیحاتی مدرن کند. رئیس جمهور چین خواستار توسعه هر چه سریع‌تر تجهیزات نظامی در کشور شد. آیا پکن در فکر ارتشی قدرتمند برای درگیری‌های دریای جنوبی چین است؟
تدبیر24:شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین اعلام کرد که کشور او به مدرن ساختن ارتش خود سرعت می‌بخشد.

رئیس جمهور در کنگره ارتش ملی خلق در پکن گفت که کشورش قصد دارد به‌سرعت به مدرن‌ترین سیستم‌های تسلیحاتی دست یابد. او یادآور شد: «تسلیحات مدرن و پیشرفته پوششی است برای ارتشی مدرن و ستونی است ضروری برای امنیت ملی.»

رئیس جمهور چین ادامه داد: «سیستم‌های جدید تسلیحاتی باید نوآورانه و پاسخگوی درخواست‌های مطرح شده در درگیری‌ها باشند به نحوی که بتوانند کمبودهای موجود در تجهیزات ارتش را جبران کنند.»

چین که بزرگ‌ترین ارتش دنیا را در اختیار دارد سال‌هاست که تلاش می‌کند به ابرقدرتی نظامی تبدیل شود.

داده‌های رسمی حاکی از آن است که رهبری چین در سال ۲۰۱۴ بیش از یک‌صد میلیارد یورو (حدود ۱۵۰ میلیارد دلار) را به بودجه نظامی اختصاص داد. اما به‌ویژه دولت آمریکا جمهوری خلق چین را متهم کرده که هزینه‌های واقعی نظامی این کشور بسیار بیشتر از داده‌های رسمی است.

بر همین پایه تنها در سال ۲۰۱۳ بودجه دفاعی چین بالغ بر ۱۴۵ میلیارد دلار می‌شد. پکن می‌گوید، برایش اهمیت دارد که برای درگیری‌های دریاهای جنوبی و شرقی چین آمادگی داشته باشد.

جمهوری خلق چین مدعی است که بخش عمده دریای جنوبی چین که غنی از مواد خام است و همچنین مناطقی در مجاورت سواحل متعلق به کشورهای همسایه متعلق به این کشور است. چین در این زمینه به "حقوق تاریخی" تکیه می‌زند و به‌صورت فزاینده‌ای با توسل به زور قصد اجرای این حقوق را دارد. به علاوه، میان چین و کشورهایی مانند ژاپن و تایوان منازعاتی بر سر حاکمیت جزایر مختلف وجود دارد.

منبع: دویچه وله
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها