تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۴۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶

نیروهای مسلح خودکفا ضامن امنیت

کشوری چون جمهوری اسلامی ایران به خاطر دشمنی های گسترده ای که از سوی کشورها و رژیم هایی که چشم دیدن پیشرفت های ایران اسلامی و انقلابی را ندارند، همواره مورد تهدید قرار داشته است.
تدبیر24:«نیروهای مسلح خودکفا ضامن امنیت»عنوان سرمقاله روزنامه سیاست روز به قلم محمد صفری است که در آن می خوانید؛
در دنیای پرآشوب و تلاطم، برای ماندگاری و پایداری چه ابزاری نیاز است؟ برای این که بتوانیم از شر گرگ های درنده دنیا در امان باشیم، زندگی با صلابت و مقتدرانه خود را ادامه دهیم، اهداف خود را پیگیری کنیم و در راستای منافع ملی و انقلابی خود گام برداریم، چه چیزی نیاز است؟
چند ویژگی برای رسیدن به اهداف ایران اسلامی لازم و نیاز است که هر کدام از آنها در جای خود نیازمند تلاش و کوشش برای دست یافتن به هدف است.
کشوری چون جمهوری اسلامی ایران به خاطر دشمنی های گسترده ای که از سوی کشورها و رژیم هایی که چشم دیدن پیشرفت های ایران اسلامی و انقلابی را ندارند، همواره مورد تهدید قرار داشته است.
این تهدیدات در حوزه نظامی، اقتصادی و فرهنگی همواره با ابزار گوناگون علیه جمهوری اسلامی ایران پیاده شده است و تنها عاملی که باعث شده هدف دشمن محقق نشود، ایستادگی جانانه مردم و نظام اسلامی در مقابل آنها بوده است.
جمهوری اسلامی ایران در منطقه ای قرار دارد که کشورهای اطراف آن همواره با جنگ ها و درگیری های شدید روبرو بوده اند. این جنگ ها برای ایران هم هزینه هایی در برداشته است. ناامنی وجنگ در کشورهای همسایه با وجود گروه هایی که از سوی کشورهای محور دشمنی علیه ایران تغذیه و حمایت می شوند، جمهوری اسلامی ایران را درگیر نکرده است چراکه، اقتدار نظامی و دفاعی و توانمندی های نیروهای مسلح ایران، عامل و مانعی بر سر دست اندازی های چنین توطئه هایی بوده است.
ایران هیچگاه و هیچ زمان تهدیدی علیه دیگران نبوده و تنها در مقابل تهدیدات و تهاجم دفاع کرده است. دفاع مقدس نمونه بارز آن است که نشان داد، می توان در مقابل حملات گسترده دشمن مقاومت کرد و ذره ای از خاک کشور را هم از دست نداد. 8 سال جنگ تحمیلی با کمترین تجهیزات و تسلیحات نظامی پایان یافت، اما اگر در همان جنگ نابرابر، جمهوری اسلامی ایران می توانست، نیازهای جنگی خود را تأمین کند، پایان جنگ چگونه رقم می خورد؟
و اکنون که پیشرفت های ایران انقلابی در حوزه نظامی و دفاعی چشمگیر و بی نظیر است، که البته همه آنها به دست توانای نیروهای مسلح کشورمان، ساخته شده است، می توان گفت که به چنین امتیاز بزرگ و بی بدیلی، نیاز نداریم؟!
قطعاً و یقیناً مردم کشورمان هم به این اقتدار و توانمندی نظامی، می نازند و افتخار می کنند. چون می دانند فرزندانشان در صورت بروز تهدیدی علیه سرزمین ایران اسلامی، با جان و دل از کیان، ناموس ، دین و مملکت دفاع خواهند کرد. به همین خاطر است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره باید مورد حمایت دولت ها باشند. امنیت و اقتدار کنونی جمهوری اسلامی ایران به واسطه توانمندی هایی است که ارتش و سپاه به دست آورده اند. باید توجه داشت که نیروهای مسلح ایران اسلامی تفاو ت های بسیاری با دیگر ارتش های جهان دارند. ارتش و سپاه، نیروهای نظامی مکتبی، عقیدتی و انقلابی هستند. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ماهیت جنگ طلبی و جنایتکارانه ندارند.
این ویژگی ارتش هایی است که تنها در فکر کشتار و ویرانی هستند. به سابقه جنگ هایی که تاکنون در دنیا اتفاق افتاده است نگاه کنید. ارتش آمریکا در ویتنام، عراق، افغانستان، ژاپن و ... چه اعمالی انجام داد؟!
سپاه اسلام، نیروی عقیدتی و معنوی است که توانسته است، با اقدامات و عملکرد خود علاوه بر دستیابی به اقتدار و توانمندی های نظامی، در زمینه های سازندگی و ارائه خدمات به مردم کشورمان هم پیشقدم باشد. نمونه هایی از این دست فراوان است.
تصور کنید، اگر چنین نیروی مقتدری در کشوری چون ایران وجود نداشته باشد، امنیت کشور برقرار خواهد شد؟!
با وجود امنیت است که دولت می تواند، به وظایف خود عمل کند و مردم زندگی عادی خود را داشته باشند.
صنعتگر و کشاورز با بودن امنیت است که می تواند تولید کند و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد.
اقتدار و توانمندی نظامی برای جمهوری اسلامی ایران از نان شب هم واجب تر است. ارتش و سپاه در حوزه وظایف اصلی خود توانسته اند به خوبی آنها را اجرا کنند و حتی گام های بلندی هم برداشته اند.
دولت ها هم براساس وظایف قانونی خود که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گنجانده شده است، وظایف خاص خود را دارند و باید بتوانند براساس آن، نیازهای اقتصادی، مادی، فرهنگی و آموزشی جامعه را تأمین کنند.
پیشرفت های نظامی و دفاعی در حوزه موشکی و دیگر تجهیزات نظامی را نباید به معیشت مردم گره بزنیم. همانطور که نباید پیشرفت های هسته ای را به چرخیدن اقتصاد کشور گره زد.
معیشت مردم مهم است. باید تلاش کرد تا در زمینه هایی چون تولید گندم و محصولات اساسی به خودکفایی رسید، تا دست نیاز به سوی دیگران دراز نکنیم، همانگونه که نیروهای مسلح ما توانستند خودشان به خودکفایی برسند و با برگزاری رزمایش محمد رسول الله(ص) وحشت به جان دشمنان بیندازند. آنها توانستند، بخش اقتصادی هم باید بتواند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: