تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۴۴۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
روحانی قربانی رفتارها و حملات لباس‌شخصی‌هاست آن هم کمتر از صدروز از تحویل‌گرفتن دولت و در شرایطی که سعی می‌کند سیاست خارجی و داخلی کشور را ..

تدبیر24:  دو نفر از اخلالگران مراسم استقبال از رییس‌جمهور بازداشت شده‌اند. این خبری بود که سردار «منتظرالمهدی» معاون اجتماعی «ناجا» دیروز در جمع خبرنگاران گفت. به گزارش «ایسنا» او افزود: «در این ماجرا باید هر فردی که کفش نداشت، دستگیر می‌شد اما یکی، دو نفر دستگیر شدند که البته دستگیری‌ها از سوی پلیس نبود.» منتظر‌المهدی هویت این افراد را فاش نکرد اما سایت‌های خبری عکس‌هایی از مهاجمان منتشر و هویت آنان را برملا کرده‌اند. سایت خبری عصر ایران درباره یکی از مهاجمان نوشت: «در میان مهاجمان، برخی افراد شناخته‌شده یک جریان خاص سیاسی نیز وجود داشتند که کاملا سمت و سوی مهاجمان را مشخص می‌کرد. یکی از این افراد، محمدصادق شهبازی، هماهنگ‌کننده ستاد مردمی حیات طیبه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری 92 است که تصویر وی در خبرگزاری فارس و نیز عکسی از او در کنار یکی از کاندیداها، بسیار گویاست.» روحانی تصمیم داشت فضای امنیتی را از بین ببرد و در نخستین فیلم انتخاباتی‌اش گفت: «مردم می‌پرسند لباس‌شخصی کی هست؟» بعدها در مصاحبه با «شرق» درباره مهار لباس‌شخصی‌ها گفت: «درباره فضای امنیتی گفته‌ام، اگر روزی مسوول شوم، آن فضا را تغییر می‌دهم، بخشی از آن همین است اما برای اینکه فضا را تغییر دهیم نیاز به دیگران داریم، نیاز به اجماع داریم ولی امیدوارم بشود، در واقع فکر می‌کنم شدنی است و می‌شود. ‌چون به هر حال کشور ما در حال حاضر در شرایطی است که اگر ما بتوانیم فضای داخلی را تبدیل به یک فضای سیاسی- فرهنگی و فضای روابطمان را هم با دنیا از فضای امنیتی خارج کنیم، شرایط بهتر خواهد شد.»
حالا خود، قربانی رفتارها و حملات لباس‌شخصی‌هاست آن هم کمتر از صدروز از تحویل‌گرفتن دولت و در شرایطی که سعی می‌کند سیاست خارجی و داخلی کشور را به همان سمتی ببرد که وعده داده بود. حمله به روسای‌جمهور تازگی ندارد. اما جنس و انگیزه از این حمله‌ها کاملا متفاوت است. در سفر احمدی‌نژاد به ساری بود که کارگر اخراجی یکی از کارخانجات نساجی که بیش از یک‌سال حقوقی دریافت نکرده بود، کفشی به سوی رییس دولت نهم پرتاب کرد اگرچه این کفش‌ها به احمدی‌نژاد برخورد نکرد و به بنر پشت سر او اصابت کرد اما فرد ضارب به‌سرعت شناسایی و دستگیر شد. آنطور که اژه‌ای اعلام کرد در همان روز مدعی‌العموم اقدام کرد و این فرد دستگیر شده است. حالا معاون اجتماعی ناجا هم از دستگیری دو نفر از مهاجمان به حسن روحانی خبر می‌دهد اما هنوز مشخص نیست این افراد چه سرنوشتی خواهند داشت. تنها نقطه مشخص‌شده درباره این حمله، انگیزه مهاجمان است؛ افرادی که بهانه مکالمه تلفنی رییس‌جمهوری و اوباما که فتح باب تازه‌ای در روابط دیپلماتیک میان این دو کشور با در نظر گرفتن منافع ملی است، سعی می‌کنند ماجرا را به‌نحو دیگری تفسیر کرده و برای اعتراض به این امر در مراسم استقبال از روحانی به اتومبیل حامل او حمله می‌کنند و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. در حالی که تنش‌زدایی در سیاست خارجی ایران خواست مردم و رهبری است که از آن به‌عنوان «نرمش قهرمانانه» یاد شد. این تنش‌زدایی در دوران آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شروع شد پس از آن سیدمحمد خاتمی با مطرح‌کردن موضوع گفت‌وگوی تمدن‌ها سیاست‌هایی را در جهت به‌دست‌آوردن منافع ملی ادامه داد و حالا حسن روحانی هم با توجه به نرمش قهرمانانه این سیاست را دنبال می‌کند. او تصمیم داشت پرونده خودسرها را با تعامل با سایر قوا ببندد مجلس هم پس از حمله به علی لاریجانی در شبستان امام‌خمینی در قم اعلام کرد پرونده خودسرها برای همیشه بسته خواهد شد. اما باز هم شاهد حمله خودسرها به مسوولان هستیم شاید به گفته سعید حجاریان این خودسرها همان تندروهایی هستند کفن‌هایشان را به خشک‌شویی داده بودند. در حالی که قرار بود پرونده اقدامات خودسرانه برای همیشه در کشور با برخورد با عاملان 22بهمن قم بسته شود، نتیجه برخوردنکردن و علنی‌نشدن تمامی جزییات گزارش این حادثه در مجلس، آنها اقدامی دیگر را انجام دادند چرا که مساله نیروهای خودسر با یک گزارش و بیانیه حل نمی‌شود. باید دید دولت تدبیر و امید که آغازین ماه‌های فعالیتش با فشار نیروهای خودسر مواجه شده است، چه تدبیری برای برخورد با این افراد دارد. آیا هویت مهاجمان فاش خواهد شد؟ برخورد دستگاه قضایی با خودسرها چه خواهد بود؟ پرونده خودسرها در دولت یازدهم بسته می‌شود یا نه، اینها پرسش‌هایی است که پاسخ آن در چگونگی برخورد و حل پرونده خودسرها نهفته است.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
1
یه عکس از پرتاب کفش بزارید اگه دروغ نیست.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها