تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۴۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
مصاحبه سفیر دولت فلسطین در تهران با روزنامه الوفاق؛
ما کینه نسبت به یهود نداریم وآن سرنوشت ما است که با سیاست استکبار واستعمار که بطور مداوم برملت مظلوم فلسطین اعمال می شود مقابله کنیم.

تدبیر24: نخست وزیر رژیم صهیونستی نتانیاهو در جلسه کابینه خود در تاریخ 7 دیماه 1393 به تهدید سفیر فلسطین در تهران پرداخته وایشان را به تحریک افکار عمومی علیه کشور عبری و دعوت به نابودی آن متهم کرد. نتانیاهو خواستار ترور صلاح زواوی (سفیر دولت فلسطین در تهران) شده واز سازمان ملل متحد خواست تا اظهارات وی را محکوم کند.

جناب سفیر، صلاح زواوی، جهت پاسخ به تهدیدات نتانیاهو با روزنامه ایرانی (عرب زبان) الـوفـاق گفتگو داشتند که در آن چنین آمده است:

سؤال): خوش آمد می گوییم به جناب آقای صلاح زواوی، سفیر محترم دولت فلسطین در تهران، و گفتگو را با این سؤال آغاز می کنیم: اظهارات أخیر نتانیاهو وتهمت های که از طرف او به شما نسبت داده شده را چگونه می خوانید؟

سفیر: از شما سپاسگذارم. فکر می کنم که خود نتانیاهو بزرگترین خطر برای تمام یهودیان جهان به شمار میرود، و به چند علت: اقدامات این نخست وزیر نه تنها بضرر صهیونیستها بوده بلکه به تمام یهودهای جهان زیان میرساند. پروژه ها وبرنامه های که نتانیاهو دارد پیاده می کند خطری برای قوم یهود بوده وهمزیستی بین مردم وملتهای ادیان الهی را به خطر می اندازد.

ما هیچ وقت گذشته خود را فراموش نمی کنیم. هنوز دوران و خاطرات کودکی را به یاد دارم که چگونه بهمراه پدر و مادر سالمندم از شهر خودمان (صفد) رانده شدیم. هنوز از یادم نرفته چگونه بهمراه خواهران وبرادران وهزاران همشهری مصیبت زده وآشفته پیاده از لابه لای کوه ها ودره ها عبور کردیم، تمام این اتفاقات بدلیل تجاوز ددمنشانه صهیونیستی به شهر زیبایمان افتاد. آنقدر یادم هست که اگر قسمت شود الآن به آن شهر برگردم، بدون اینکه از کسی آدرسی بپرسم توان پیدا کردن خانه غصب شده مان را دارم.

واما در مورد اتهامات نتانیاهو نسبت به من درباره تحریک افکار عمومی، باید خاطرنشان کنم که خودش بزرگترین تحریک کننده ضد یهود و علیه خود رژیم صهیونیستی در جهان می باشد. واما گفته ی او که بنده رژیم نتانیاهو را به سرطان صهیونیستی تشبیه کردم، باید بگویم که این امر سؤالی را در ذهنم ایجاد می کند؛ که عنوان و هویت كسی که یک ملت را در سالهای 1948 و 1967 از وطن خود بیرون رانده غیر از این چه می تواند باشد.؟! جدا از این همه کشتارهای که در حق مردممان انجام داده، از جمله ترور رهبران فلسطینی و دیگر علما و اندیشمندان جهان اسلام در سراسر جهان.

باید بگویم که ملت ما از صد سال پیش تا کنون با یک کشتار تاریخی و پیوسته و مستمر اما به دست چهره های مختلف صهیونیستی روبروست. که آخرین این کشتارها والبته نه پایان آنها، هولوکاست غزه مبارز می باشد. برای ما تعجب آور است که اگر یک فلسطینی در خانه اش اسیری یا شهیدی یا زخمی یا خانه تخریب شده ای نداشته باشد. بهمین دلیل به نتانیاهوی جنایتکار می گویم که اقدامات او در کشتار و به اسارت گرفتن، اسم و عنوانی بغیر از اقدامات سرطانی، نام دیگری را نمی توان نهاد.!! در سال 1948 اجداد جنایتکار او عده کثیری از مردمانمان را از سرزمین خود بیرون راندند و در سال 1967 این دشمن خودکامه این کار را ادامه داد و حتی به قطعنامه سازمان ملل متحدد صادره در سال 1947 هیچ توجهی نکرده تا 78% درصد از سرزمین مقدسمان را تصاحب کرد، والان نیز دارد در کرانه باختری پیشروی میکند و نوار غزه را ویران ساخته، حتی کرانه باختری را به اسم اصلیش نمیخواند و آن را به اسم جعلی (یهودا وسامرا) میخواند.!! نتانیاهو بداند که ما ملتی هستیم که مطالعه میکند ومیجنگد، ومصمم و با اراده هستیم، و خون خود را در راه برگشتن به وطن و بازپس گیری سرزمینهای غصب شده خود تقدیم می کنیم. بنابراین ما از تمام امکانات موجود استفاده می کنیم تا صدای خودمان را به جهان برسانیم.

اما بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی سید علي خامنه ای که نتانیاهو به آنها اشاره کرد، باید بگویم که این بیانات از مسئولیت های رسمی ودینی آن حضرت به عنوان رهبر انقلاب اسلامی سرچشمه می گیرد و ایشان براساس این مسئولیتها عمل می کنند. ایشان مرجعیت أول دینی برای امور مسلمانان و در رأس آنها قضیه فلسطین غصب شده و مسجد الاقصی مبارک (اولین قبله مسلمانان وسومین حرمین شریفین) می باشند. این مسئولیت و حق مسلم اوست که در مورد امور مسلمانان و در رأس آنها قضیه فلسطین که مهمترین قضیه ای مسلمانان میباشد اظهار نظر کنند.

واما نتانیاهو: که دارد تمام سرزمینهای فلسطینی و عربی و اسلامی را در تبدیل به کانون خشم وانزجار علیه رژیم خود میسازد را سرعت می بخشد، و از آنها یک بمب ساعتی بر علیه اقدامات و جنایات رژیم خود می سازد. تظاهرات گسترده که در تمام نقاط جهان علیه اقدامات مجرمانه او و به دفاع از مردم غزه شاهد بودیم، چیزی نیست جز یک زنگ خطری برای این جنایتکار. مردم آمریکا و اروپا وهمه قاره ها در این تظاهرات شرکت کردند و از آنها عقب نماندند. حتی نزدیکترین کشورها به این رژیم، کشورهای که در تأسیس آن سهیم بودند و به آن اسلحه می دادند مجبور شدند از حق و عدالت طرفداری کنند و کنار ملت قهرمان فلسطین بایستند.

اما تهدید نتانیاهوی جنایتکار به ترور بنده، بهترین توصیف برای هویت رژیم او محسوب می شود و نشانه ای از جهل و نادانی اوست که من پنجاه سال در انتظار چنین روزی هستم، بمانند تمام مبارزان فلسطینی و بمانند هر مؤمنی که آرزوی لقاء الله را دارد، و همچنین نشان از نادانی ناتانیاهو که نمیداند که کشته های ما در بهشت و کشته های آنها در جهنم و بدترین جایگاه است.

سؤال): جناب سفیر، از بین اتهامات وارده این است که شما از اظهارات رهبر انقلاب اسلامی و دعوت ایشان برای مسلح کردن کرانه باختری پشتیبانی می کنید، آیا واقعیت دارد که ایران به کرانه باختری اسلحه میرساند.؟! یا ایران فقط به مقاومت در غزه اسلحه می دهد.؟

سفیر : هر کشور استقلال و سیاست خاص خود را دارد وخودش تصمیم می گیرد چگونه درباره قضیه فلسطین به تعهدات خودش عمل کند. مشروعیت جمهوری اسلامی ایران بر دو اصل اسلام وفلسطین بنیانگذاری شده است، لذا تمام کردارهای رهبران و ملت آن از فلسفه و هدف تأسیس این جمهوری و تاریخ طولانی مبارزه آن سرچشمه می گیرد. می دانیم که حضرت امام راحل (ره) نماز در مسجد الاقصی مبارک را آرزو می کردند و نیز این آرزوی جانشین ایشان سید علي خامنه ای است، و همچنین آرزوی تمام مسلمانان جهان می باشد. اما عقاید شخصی خودم به عنوان یک پناهنده فلسطینی و یک مبارز که با انقلاب فلسطین از آغاز همراه بودم این است که رهبر انقلاب می دانند چگونه به تعهدات خودشان در قبال وطن و قضیه خودشان وقضایای تمام مسلمانان عمل کنند. من خوشحال می شوم اگر موفق شویم کشور فلسطین را حتی روی بخشی از سرزمینهای غصب شده بر پا کنیم. با اینکه شک دارم که این دشمن حتی اجازه این کار را نیز به ما بدهد. دشمن ما در نظر دارد کشور پهناوری را برای خودش تشکیل دهد که وسعت آن به (از نیل تا فرات) محدود نمی شود، بلکه اردن وسوریه ولبنان وسینای مصر وعراق وعربستان سعودی و بخشی از خود ایران را هم شامل می شود. این است پیشروی سرطانی که نشانه های آن برای همگان نمایان است.

سؤال): علت اتهاماتی که به شما وارد کرده اند چیست.؟ و این صحبتها راجع به مسلح کردن کرانه باختری؟!

سفیر: نتانیاهو باید به شدت نگران باشد چون همانطور که گفتم اقدامات او تمام سرزمینهای عربی و اسلامی را علیه رژیم غاصب برخواهد انگیخت. اما نوار غزه و کرانه باختری، آنها از ملت فلسطین و رهبران مبارز آن دستور العمل می گیرند. نسلهای تشکیل دهنده قضیه ما عبارتند از فرزندان شهیدان و جانبازان و اسیران. نسلهای که جز ادامه راه پدران خود برای برگشتن به سرزمینهای کامل خود چاره دیگری ندارند. ما صد سال است که داریم میجنگیم و شهیدان زیادی را تقدیم کردیم که حق ملت ماست که نام آن ملت شهیدان باشد. همانطور که قبلا گفتم فلسطینی نیست کسی که در این راه دراز بها نپرداخته. تقدیر ما این است که جهاد را نسل در نسل ادامه دهیم. به برادران خودم در گروههای فلسطینی می گویم که شما در بخشی از رشته ای طولانی از انقلابها قرار گرفتید که فقط با بازپس گرفتن حقوق کامل تاریخیمان بدون هیچ کم وکاستی متوقف نمی شود تا وقتی که عدالت بر روی سرزمین پاکمان محقق شود و کشور مستقل خودمان با پایتخت شهر قدس شریف بنیانگذاری کنیم و به تجاوزات دشمن به مقدسات اسلامی و مسیحی خودمان تا ابد پایان دهیم. باید هم به آوردن هـزاران مزدور از تمام کشورهای جهان برای تجاور به ملت ما و برای تحکیم اشغال سرزمین مقدسمان از طرف دشمن صهیونیستی پایان دهیم. چرا که این مسئله (ورود مزدوران) به مسلمانان و مسیحیان وحتی به یهودیان آسیب میرساند، یهودیانی که هنوز به فلسطینی بودن شان افتخار می کنند وبه زبان عربی می نویسند وتمام آداب ورسوم ما را حفظ کردند. ما ویهودی ها برادر هستیم همچنین با برادران مسیحی،ما اهل کتاب هستیم وهمانطور که خدا فرمودند: ((میان هیچ یک از فرستادگان او فرق نمی گذاریم، و گفتند: شنیدیم و اطاعت کردیم، پروردگارا عفوت را می طلبیم، و بازگشت (همه) به سوی توست)) بقره-285.

ما کینه نسبت به یهود نداریم وآن سرنوشت ما است که با سیاست استکبار واستعمار که بطور مداوم برملت مظلوم فلسطین اعمال می شود مقابله کنیم.

حجم جنایت های که نتانیاهو علیه نوار غزه مرتکب شده ومی شود برای من یک سؤال است؟ وچه بگوییم درباره دوهزار شهید وبیش از 11 هزار زخمی؟! ودهها مسجد ویران شده؟! و سازمانهای آموزشی و بهداشتی شامل بیمارستانها و درمانگاه ها که به وسیله جنگندهای کور او ویران شد؟! وچه بگوییم به ملت آواره شده ما که زیر چادرها در انتظار بازسازی خانه ها و مؤسسات خود در نوار غزه هستند. چه بگوییم به خانواده های هزار بازداشت شده در کرانه باختری ؟! وبه خانوادهای بیش از بیست شهید که در آوارگی مظلومانه به شهادت رسیدند؟! جنایت نتانیاهو در به شهادت رساندن وزیر قهرمان عالیقدر مرحوم زیاد ابو عین داستان اش چیست؟ وسریال طولانی از جنایتهای او و رژیمش از آغاز آن تا این لحظه.

نتانیاهو شک نکند که تا حق کامل خود را بس نگیریم سلاح ما ساکت نخواهد شد. ودر راس آن حق ما به بازگشت وتعیین سرنوشت وتاسیس کشور مستقل روی سرزمین تاریخی خودمان هر چقدر زمان طول بکشد.

جهاد ما ادامه خواهد یافت تا به تفکر جنایت وار را که قصد دارد ملت ما را ریشه کن کند وما را سرخ پوست فرض کرده وفکر می کند اضافی هستیم، از بین ببریم.

نتانیاهو با این جنایت ها تمام یهودی ها را علیه خود تحریک می کند وبطور قطعی در انتخابات آینده شکست خواهد خورد. چون او بیشتر شبیه یک گاوچران هست تا یک انسان واینگونه تفکرها باید شکست بخورد چون با جنایت همراه است وامنیت نمی آورد بلکه همه یهودهای جهان را نابود می کند وملتها را علیه آنها تحریک می کند. درسالهای آینده آثار جنایت های صهیونیست ها در سراسر جهان شاهد خواهیم بود.

سؤال): به کسی که به تشکیل کشور یهودی خالی از غیر یهودیان روی سرزمین فلسطین دعوت می کند، چه می گویید ؟

سفیر : ما می دانیم که نتانیاهو به دنبال بیرون کردن بقیه فرزندان ملت ما از کشور خودشان فلسطین هست که تعدادشان یک ملیون ونیم است همچنین می خواهد ملت ما را از کرانه باختری و نوار غزه هم از وطن غصب شده خود بیرون کند.

لازمه تشکیل یک کشور یهودی این است که هموطنان مانده در سرزمین های 48 و در کرانه باختری و نوار غزه و شهر قدس شریف را بیرون کنند. وقتی می بینیم که تعداد شهرکهای صهیونیستی ساخته شده در قدس شریف و کرانه باختری از 300 بیشتر شده و تعداد شهرک نشینان به بیش از یک ملیون رسیده است. وقتی غصب زمینهای ما و ساختن دیوار نژاد پرستی که پارگی وطنمان را بیشتر کرده و تجاوز روزانه به مسجد مبارک الاقصی (قبله اول مسلمانان وسومین حرمین شریفین) را می بینیم یقین می آوریم که این دشمن بر ادامه جنایتهای خودش اصرار دارد و این اصرار ناشی از طرز تفکر کسانی که همزیستی با مردم فلسطین را نمی خواهند حتی اگر بر حسب ادعاهایشان که روی بخشی از سرزمین فلسطین باشد.

واین راه کسانی که گور خودشان را با دستهای خودشان می کنند، وجهان عربی واسلامی علیه خودشان بر می انگیزند. مبارزه ادامه دارد و به دست گرفتن سلاح مسئله ای که به ما تحمیل شده تا تمام حقوق ما روی زمین خودمان محقق سازیم. ونتانیاهو وباند آن باید از صلیبیها عبرت بگیرند.

جناب سفیر فلسطین در تهران برادر صلاح زواوی برای این گفتگو از شما سپاسگزاریم

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها