تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۴۴۷۳۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
روزنامه وطن امروز نوشت:
لاریجانی به دولت توصیه کرد: در صحبت‌هایشان در خارج از مسائل قانونی صحبت نکنند، تهدید هم حرف بی‌ربطی است؛ چه تهدیدی می‌خواهند بکنند؟
تدبیر24: منتقدین - هنوز موضوع برداشت غیرقانونی 1/4 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه دولت به فرجام خود نرسیده که عضو کمیسیون برنامه و بودجه از یک برداشت غیرقانونی 2/1میلیارد دلاری و برداشت پرابهام 18 میلیارد دلاری پرده برداشت. با وجود تهدید دولتی‌ها مبنی بر شکایت از کسانی که موضوع برداشت از صندوق را رسانه‌ای می‌کنند نمایندگان مجلس تخلف دولت را پیگیری می‌کنند. به همین علت نوبخت، سخنگوی دولت گفته بود پولی از صندوق برداشت نشده بلکه یک سند اشتباهی زده شده است! نوبخت 2 هفته قبل نیز خبر برداشت را دروغ خوانده و گفته بود: یکی از سایت‌ها نامه دیوان محاسبات برای مجلس که یک مصوبه سری بود را در شرایط تحریم منتشر کرد و به دروغ یک بار دیگر اعلام کرد دولت 1/4 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده و بنده ضمن تکذیب مجدد این موضوع اعلام می‌کنم که دولت هیچ برداشتی نداشته است.  نوبخت حتی در آبان‌ماه نیز این خبر را دروغ خوانده بود. اما تندترین موضع سخنگوی دولت 6 دی‌ماه و در پاسخ به اظهارات توکلی که از دولت خواسته بود به اشتباه خود اعتراف کند بود. نوبخت در موضعی تند گفت: اطلاعات دوستانی که این موضوع را مطرح کرده‌اند، ضعیف است و باید از مردم عذرخواهی کنند. افرادی که این موضوع را بر مبنای گزارش غیرقطعی دیوان محاسبات اعلام کردند، حتما باید از پیشگاه ملت بزرگوار عذرخواهی کنند. همه رسانه‌ها و دوستانی که بر پایه یک گزارش غیرقطعی و اولیه، چنین مطلبی را بیان کردند، اسنادشان را ارائه کنند، آن وقت ببینیم به خاطر تشویش اذهان عمومی چه کسی باید از ملت عذرخواهی کند. بعد از نوبخت، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور نیز اشاعه‌دهندگان برداشت غیرقانونی دولت را تهدید به شکایت کرد. وی با اشاره به فضاسازی‌های اخیر درباره برداشت دولت از صندوق توسعه ملی، ضمن ابراز تأسف از رفتار برخی افراد که این روزها به‌رغم موضع‌گیری رسمی مقامات مسؤول تلاش می‌کنند حرف ناصواب خود را با تکرار بدون مبنا اشاعه دهند، گفت: مدعی شده‌اند که دولت 1/4 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است؛ این خبر کذب است و اشاعه آن اشاعه کذب و موجب پیگرد قانونی است. این موضع‌گیری‌های مسؤولان در حالی صورت گرفته که گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مدت‌هاست آماده شده اما قرائت آن به عقب می‌افتد.

در این گزارش مشخص شده که برداشت دولت از صندوق محرز شده است. این گزارش قرار بود هفته گذشته قرائت شود اما به علت ترافیک کاری مجلس فرصت قرائت آن رخ نداد البته توکلی در تذکری به موضع‌گیری‌های دولت واکنش نشان داد و در همان جلسه لاریجانی، رئیس‌مجلس به دولت توصیه کرد مطیع قانون باشد. سرانجام هفته گذشته چند عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با مسؤولان دولتی جلسه مشترک گذاشتند و بیانیه‌ای منتشر کردند که در همان بیانیه تاکید شده گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و گزارش دیوان محاسبات درست است و برای تهیه آن خلافی صورت نگرفته است اما باز هم سخنگوی دولت با وجود اعتراف دولتی‌ها در آن بیانیه موضوع برداشت غیرقانونی را تکذیب کرد! روز گذشته نیز نادران در تذکری به موضع‌گیری‌های دولت علیه مجلس پرداخت و باز هم لاریجانی، رئیس‌مجلس به دولت توصیه کرد اقدام مجلس در تهیه گزارش تخلف دولت، غیرقانونی نبوده و دولتی‌ها کار بی‌ربط نکنند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که دولت مجلس را تهدید می‌کند، از رئیس مجلس خواست گزارش تخلف 1/4 میلیارد دلاری دولت را در صحن علنی مجلس قرائت کند. در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی الیاس نادران، نماینده مردم تهران با اعلام تذکر آیین‌نامه‌ای گفت: امروز (سه‌شنبه) بالاخره بعد از 48 ساعت نوبت تذکر بنده شد. وی اظهار داشت: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون‌ها مکلف به تنظیم و ارائه گزارشات نظارتی خود به صحن علنی مجلس هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در اردیبهشت ماه سال جاری گزارشی از سوی دیوان محاسبات به مجلس ارائه شد و کمیسیون بودجه مکلف شد راجع به برداشت 1/4 میلیارد دلاری دولت در پایان سال 92 از صندوق توسعه ملی بررسی کرده و اظهارنظر کند. نادران اظهار داشت: در همان ایام از نماینده دیوان محاسبات و نماینده دولت برای بررسی این موضوع دعوت شد. نماینده دولت بر گزارش دیوان محاسبات صحه گذاشت و اعلام کرد، برداشت این حجم از ذخایر بانک مرکزی موجب افزایش 5 درصدی حجم نقدینگی در کشور شده است. عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: کمیسیون وظیفه خود را در تنظیم گزارش و ارائه به صحن انجام داد. متاسفانه زمان در بررسی گزارش و ارائه به صحن طولانی شد.

وی ادامه داد: زمانی که گزارش به صحن ارائه شد، مجلس مورد حملات عزیزان دولت قرار گرفت، از سخنگو گرفته تا معاون اول، مجلس را به توپ بستند و تهدید کردند و توجه نکردند این اولین بار نیست که مجلس به توپ بسته می‌شود و به هیچ‌وجه در مقابل این تهدیدات عقب‌نشینی نخواهد کرد. نادران از ریاست مجلس استدعا کرد این تخلف دولت در برداشت از حساب صندوق توسعه ملی را قرائت کند.

وی تصریح کرد: کمیسیون برای همراهی با دولت جلسه گذاشت، 4 نفر از نمایندگان دولت 5/1 ساعت توضیح دادند، متاسفانه دیوان محاسبات فرصت پیدا نکرد پاسخ آنها را بدهد. اگر دولت نظر و پاسخی دارد، استدعا دارم این گزارش قرائت شود. نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: توافق میان جمعی از عزیزان کمیسیون و نمایندگان دولت صورت گرفت که در آن توافق نیز مجددا بر گزارش کمیسیون که بر مبنای گزارش دیوان محاسبات بود، صحه گذاشته شد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر نوبخت پس از امضای تفاهمنامه، گفت: سخنگوی دولت مجددا با مطبوعات مصاحبه کرد و گفت ممکن است این بحث پیش‌ آید که در شرایط موجود که این پول از صندوق برداشته نشده و از درآمدها بوده (که هر دوی این ادعاها کذب است)، این ادعاها مستند به اسنادی بوده که اصلاح شده است بنابراین کار مجلس خلاف قانون بوده است.

نادران گفت: ایشان شبهه ایجاد می‌کند که کار مجلس خلاف قانون بوده است. شما مجلس را متهم به گزارش خلاف دادن می‌کنید. تقاضا دارم اجازه دهید گزارش برداشت 1/4 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی قرائت شود.

وی تاکید کرد: به 2 دلیل خواستار قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس هستیم؛ اول تهدیداتی که دولتی‌ها کرده‌اند و دوم تکرار این کار، مجددا در سال 93، 2/1 میلیارد دلار با همین سازوکار و بدتر از آن از صندوق توسعه برداشت شده است. گزارش 18 میلیارد دلاری هم داریم که هنوز نسبت به ابعاد آن روشن نیستیم بنابراین استدعا داریم اجازه دهید این گزارش قرائت شود تا تکلیف مردم درباره این برداشت غیرقانونی روشن شود. در ادامه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قبلا نیز این نکته را عرض کرده بودم که در کار کمیسیون هیچ تخلفی وجود نداشت و گزارش کمیسیون کاملا قانونی تدوین شد. نماینده مردم قم ادامه داد: بعد از صحبت‌های نمایندگان دولت و مجلس نیز صحت این گزارش محرز شد و در یکی از بندهای تفاهمنامه نیز تاکید شد که دیوان محاسبات و مجلس درست عمل کرده‌اند و تخلفی نیز نداشته‌اند. لاریجانی به دولت توصیه کرد: در صحبت‌هایشان در خارج از مسائل قانونی صحبت نکنند، تهدید هم حرف بی‌ربطی است؛ چه تهدیدی می‌خواهند بکنند؟ وی با تاکید بر اینکه وظیفه مجلس، نظارت است گفت: در راستای همین وظیفه، مجلس نظارت کرده و متوجه شده است که تخلفی صورت گرفته؛ این تخلف را به کمیسیون گزارش داده و این گزارش در دستور قرائت صحن علنی مجلس قرار دارد.

چه می‌شود

تجربه نشان داده با وجود تاکید چندین‌باره مسؤولان قوه‌قضائیه و مقننه باز هم دولتی‌ها موضوع برداشت غیرقانونی از صندوق را نمی‌پذیرند! حتی انتشار اسناد متقن دادستان دیوان محاسبات نیز موجب نشد دولتی‌ها حقیقت را قبول کنند و تاکید می‌کنند سند برداشت 1/4 میلیارد دلاری از صندوق اشتباهی زده شده و یک نفر به جای عبارت مثلا «صندوق ارزی بانک مرکزی» عبارت «صندوق توسعه ملی» را تایپ کرده است! البته هنوز دولتی‌ها به این سوال که چرا اصلا این 1/4 میلیارد دلار را برداشت کرده‌اند پاسخی نمی‌دهند، چرا که اصل برداشت این مبلغ از هر منبعی (چه صندوق توسعه چه بانک مرکزی) توجیحی ندارد. سخنگوی دولت ادعا می‌کند این مبلغ طلب ایران از شرکت نفت نیکو بابت فروش نفت بوده اما جالب است بدانید اصلا این شرکت طلب خود را پرداخت نکرده و دولت خیال کرده که طلب پرداخت شده است! به عبارت بهتر دولت از بانک مرکزی استقراض کرده اما مسؤولان اصلا دوست ندارند کلمه استقراض مطرح شود به همین علت بسیار گنگ و پر ابهام سخن می‌گویند. حالا دولت باید بابت 2 برداشت 2/1 میلیارد دلاری و 18 میلیارد دلاری دیگر که نادران روز گذشته مطرح کرد پاسخگو باشد.

برچسب ها: تدبیر24 ، دولت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۴
sajad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
6
1
وطن امروز خوب حال این دولت تدبیر د و رغ مگیره ها
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
3
3
برداشتن از صندوق ذخایر ارزی بدون هماهنگی قانونی شاید خلاف بوده ولی دزدی نیست اختلاس نیست پولش خرج مملکت شده حال نمایندکان میخواهند شلوغ کنند عیبی ندارد ولی ما سکوت همین نمایندکان را در دولت گذشته را هیچ وقت فراموش که نخواهیم کرد ما ملت ایران میدانیم شما نمایندکان در دولت قبل کجا در وظیفه هاتون کوتاهی کرده اید ولی سکوت میکنیم والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
عجب
توی این دولت همه خلافها قانونی است و فقط در سایر دولتها دزدی بوده!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
2
2
دولت پولی ندارد که خرج ملت کنه واز پس انداز استفاده می کنه مثل بیشتر افراد جامعه . این که مثل روز روشنه . وای به وقتی که کفگیر ته دیگ بخوره .خشک وتر با هم می سوزند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها