تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۴۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
3G حجم بيشتري از اينترنت را مصرف مي‌كند
بسياري از كاربران از هزينه اينترنت نسل سوم ناراضي هستند و مي‌گويند قبـض‌هايشان بســيار سنگين‌تر از آنچه قبلا بود، محاسبه مي‌شود.
تدبیر24: بسياري از كاربران از هزينه اينترنت نسل سوم ناراضي هستند و مي‌گويند قبـض‌هايشان بســيار سنگين‌تر از آنچه قبلا بود، محاسبه مي‌شود. قرار بر اين بود هزينه اينترنت در نسل سوم بيشتر از نسل دوم باشد اما با دستور وزير جلوي اين اقدام گرفته شد و عملا هيچ‌وقت هزينه‌ها بيش از آنچه بود، محاسبه نشد. ولي ارقام ذكر شده در قبوض مشتريان از افزايش شديد هزينه‌ها حكايت دارد. حالا سوال اينجاست كه اگر تعرفه‌ها افزايش نيافته، چرا هزينه‌هاي اينترنت بالاتر رفته است؟ 
همانطور كه مي‌دانيم نرم‌افزارهاي پيام‌رسان همچون وايبر و تلگرام و بسياری از برنامه​هاي شبيه به آن در حال حاضر تقريبا جاي پيام‌رساني قديمي‌تر يا همان پيام‌هاي كوتاه را گرفته‌اند. علاوه بر اين ابزارها، برنامه‌هاي ديگري هم روي موبايل‌ها از قبيل هواشناسي، مرورگر اينترنت، ديكشنري و خيلي برنامه‌هاي ديگر هستند كه دائما از اينترنت استفاده مي‌كنند. نكته اينجاست كه تبلت‌ها موبايل‌هاي هوشمند بين اينترنت نسل دوم و سوم تفاوت قائلند و در هنگام استفاده از اينترنت نسل دوم يا GPRS اين برنامه‌ها به‌صورت هوشمند در مصرف ديتا صرفه‌جويي مي‌كنند. 
در حالي كه وقتي اينترنت شما نسل سوم يا ۳G باشد اين صرفه‌جويي صورت نمي‌گيرد و برنامه بسياري از اطلاعات تكميلي را از اينترنت هم مي‌گيرد. حتي گاهي اين برنامه زماني كه از نسل سوم استفاده مي‌كنيد خود را بروز رساني مي‌كنند. اين اتفاقي است كه براي بسياري برنامه‌ها به‌صورت خودكار رخ مي‌دهد و شما حتي متوجه اين قضيه نمي‌شويد. 
تعرفه مصوب نسل سوم از ابتداي دي ماه عملي شده است و هزينه نسل سوم خطوط اعتباري به ميزان ۳۰ درصد افزايش يافته است. در چنين شرايطي اگر نمي‌خواهيد با قبض‌هاي سنگين مواجه شويد اهميت كنترل استفاده از ديتاي مصرفي موبايل بيشتر مي‌شود. 
حالا سوال اين است چطور اين كار را انجام دهيم؟ مساله اين است كه هر برنامه‌اي را بايد به‌صورت جداگانه و به روشي متفاوت و در عين حال مشابه تنظيم كنيم. تقريبا تنظيمات همه آنها شبيه به هم است و فقط اگر يك بار در يك نرم‌افزار آن را انجام دهيم، كار براي بقيه برنامه‌ها آسان مي‌شود. به عنوان مثال در برنامه وايبر به منوي تنظيمات يا Setting وارد و از آنجا به بخش Media برويد و تيك هر دو گزينه اول، يعني دانلود اتوماتيك عكس‌ها و ويدئوها در حالت ۳G را‌برداريد. در برنامه واتس‌آپ هم در منوي Setting بعد Chat Setting و سپس به بخش Media auto-download وارد شويد. بخش When using mobile data اول مربوط به اينترنت موبايل است. وارد شويد و تيك هر سه مورد عكس، صوت و ويدئو را ‌برداريد. درباره برنامه تلگرام هم شبيه به واتس‌آپ، با رفتن به گزينه Setting در بخش Auto media download گزينه When using mobile data را انتخاب كرده و تيك همه موارد را‌برداريد. 
درك اين روند براي خلع استفاده اتوماتيك از ديتاي موبايل كافي است. ولي آنچه بايد در نظر داشت اين است كه تنها نرم‌افزار‌هاي پيام‌رسان و شبكه‌هاي مجازي نيستند كه از اينترنت موبايل استفاده مي‌كنند. از انواع بازي‌ها تا مرورگرهاي اينترنت، هر كدام به بهانه‌اي به جان اينترنت مي‌افتند و شيره آن را مي‌مكند. اين نكته خصوصا درباره برنامه‌هاي مجاني صادق است. توسعه‌دهندگان ‌اين ابزارها از تبليغات براي درآمدزايي استفاده مي‌كنند و چون روند اين‌كار شبيه به تبليغات آنلاين است، براي انجام آن هر لحظه به اينترنت متصل شده و اطلاعات را از مركز خود دريافت مي‌كنند. شايد اين عمل حجم چنداني از اينترنت شما را نگيرد ولي اگر تعداد اين برنامه‌ها زياد شود، به رقم تاثيرگذاري مي‌رسد. 
برنامه هواشناسي ياهو عكس دانلود مي‌كند و مرورگر اينترنت منابعش را به روز مي‌كند. آن‌طور كه مشخص است در حال حاضر هيچ راهي براي رفع اين مشكل به‌صورت كامل نيست و هر برنامه‌اي بايد به‌صورت جداگانه و دستي تنظيم شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها