تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۴۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
یادگار امام گفت: ما انتظار فرج را در نوروز می کشیم.
 تدبیر24: حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم تحویل سال 1394 هجری شمسی در حرم مطهر امام خمینی با اشاره به یکی از روایات در خصوص روز نوروز اظهار داشت: امام صادق(ع) به یکی از اصحاب خویش می فرمایند که «در روز نوروز خداوند از بندگان پیمان گرفت که او را عبادت کنند و بر او شریکی قرار ندهند« و «به رسل و حججش و به ائمه علیهم السلام ایمان آورند». ایشان همچنین در این روایت نقل می کنند که «نوروز روزی است که در آن رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم امیرالمؤمنین را بر شانه هایش گذاشت تا بتهای قریش را از بالای بیت الحرام سنگ زند و بشکند و همینطور درباره ابراهیم علیه السلام اینگونه بوده است» که این امر هشداری به ماست که نوروز روز بت شکنی است و باید بت های درونی را شکست.

وی با اشاره به برخی دیگر از مناسبت های برشمرده شده در نوروز توسط حضرت صادق(ع) از جمله جنگ نهروان، افزود: بر اساس این فرمایش، نوروز روزی است که در آن امام زمان(عج) ظاهر می شود و در آن روز پیروزی ها بدست می آید و لذا ما انتظار فرج را در نوروز می کشیم.

یادگار امام با نقل این جمله از امام ششم(ع) که نوروز از ایام ما و ایام شیعه ماست که عجم آن را حفظ کرده در حالی که شما(عرب ها) آن را ضایع کردید، گفت: امسال به خاطر تقارن ایام فاطمیه و نوروز انتظار فرج را امروز بیشتر باید داشته باشیم و دلهایمان را در این روز بیشتر به هم نزدیک کرده و کینه ها را بیشتر از دلهایمان دور کنیم. سعی کنیم با یاد خدا این سال را شروع کنیم و آن را با یاد پیامبر(ص)، دخت گرامی اش و ائمه منور کنیم، دلهایمان را به نور ایمان بیاراییم و این روز را که روز شیعیان امیرالمؤمنین(ع) و صادق(ع) است بر خود مبارک قرار دهیم.

سید حسن خمینی با اشاره به دعای مخصوص تحویل سال اظهار داشت: این دعا زمینه خوب شدن ما را به ما القاء می کند و می گوید خوب بودن به پاک شدن دلها، مصفا شدن جان روح و دنیا را جور دیگر دیدن است.

در این مراسم که به سنت هر ساله با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد شماری از روحانیون و شخصیت های سیاسی از جمله آیت الله موسوی بجنوردی، آیت الله سید محمد هاشمی، حجج اسلام سید سراج الدین موسوی، قدرت الله علیخانی، محمدعلی انصاری و دکتر حمید انصاری حضور داشتند.
منبع: روزنو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها