تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۵۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
ارنست تصریح کرد تعهداتی که نخست وزیر العبادی درباره به کارگیری نیروهای سنی داده است نه فقط از سوی وی بلکه از سوی همه اعضای کابینه اش که ماهیتی فرقه ای نیز دارد ، حمایت می شود.
  تدبیر24:  سخنگوی کاخ سفید در ادامه نشست خبری گفت با وجود اختلاف با چین، این کشور در برخی حوزه ها از جمله گفتگوهای پنج بعلاوه یک با ایران مثبت و سازنده عمل کرده است.
جاش ارنست درباره حملات سایبری به آمریکا که چین متهم اصلی آن است گفت در حال حاضر ، عامل این تازه ترین مورد حمله سایبری شناسایی نشده است و تحقیقات در این خصوص از سوی اف بی آی ادامه دارد.

در خصوص چین ، باید گفت ما پیشتر نیز نگرانی خود را در خصوص برخی از فعالیت های آنان در فضای سایبری مطرح کرده ایم و برخی از این فعالیت ها نیز باعث شده اند وزارت دادگستری اقدام به احضار پنج نفر از کارکنان ارتش این کشور کند.

این بیانی روشن از نگرانی گسترده ما درباره برخی فعالیت های این کشور در فضای سایبری است.
وی افزود در برخی حوزه ها نیز توانسته ایم با چینی ها به صورتی موثر همکاری کنیم که یکی از این نمونه ها فعالیت موثر و مثبت چینی ها در گفتگوهای پنج بعلاوه یک با ایران است و ما نقش مثبت آنان در این فعالیت ها در کنار دیگر اعضای جامعه جهانی را ارزشمند می دانیم که تلاش می شود با گفتگوهای دیپلماتیک از رسیدن ایران به سلاح اتمی جلوگیری شود.

سخنگوی کاخ سفید گفت در برخی از حوزه ها ، ما با چینی ها همکاری و در برخی از حوزه ها با آنان رقابت داریم ؛ تعامل با چین برای کشور ما مثبت بوده است و ما این روند را در آینده نیز ادامه می دهیم ولی حتی با وجود این همکاری ها، از بیان نگرانی های خود از برخی حوزه های سیاست چین که باور داریم بایست تغییر کند، شرمسار نخواهیم بود.

ارنست درباره تجهیز عشایر سنی عراق گفت ما در این خصوص دو سیاست را دنبال می کنیم ، اول این که تحویل تسلیحات را به عشایری که زیر فرماندهی و کنترل نیروهای امنیتی عراق کار می کنند ، کارآمد تر می کنیم و به دنبال راه هایی برای تحقق این مساله و نیز ایجاد مراکزی برای آموزش ، مشاوره و کمک رسانی به آنان در پایگاه تقدم هستیم. گام دوم برای عشایر سنی که ما آن را بسیار نیز جدی می گیرم، لزوم عملیات و فعالیت آنان زیر نظر فرماندهی و کنترل ارتش عراق است.

برای همین هم فرایند تامین تجهیزات و اقلام مورد نیاز این جنگجویان سنی با هماهنگی کامل با دولت مرکزی عراق است.
وی ادامه داد رئیس جمهور در سخنان روز دوشنبه خود نیز تاکید کرد که توان ما برای آموزش و تجهیز نیروهای عراقی به مراتب بیشتر از شمار نیروهایی است که جذب می شود.
امید ما این است که با ایجاد این مرکز به خصوص در پایگاه تقدم در استان الانبار ، بتوانیم فرایند جذب نیروی جنگجویان سنی محلی را به وسیله دولت عبادی تسهیل کنیم. همچنین امید داریم با ایجاد پایگاه آموزشی که به مناطق درگیری نیز نزدیک است ، نیروهای عراقی به صورتی مناسب تر و موثرتر آموزش ببینند و به مناطق جنگی اعزام شوند.

ارنست تصریح کرد تعهداتی که نخست وزیر العبادی درباره به کارگیری نیروهای سنی داده است نه فقط از سوی وی بلکه از سوی همه اعضای کابینه اش که ماهیتی فرقه ای نیز دارد ، حمایت می شود.

همچنین نشان از حمایت گسترده عشایر سنی در استان الانبار نیز دارد و از این رو، چیزی که می خواهیم ببینیم جذب هر چه بیشتر نیروست و شواهدی در دست است که برخی از این اقدامات جذب نیرو، در حال جواب دادن هستند و امید داریم این وضع ادامه داشته باشد آنچه که شاهدش هستیم، این است که توان آموزش بیشتر از میزان جذب نیروست. با جذب عشایر سنی و تجهیز و آموزش آنان از سوی پرسنل نظامی آمریکا، باور ما این است که می توانند به صورتی موثرتر علیه داعش در استان خود وارد عمل شوند.

این عنصر اصلی راهبرد رئیس جمهور برای تضعیف و در نهایت شکست دادن داعش است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها