تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۵۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
بیش از 120 نفر بر اثر موج گرما در ایالت «سند» واقع در جنوب پاکستان جان باخته‌اند.
 تدبیر24  : بیش از 120 نفر بر اثر موج گرما در ایالت «سند» واقع در جنوب پاکستان جان باخته‌اند.

به گزارش ایسنا، بی‌بی‌سی در گزارشی منتشر کرد که طبق اعلام مقام‌های بهداشتی این کشور، بیشتر این افراد اهل شهر «کراچی» بودند که در روزهای اخیر شاهد افزایش دما تا 45 درجه سانتیگراد بوده است.

یک مشکل جدی این است که گرمای شدید باعث افزایش تقاضا برای الکتریسیته، فشار بر سیستم و قطع برق شده است. سرپرست بخش اورژانس در بیمارستان «جناح» کراچی گفته که اکثر قربانیان افراد مسن بوده‌اند.

دکتر «سمیع جمالی» نیز گفت: بیماران گرمازده‌ای که به بیمارستان منتقل شدند به علائمی از جمله تب شدید، کاهش هوشیاری، از دست رفتن آب شدید بدن و حملاتی از نوع صرع مبتلا شده‌ بودند.

«سعید منگنجو»، سرپرست سازمان بهداشت ایالت سند نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که از روز شنبه 114 نفر در کراچی و هشت نفر در سه ناحیه دیگر ایالت سند درگذشته‌اند.

این در حالی است که برخی دیگر از رسانه‌ها از جمله شبکه خبری سی‌ان‌ان، آمار تلفات این گرمای شدید را دست‌کم 140 نفر در کراچی اعلام کرده‌اند.

به گفته سازمان هواشناسی پاکستان، هوای داغ و شرجی احتمالا تا امروز (دوشنبه) ادامه خواهد یافت اما از روز سه‌شنبه ورود هوای خنک‌تر پیش‌بینی شود.

به گفته کارشناسان، این موج گرما طی 15 سال گذشته در پاکستان بی‌سابقه بوده و رکورد گرمترین روز در کراچی 47 درجه سانتیگراد است که در سال 1979 ثبت شد. ماه گذشته نیز تقریبا 1700 نفر در اثر گرمای شدید در هند جان خود را از دست دادند.
برچسب ها: تدبیر24 ، موج گرما
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها