تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۵۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش سرمایه بخش صنعت به نصف در سال‌های 1385 تا 1391، از تکمیل و راه‌اندازی بیش از 8000 طرح صنعتی در دولت یازدهم خبر داد.
 تدبیر24: محمدرضا نعمت‌زاده امروز - سه‌شنبه - در مراسم روز صنعت و معدن که با حضور معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد، با بیان اینکه طی شش سال‌ عنوان شده، شاهد کاهش سهم تشکیل سرمایه صنعت و معدن از 18.2 به 9.1 درصد از کل تشکیل سرمایه ثابت ناخالص کشور بودیم، گفت: به این ترتیب منابع از صنعت گریخت و به بخش‌های دیگر رفت. البته اینکه بخش‌های دیگر پیشرفت کنند بد نیست اما نباید اجازه دهیم موتور پیشران توسعه کشور در حرکت خود با مشکل مواجه شود.

وی افزود: در دولت یازدهم خوشبختانه دوباره شاهد برگشت سرمایه‌ها به بخش صنعت و معدن هستیم؛ به طوری که در این مدت بیش از 8000 طرح صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ تکمیل و راه‌اندازی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد 6.7 درصدی صنعت و 9.8 درصدی معدن در سال گذشته گفت: حدود 40 درصد از رشد اقتصادی کشور در سال گذشته از آن صنعت و معدن بوده است، یعنی از سه درصد رشد اقتصادی 1.2 آن مربوط به صنعت و معدن و اگر تجارت هم به این موضوع اضافه شود 1.7 درصد در اختیار این سه بخش بوده است.

نعمت‌زاده با بیان اینکه کشورهای غربی به ازای هر یک واحد تقاضا در بخش صنعت، 1.6 واحد به تولید کل اقتصاد می‌افزایند، این در حالی است که این رقم در کشور ما با توجه به شرایط اقتصادی به حدود 2.1 درصد می‌رسد و این حاکی از پیشرانی این بخش در اقتصاد است.

وی همچنین با اشاره به لزوم رفع موانع بین‌المللی ادامه داد: امیدواریم با تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای راه برای پیشرفت اقتصاد ملی با سرعت بیشتر باز شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت محرک اصلی تولید و توسعه کشورهای پیشرفته را صنعت و فناوری دانست و گفت: اگر بخواهیم پیشرفت جدی در اقتصاد کشور داشته باشیم چاره‌ای نداریم جز اینکه کشور را بر مبنای تولید رقابت‌پذیر و با ارزش و متکی به فناوری‌های نوین پایه‌گذاری کنیم.

نعمت‌زاده با تاکید بر سرمایه‌گذاری صنعتی با رویکرد صادرات گفت: ما نمی‌گوییم نیاز داخل تامین نشود اما باید با رویکرد صادرات، سرمایه‌گذاری در صنایع رقابت‌پذیر کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه برای توسعه صنعت اظهار کرد: نوسازی و روزآمد کردن تجهیزات، دانش‌ها و فناوری‌های نوین، افزایش بهره‌وری کل، مدیریت بازاریابی، افزایش فعالیت‌های پژوهشی و سرمایه‌گذاری در صنایع نرم‌افزاری از جمله برنامه‌هایی است که برای توسعه اقتصاد کشور باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهتمام بر تکمیل اطلاعات ذخایر و امکانات معدنی کشور افزود: این بانک اطلاعاتی برای اولین بار در حال تهیه و تدوین است و این امید می‌رود که ظرف یکی - دو سال آینده اطلاعات پایه کامل از منابع معدنی کشور برای بهره‌برداری در اختیار قرار گیرد.

نعمت‌زاده با اشاره به تقاضای برخورداری بخش اکتشاف و معدن از معافیت‌های مالیاتی گفت: در حال حاضر سهم معدن از فعالیت‌های اقتصادی کم است و باید سعی کرد میزان آن را افزایش داد و خیال فعالان این حوزه را از بابت مالیات بر کار حداقل تا 10 سال راحت کنیم.

وی در ادامه بر ارتباط درست صنعت و دانشگاه تاکید و اظهار کرد: باید در صنعت به بخش دانشگاهی کمک کنیم که خوشبختانه این حرکت به صورت آزمایشی آغاز شده است.

منتخبان صنعت و معدن معرفی شدند
به گزارش ایسنا، در این مراسم طرح‌ها، واحدها، پیشکسوتان صنعتی و معدنی و شهرک‌ صنعتی برتر معرفی و تقدیر شدند.

براین اساس دو طرح، سه پیشکسوت، یک واحد بزرگ صنعتی و معدنی منتخب، واحدهای معدنی صنایع معدنی و مکتشف منتخب، واحدهای صنعتی منتخب و شهرک صنعتی منتخب سال 1394 معرفی شدند و از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی و جمعی از فعالان و پیشکسوتان حوزه صنعت و معدن مورد تقدیر قرار گرفتند.

اسامی و حوزه فعالیت منتخبان صنعتی و معدنی به شرح زیر است:

واحد بزرگ صنعتی و معدنی منتخب در سال 1394: شرکت ملی صنایع مس ایران (مس سرچشمه) از استان کرمان

پیشکسوتان صنعتی و معدنی منتخب در سال 1394: گروه مصنوعات فلزی و لوازم خانوادگی بوتان از استان تهران، گروه معدن از استان تهران و گروه نساجی پوشاک هاکوپیان از استان تهران

طرح‌های صنعتی و معدنی منتخب در سال 1394: شرکت فولاد سیرجان ایرانیان از استان کرمان با محصول تولیدی کنسانتره آهن، شرکت روکش آریا پویا از استان گیلان با محصول تولیدی تخته فیبر خام اوراق فشرده چوبی با روکش ملامینه

واحدهای صنعتی منتخب در سال 1394: شرکت کابل باختر از استان کرمانشاه با محصول تولیدی سیم و کابل، گروه صنعتی شایان برق از استان مرکزی با محصول تولیدی چراغ روشنایی LAD ، شرکت تولیدی صنعتی ممتاز سهند از استان تهران با محصول تولیدی انواع قطعات پلاستیکی خانگی، شرکت شخمیران از گروه ماشین سازی استان خراسان رضوی با محصول تولیدی ماشین‌آلات کشاورزی، شرکت داروسازی امین از اصفهان با محصول تولیدی انواع داروهای انسانی، شرکت صنعتی نیرو محرکه از گروه خودرو و نیرو محرکه از استان قزوین با محصول تولیدی گیربکس انواع خودرو، تراکتور و موتورسیکلت

واحدهای معدنی، صنایع معدنی و مکتشف منتخب در سال 1394: شرکت معدن اسمالون 1 از گروه بهره‌بردار نمونه معادن روباز از استان یزد با ماده معدنی سنگ آهن مگنتیتی، شرکت پروده از گروه بهره‌بردار نمونه معادن زیرزمینی از استان خراسان جنوبی با ماده معدنی زغال سنگ، شرکت شیشه ونوس از گروه صنایع معدنی از استان تهران با ماده معدنی شیشه‌های عایق ساختمانی، شرکت کاشی تبریز از گروه صنایع معدنی از استان آذربایجان شرقی با ماده معدنی کاشی و سرامیک، شرکت کیمیا معادن سپاهان به عنوان مکتشف نمونه از استان کردستان با ماده معدنی سنگ آهن

شهرک صنعتی منتخب در سال 1394: شهرک صنعتی تبریز 2 از استان آذربایجان شرقی
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها