تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۵۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
 تدبیر24: یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت:​ طولانی شدن زمان عفونت گوش میانی در اثر بزرگی لوزه سوم منجر به کاهش شنوایی در کودکان و آسیب به عصب شنوایی و احتمالا کاهش دائمی شنوایی می‌شود.

دکتر امیر آب​ آب‌زاده  اظهار کرد: لوزه سوم یا آدنوئید توده‌ای است که در قسمت خلفی حلق قرار دارد و جزئی از سیستم لنفاوی است که از زمان بعد از تولد در سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

وی افزود: هر چه فرد به سمت بلوغ پیش می‌رود، نقش لوزه سوم در سیستم ایمنی بدن کمتر می‌شود؛ با این حال این توده لنفاوی بوی‍ژه در کودکان 2 تا 6 سال می‌تواند مشکلاتی برای بدن ایجاد کند. التهاب این توده در کودکان موجب سرماخوردگی مکرر و ترشحات بینی، اختلال تنفس از راه بینی به خصوص خروپف کردن در خواب و فشار بر گوش میانی به علت بسته شدن شیپور استاش و در نهایت عفونت گوش میانی می‌شود.

آب آب‌زاده با اشاره به دلایل بروز التهاب لوزه سوم عنوان کرد:​ شایع‌ترین دلیل التهاب لوزه سوم، سرماخوردگی است. یک سرماخوردگی معمولی می‌تواند توده لنفاوی را بزرگ‌تر کند و بزرگ شدن این توده موجب ایجاد ترشحات چرکی از بینی، سینوزیت و عفونت گوش میانی می‌شود. این عوارض بیشتر در کودکان 2 تا 6 ساله اتفاق می‌افتد و اگر با دارودرمانی رفع نشد، لوزه سوم باید عمل شود.

وی گفت: بهترین زمان برای برداشتن لوزه سوم، سال‌های کودکی و سن 2 تا 6 سالگی است. ایجاد التهاب در لوزه سوم در بزرگسالی و منجر شدن آن به عفونت گوش میانی، به سادگی این عفونت در کودکان نخواهد بود. التهاب لوزه سوم در بزرگسالان، غیرطبیعی و هشداردهنده است و مشکوک به وجود تومورهایی در این ناحیه خواهد بود.

این متخصص گوش، حلق و بینی اظهار کرد: عمل لوزه سوم در کودکان جراحی ساده‌ای است. پس از عمل مختصری درد وجود خواهد داشت که با مراقبتی چند روزه و رعایت رژیم غذایی و جلوگیری از بروز خونریزی برطرف خواهد شد. عمل لوزه سوم تاثیر بسیار خوبی در کاهش علائم سرماخوردگی، عفونت گوش میانی و ترشحات چرکی در کودکان دارد و حتی می‌تواند در افزایش اشتها در کسانی که مدت‌ها از علائم لوزه سوم رنج می‌برند، تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: جراحی نشدن لوزه ملتهب، منجر به دهانی شدن تنفس فرد می‌شود که در این صورت شکل صورت کودک تغییر کرده و فک تحتانی وی به سمت عقب و فک بالایی به سمت جلو متمایل خواهد شد و دندان‌های کودک نیز جفت نخواهد بود. بدین ترتیب، حالت زیبایی فک و دندان‌ها از بین می‌رود که به این حالت چهره، صورت لوزه سومی می‌گویند.

آب آب‌زاده گفت: طولانی شدن زمان عفونت گوش میانی در اثر بزرگی لوزه سوم منجر به کاهش شنوایی در کودکان و آسیب به عصب شنوایی و احتمالا کاهش دائمی شنوایی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها