تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۵۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 با واکنش‌های مختلفی روبرو شد، سران کشورهای مذاکره کننده این توافق را خوب و مفید ارزیابی کردند و آن را برای ارتقاء امنیت و ثبات منطقه و جهان مهم دانستند.
تدبیر24  : توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 با واکنش‌های مختلفی روبرو شد، سران کشورهای مذاکره کننده این توافق را خوب و مفید ارزیابی کردند و آن را برای ارتقاء امنیت و ثبات منطقه و جهان مهم دانستند.
 
در عرصه بین‌المللی هم عمده سران کشورهای جهان از این توافق استقبال کردند در این میان برخی کشورها از جمله همسایگان ایران این توافق را به دولتمردان جمهوری اسلامی تبریک گفتند.
 
 
اما در مقابل واکنش‌های مثبت که در قبال این توافق صورت گرفت برخی افراد و گروه‌ها از این توافق ابزار نگرانی کردند و آن را توافقی بد ارزیابی کردند.
 
*پیامدهای توافق هسته‌ای برای رژیم صهیونیستی
 
مخالف صریح و روشن این توافق رژیم صهیونیستی است . آنها که امروز تمام رویاها و اقدامات خود را برای سنگ اندازی در مسیر مذاکرات برباد رفته می‌بینند در یک سردرگمی بی انتها گیر افتادند.
 
"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه توافق هسته‌ای ایران را اشتباهی تاریخی توصیف کرد و مدعی شد که ایران در آستانه کسب مجوز برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است زیرا بسیاری از تحریم‌هایی که برای جلوگیری از رسیدن این کشور به تسلیحات هسته‌ای اعمال شده بود لغو می‌شود.
 
 
محافل و سازمان‌های یهودی نیز به شدت از این توافق انتقاد کردند. "رونالد لاودر،" رئیس کنگره جهانی یهودیان، گفت که توافق در عمل ایران را بعنوان قدرت اتمی به رسمیت شناخته است.
 
 
"لاودر " ابزار نگرانی کرد که امضای توافق نتوانست از رشد هسته‌ای جمهوری اسلامی جلوگیری کند، اما در عوض به اقتصاد ایران توان تازه‌ای می‌بخشد.
 
واکنش‌ها به این توافق همچنان از سوی مسئولان و احزاب رژیم صهیونیستی ادامه دارد: " العالم " مطرح کرد که احزاب مخالف در رژیم صهیونیستی از "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم خواستند به علت ناکامی در مقابله با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 استعفا کند.
 
اگرچه چند روز از توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 نگذشته است، اما با توجه به شدت مخالفت‌های سران رژیم صهیونیستی در طول مذاکرات و تلاش‌های بسیار برای جلوگیری از هرگونه توافق یا سنگ اندازی در روند این مذاکرات بررسی این موضوع که این توافق چه پیامدهایی برای رژیم صهیونیستی در پی خواهد داشت حائز اهمیت است.
 
"رضا کلهر "  کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفت: چند مورد در آینده‌ای نه چندان دور می‌تواند از تبعات این توافق برای رژیم صهیونیستی باشد.
 
 
کلهر نخستین پیام این توافق را از بین رفتن اجماع جهانی که خودش را در تحریم‌ها و واکنش‌ها برعلیه ایران نشان می‌داد دانست که به نفع رژیم صهیونیستی بود.
 
وی ادامه داد: از طرفی دیگر وقتی رژیم صهیونیستی بخواهد اقدامی در منطقه انجام دهد بدون پشتوانه و اجماع اروپا و آمریکا برایش دشوار است.
 
کلهرگفت: رژیم صهیونیستی احساس می‌کند که دچار تزلزلی در پشتوانه‌های خود شده است، شکاف بوجود آمده بین رژیم صهیونیستی و آمریکا و به تبع آن کشورهایی که سیاست خارجی خود را با آمریکا هماهنگ می‌کنند از دیگر چالش‌های پیش روی این رژیم دانست.
 
این کارشناس سیاست خارجی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی دیگر نمی‌تواند برای پیاده کردن استراتژی خود روی آمریکا و کشورهای غربی حساب کند و در این راه باید از لابی‌های بسیار قوی استفاده کند.
 
بعد از اعلام توافق هسته ای شاهد عصبانیت شدید سران رژیم صهیونیستی بودیم که به شدت با این توافق مخالفت و از آن ابراز نگرانی کردند.
 
کلهر کارشناس سیاست خارجه عصبانیت رژیم صهیونیستی را طبیعی و دلیل آن را تعامل مثبت جمهوری اسلامی با جامعه جهانی و به تبع آن ارتقای جایگاه ایران و تأثیر مثبت این توافق بر حل چالش‌های ایران با قدرت‌های بزرگ جهانی دانست که باعث این واکنش و عصبانیت از سوی سران رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی ایران شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها