تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۵۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
تدبیر24:به گزارش نفت ما، سازمان هواشناسی به مجلس اعلام کرد که به دلیل پارازیت‌ها نتوانسته طوفان تهران را پیش‌بینی کند. سال گذشته رییس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه شهر تهران تنها یک رادار اصلی در شهر پرند برای هواشناسی دارد، گفت: رادار هواشناسی پایتخت احتمالا به دلیل امواج پارازیت دارای نویز است و این موضوع یک سوم تصاویر هواشناسی این شهر را نامفهوم کرده است.

دیروز دوباره طوفان تهران را درنوردید. پس از روزها گرمای طاقت فرسای تابستان در ایام روزه داری، یک پیش بینی بهنگام می توانست در پناه مکانی امن، طوفان خشمگین تهران را منظره ای دیدنی از قدرت نمایی طبیعت کند. اما دوباره سازمان هواشناسی تهران هیچ اطلاع قبلی به شهروندان نداد. طوفانی که به گفته عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران جان ۲۰ نفر را گرفت و طبق اعلام مدیرکل مدیریت بحران استان البرز، طغیان رودخانه کرج - چالوس به علت بارندگی شدید شب گذشته، 5 کشته و بیش از 10 زخمی برجای گذاشت. به گفته وی به علت بارش شدید باران شب گذشته و طغیان رودخانه در کیلومتر 18 جاده کرج ـ چالوس در محدوده جاده خور – ابهرک سیل بیش از 50 خودرو را با خود برد که تاکنون 15 خودرو پیدا شده است .

در حالی که پس از طوفان سال گذشته تهران، انتظار می رفت تا اقدامی جدی برای امکان پیش بینی چنین طوفان هایی ایجاد شود، اما حادثه دیشب نشان داد مسئولان توجهی به این موضوع نداشته اند. حداقل وظیفه ای که دولت ها دربرابر شهروندان خود دارند، تامین امنیت جانی ان ها در برابر حوادث طبیعی با پیش بینی به موقع آن هاست. در کشوری مثل امریکا که گهگاه طوفان های سهمگین را از سر می گذراند، پیش از وقوع طوفان، شهروندان از سرعت طوفان، شدت خسارات احتمالی و وسائل مورد نیاز برای رویارویی با خطرات مطلع می شوند. برنامه های تلویزیونی و رادیویی قطع شده و هشدارهای لازم برای وقوع طوفان به شهروندان داده می شود. اما در کشور ما که صیانت از جان و مال مردم تنها وظیفه قانونی مسئولان نیست، بلکه سفارش شرع مقدس نیز هست، حداقل های پیش بینی هواشناسی نیز محقق نمی شود. ظاهرا علت ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش بینی طوفان اخیر، همان دلیل سابق یعنی پارازیت های ماهواره ایست. زیرا که از سال گذشته تا کنون این پارازیت ها رفع نشده و همچنان ادامه دارد. پس از هشدارهای جدی پزشکان و پژوهشگران بر خطرات این امواج بر سلامت شهروندان، گویا تاثیر آن بر ابزارهای هواشناسی هم دلیل قانع کننده ای نیست تا نهادی که مسئول ارسال پارازیت است، تجدید نظری بر ارسال امواج مخرب داشته باشد. امواجی که جای پرسش است که اگر برای حفظ و صیانت حریم خانواده ها از نفوذ پیام های غیر اخلاقی ست، پس چرا به جای آن که شبکه های پخش سریال مثل جم یا فارسی وان و حتی فراتر ازآن، شبکه های مستهجن و غیر اخلاقی را هدف قرار دهند، شبکه های پخش اخبار را نشانه می روند.


منبع : نفت ما

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها