تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۵۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
  تدبیر24:  محاربه حکمی است که بعد از مدت ها بررسی پرونده ی جوانان مسلح مشهدی تعیین شد.

ساعت 22:30 هفتم تیر، چند جوان کنار یک دستگاه خودروی 405 ایستاده بودند که ناگهان یکی از آن ها پا به فرار گذاشت. همزمان با فرار این جوان، صدای گلوله هایی که از اسلحه کلاشینکف شلیک می شد فضای رعب و وحشتی را در چهارراه گاز مشهد ایجاد کرد.

بر اثر رگبار گلوله ها که به شیوه گانگسترهای غربی انجام شد، 3 نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند و گانگسترهای مسلح نیز از محل حادثه گریختند.

ساعاتی بعد، فردی با مراجعه به کلانتری طبرسی جنوبی پرده از ماجرای تیراندازی های وحشتناک برداشت، او که خود را یکی از گروگان هایی معرفی می کرد که توسط گانگسترها ربوده شده بود، ادعا کرد: آن ها یکی از آشنایانش به نام «ه» را به گروگان گرفته بودند و قصد داشتند 20 میلیون تومان اخاذی کنند.

این گزارش حاکی است: بررسی های پلیس در این باره مشخص کرد، آدم ربایان که به گانگسترهای مشهد معروف شدند فردی به نام «ه» را از تعمیرگاه موتورسیکلت سوار بر خودرو کردند و او را به طرف یکی از باغ های روستای معین آباد بردند. آن ها قصد داشتند 200 میلیون تومان برای آزادی گروگان اخاذی کنند اما در ابتدا قرار شد مبلغ 20 میلیون تومان به حساب آن ها واریز شود که با فرار گروگان و ماجرای تیراندازی، گانگسترها از محل گریختند. 

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، بلافاصله دادستان مشهد دستور داد تا این پرونده به طور ویژه رسیدگی شود. چند روز بعد و در ادامه این ماجرا، کارآگاهان پلیس آگاهی و اطلاعات و امنیت خراسان رضوی، یکی از پاتوق های گانگسترها را در منطقه خواجه ربیع مشهد شناسایی کردند و این مکان را به محاصره درآوردند. به این ترتیب با حضور قاضی «حیدری» (قاضی وقت شعبه 904 دادسرای انقلاب اسلامی) در محل مذکور و با وجود هشدارهای مکرر پلیس، گانگسترها اقدام به تیراندازی کردند که درگیری مسلحانه بین پلیس و گانگسترها رخ داد. 

در این درگیری که با شلیک گلوله از داخل «پاتوق» گانگسترها همراه بود، فردی کشته و یک نفر دیگر نیز که اقدام به فرار کرده بود، با شلیک گلوله مجروح و روانه بیمارستان شد. این در حالی بود که یک زن نیز که در ماجرای آدم ربایی حضور داشت در این پاتوق به دام افتاد. بنا بر گزارش خراسان، تحقیقات و بررسی های بیشتر قضایی و اطلاعاتی نشان می داد که اعضای باند گانگسترها از افراد خطرناک و مسلحی هستند که احتمال می رود با اقدامات مجرمانه خود و با اخلال در نظم و امنیت، جان مردم را به خطر اندازند و همچنان زمینه رعب و وحشت را فراهم کنند بنابراین به دستور مقام قضایی دستگیری دیگر افراد این باند خطرناک در دستور کار نیروهای معاونت اطلاعات سپاه امام رضا (ع) قرار گرفت و آنان بلافاصله عملیات اطلاعاتی خود را برای شناسایی و دستگیری افراد مسلح آغاز کردند.

هنوز 48 ساعت از صدور این دستور نگذشته بود که نیروهای سپاه با استفاده از شگردهای اطلاعاتی به ردیابی متهمان خطرناک و مسلح پرداختند و موفق شدند آنان را در جاده خلق آباد مشهد و در حالی که سوار بر یک دستگاه خودروی 405 بودند، به محاصره درآورند اما ناگهان شلیک های پی در پی متهمان موجی از رعب و وحشت را میان رانندگان و رهگذران عبوری به راه انداخت که مأموران سپاه نیز به ناچار اقدام به شلیک گلوله کردند و بدین ترتیب راننده 50 ساله و زن همراه وی در حالی که مجروح شده بودند، در چنگ قانون گرفتار آمدند.

این گزارش حاکی است، متهمان این پرونده، دوم آذر سال گذشته به بازسازی صحنه حادثه پرداختند و چگونگی شلیک های رگباری خود به سوی مردم را در حضور قاضی حیدری تشریح کردند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده حساس، قرار محرمیت آنان توسط قاضی شعبه 209 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد صادر شد و پرونده برای طی مراحل قانونی در اختیار نمایندگان دادستان قرار گرفت.

بنابراین گزارش، قاضی شعبه اظهارنظر نیز پس از مطالعه دقیق پرونده و با توجه به تفهیم اتهام «محاربه» از طریق تیراندازی در ملأعام و گروگان گیری، کیفرخواست پرونده گانگسترهای خطرناک را به اتهام محاربه صادر کرد و بدین ترتیب 3 متهم اصلی این پرونده به زودی پای میز محاکمه خواهند نشست.
برچسب ها: تدبیر24 ، محاربه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها