تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۵۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
جای این سریال در بین برنامه‌های تلویزیونی خالی بود و روزهای بسیار سختی را در این سریال پشت سر‌گذاشتم.
تدبیر24: حسام نواب‌صفوی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص نقش خود در سریال «معمای شاه» بیان کرد  در این مجموعه به ایفای نقش سید‌مجتبی نواب‌صفوی که در 27 دی 1334‌ تیر‌باران شد پرداختم. شخصیتی که تا بحال راجع‌ به او نه فیلمی ساخته شده و نه شناخت دقیق و کلی نسبت به وی داشتم و با توجه به اینکه در کارهای قبلی با آقای ورزی در نقش‌هایی چون حضرت اسماعیل (ع)، سید‌جمال‌الدین اسد‌آبادی و لطف‌علی‌خان زند ظاهر شده بودم در این کار نیز حضور پیدا کردم، شخصیت نواب برایم ستودنی بود زیرا هنگامی کتاب‌های تاریخی را مطالعه کردم به نام فردی بر‌می‌خوردم که در عنوان عنفوان جوانی یک تنه علیه حکومت وقت قیام کرده و برای منافع ملت ایران قدم بر‌می‌دارد.
 
وی ادامه داد: نواب شخصیتی بسیار کاریز‌ماتیک داشته و افراد زیادی به دنبال این فرد بوده‌اند. به همین دلیل او توانست گروه قوی به نام «فدایان اسلام» را گرد‌هم آورد و افراد زیادی را جذب نماید. در سریال «معمای شاه» ابعاد و موقعیت‌های مختلف شخصیت نواب از جمله زندگی در زندان،‌ خانه، دادگاه و تیر‌باران را به تصویر کشیده‌ایم و این برای اولین بار است که از زوایای مختلف زندگی او مورد بررسی قرار گرفته و به شکل تصویری کار می‌شود.
 
بازیگر نقش حضرت اسماعیل (ع) عنوان کرد: جای این سریال بین برنامه‌های تلویزیونی خالی بود. مجموعه‌ای که از مقاطع مختلف و از سالهای 1320 تا 1360 را با شخصیت‌های متعدد همچون امام خمینی، آیت‌الله بروجردی و کلی از شخصیت‌های بنام آن دوران را به نمایش می‌گذارد. در این کار 600 بازیگر اصلی حضور داشته و باید بگویم «معمای شاه» فاخرترین سریال تلویزیونی بعد‌ از انقلاب است.
 
وی بیان کرد: فقط مرحله آخر از کار من یعنی ترور نواب باقی مانده است. در مدت زمانی که سر این کار حاضر بودم، دو‌ماه‌ و‌ نیم بطورشبانه‌روز و تمام زندگی من در این مدت صرف این کار شده بود. با دیالوگ‌های بسیار سنگین دوران بسیار مشکلی را پشت سر‌گذاشتم. اما در حال حاضر بسیار خوشحالم که این دوران را به پایان رساندم زیرا تصور می‌کردم، نمی‌توانم آن را به اتمام برسانم.
 
نواب‌صفوی درمورد کار با محمد ورزی در سریال «معمای شاه» اظهار داشت: آقای ورزی به کار خود وارد هستند. او می‌داند دوربین را در کدام محل قرار دهد و میزان مشخصی را دارد. ورزی به خوبی می‌داند که صرف شباهت یک بازیگر به یک شخصیت دلیل محکمی برای اینکه آن شخصیت به خوبی کار شود نیست. برای در‌آمدن شخصیت نواب دقت بالایی وجود داشته است.
 
وی افزود: مجموعه «معمای شاه» می‌توانست در هفت‌ماه تمام شود اما به دلیل حساسیت‌های بسیار بالایی مورخین و کارگردان، کار سخت‌تر می‌شود. باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از خانواده‌های شخصیت‌های سریال،‌ در قید حیات بوده و حضور دارند مانند پسر آیت الله طالقانی و یا آقای علی مطهری و این موضوع کار را بسیار مشکل می کند و باعث می‌شود تا بسیار نکته‌بین و ریز‌بین به سمت جلو حرکت کنیم.
 
نواب صفوی تصریح کرد: من تا به حال شخصیت‌های مختلف تاریخی و سینمایی را بازی کرده‌ام اما نواب صفوی سخت‌ترین بازی دوران کاری من بوده است. هر آنچه را که در زمینه بازیگری میدانستم و در توانم بود را در این کار گذاشتم. نکته قابل توجهی که برای خودم جالب بود این است که شهید نواب صفوی در سال 1334 تیرباران می‌شود و ما این صحنه را در سال 94 یعنی 60 سال بعد فیلمبرداری کرده و به تصویر می‌کشیم. احیا کردن اتفاق بعد از 60 سال عجیب و جالب است.
 
بازیگر نقش سید‌جمال‌الدین اسد‌آبادی در سریال «سالهای مشروطه» عنوان کرد: فعالیت در سریال و پروژه سینمایی متفاوت است. در یک پروژه سینمایی می‌توان به یک شخصیت روز رنگ‌های خاص را بخشید، به عنوان مثال در فیلم سینمایی «اخراجی2» کاراکتری که بازی کردم ساخته من و کارگردان بوده و در نهایت دیدیم که محبوب هم شد. اما در سریال‌های تاریخی کار متفاوت است و تهیه‌کننده مسئولیت‌‌سختی را دارد.
 
وی گفت: یکی از لذت‌های زندگی برای من این است تا در زمان گذشته قرار بگیرم. دانستن سیاستهای شخصیتهای تاریخی،‌ چگونه صحبت کردن و در کل نحوه زندگی‌شان برایم جالب است و طراحی کردن این موارد را با اینکه سخت هستند،‌ بسیار دوست دارم. من در کارهای دیگری هم که انجام می‌دهم مانند موسیقی و وکالت به دنبال کارهای مشکل می‌روم چرا‌که سختی را دوست دارم.
 
حسام نواب‌صفوی در خصوص گریم و موسیقی این مجموعه بیان کرد: دستان طراح گریم این سریال یعنی آقای خلج جادو می‌کند. مقایسه ورود بازیگران به اتاق گریم و زمان خروج آنها باور نکردنی است. همچنین قطعه‌ای که آقای زرین برای صحنه اعدام شهید نواب ساخته بودند را گوش کردم و باید بگویم این قطعه منحصر‌به‌‌فرد بوده و تحسین بر‌‌انگیز است و باید به او بابت ساخت این کار تبریک گفت.
 
وی اظهار داشت: سختی یک کار در نهایت دستاورد مفید و مهمی را به ارمغان می‌آورد و باعث ثبت یک اثر ماندگار و فاخر در کارنامه کاری یک هنرمند می‌گردد. هنگامی که در عید قربان فیلم «ابراهیم‌خلیل‌الله» و یا روز بزرگداشت سید‌جمال‌الدین اسد‌آبادی تصاویری از سریال «سالهای مشروطه» پخش می‌شود خیلی جذاب بوده و باعث می‌شود تا مردم شخصیت یک هنرمند و بازیگر را با کاراکترهای خاص بشناسند.
 
وی افزود: هنگام انتخاب یک نقش و بازی در آن باید آن کاراکتر آنقدر جذاب باشد تا بعد‌از کار وکالت آنرا انتخاب کنم. بازیگری مثل بومی است که روی آن نقاشی می‌کنیم و من فقط برای اینکه نقش را بازی کرده باشم در هر کاری حضور نداشته و این کار را نمی‌کنم.
 
نواب‌صفوی عنوان کرد: صددرصد معتقدم که این سریال توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. فکر می ‌کنم مردم مشتاقند تا ببینند چه چیزهایی در این مجموعه به تصویر کشیده شده است. شخصیت‌های معاصری که هنوز خاندانشان حضور دارند. بنابراین کسی که دنبال‌کننده تاریخ بوده با دیدن این کار به طور کامل متوجه قضیه شده و در این وادی قرار می‌‌گیرد.
 
وی در پایان بیان کرد: در این سریال با گروه بسیار خوبی همکاری داشتم. بعد‌از حضور در یک کار به مدت طولانی، تمام اعضا مانند خانواده آدم می‌شوند. از کمک‌های همه عوامل و اعتماد آقای ورزی بسیار ممنونم.
 
 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها