تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۵۵۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
محمد باقر فرهمند کارشناس مسائل سیاسی
امروز سیاست خارجی ایران با تغییر راهبردی و نه صرفا تکنیکی و یا تاکتیکی با مهارتی وصف نشدنی می رود تا به همه دنیای آنان تنه بزند و درب های تحیم ناعادلانه غرب را بشکند . . .

تدبیر24 : با تغییر در بازیگران عرصه نظام بین الملل از دهه 1990 به بعد و نمود و بروز خرده بازیگران اثرگذار در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی های روابط بین الملل ، ادبیات جدیدی در این ساختار حاکم گردید . ساختاری که از اوایل قرن بیستم تا اواسطش ، شاهد بزرگترین جنگ های تاریخ بشری بود ، در دوران جدید بازیگران جدیدی مثل رسانه ها ، شبکه های اجتماعی مجازی ، سازمان های غیر دولتی ، دیدگاه های فمنیستی ، محیط زیست ، نخبگان و ده ها خرد بازیگر مهم دیگر دیده شدند ، بازیگرانی که جملگی به هدایت افکار عمومی می پرداختند . به تعبیر دیگر این بازیگران قدرت نرم هر فرهنگ و ملتی را به رخ جهان می کشیدند.

در این راه وقوع انقلاب اسلامی در سال 1979 در شرایطی که نظام بین الملل درگیر تغییرات پاردایمی میان رئالیست ها و لیبرال ها بود و دیدگاه های نویی را مطرح می کرد ، شوک بزرگی به بدنه چینش شده ای داشت که چند سالی قبل توسط اروپا و آمریکا در حال ساختن بود. انقلاب اسلامی پیامی داشت به ملت های مظلوم و ستم دیده که می توانید سرنوشت خود را خود تعیین کنید . بپا خیزید و ظالمان را به قعر تاریخ بفرستید . نگاه انقلاب بسیار آرمان خواهانه بود یعنی به شدت تحت تاثیر دیدگاه های نئو لیبرال های جهانی تعریف می شد . اما دیری نپائید که شعار عدالت خواهی و صلح طلبی ملت ایران با جنگی که عراق علیه ایران به راه انداخت و حمایت جهان عرب و غرب و ... برای عراق به همراه آورد .

 اما چه سخت بود برای ملتی مثل ما . سرانجام با تقدیم هزاران شهید و دلاور مردی های سرداران بزرگ ایران زمین و همچنین دیپلماسی بسیار متین و اگاهانه وقت ایران جنگ به اتمام رسید ، عراق متخاصم شناخته شد و موظف به پرداخت غرامت و عذرخواهی از ایران و مردمش ، هنوز چند صباحی از پایان جنگ نگذشته بود که مرصاد سربازان بدون اونیفورم صدام یعنی رجوی خائن وارد ایران شدند ، باز مدیریت سرداران و سیاسیون وقت با همت خود مردم نقشه دشمن را سیاه کرد و خلاصه تاریخ انقلاب مملو هست از این وقایع .

اما در همه این دوران تا به امروز ( منهای سالهایی از دولت اول و دولت دوم محمود احمدی نزاد ) به جرات می توان گفت به جزء در مواردی ، هیچگاه دیپلماسی ایرانی تا به این حد قهرمانانه ، شجاعانه و دلاورانه همپای سرداران ایران زمین وارد عرصه نشده است . روزهای پرکار دیپلماسی که باید آن را دیپلماسی عمومی از نسل جدید دانست چراکه درست است دیپلمات های دولتی اجرایش می کنند اما دقیقا خواست ملت است و تمام بازیگرانی که در ابتدای مطلب اشاره کردم . این نکته بسیار ظریف است که ظریف ، با ظرافت تمام نماینده بسته ای سیاست ، فرهنگ ، تاریخ و هویت ایرانی است که همه و همه امروز ان را قبول دارند و این درتس همان قدرت ملی است .

 قدرتی که در عصر جهانی شدن خود را به تمام قدرت های دیگر پرقدرت به رخ می کشاند. امروز سیاست خارجی ایران با تغییر راهبردی و نه صرفا تکنیکی و یا تاکتیکی با مهارتی وصف نشدنی می رود تا به همه دنیای انان تنه بزند و درب های تحیم ناعادلانه غرب را بشکند ، عزت و سربلندی را با حس وطن دوستی همراه کند و غرور ملی ما را ارتقاء دهد . غروری که می رفت به واسطه نگاه بسته و غیر کارشناسی کرامت ایرانی را با هویتی که نمایش ملت مسلمان و با فرهنگ ایران نبود نشانه بگیرد .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
نسترن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
0
3
مردم برای دولت دولت برای مردم
دارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
1
1
اگر مهرورزان داحلی بگذارند !!!
نازنین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
0
0
خدا شما رو حفظ کنه
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها