تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
آشنایی با روش تهیه ترش سماق - غذای محلی مازندران
سماق خاصیت درمانی دارد و برای سلامت اندام‌ها مفید است اما همانند زعفران مصرف زیاده از حد آن مضر میباشد.
سینه مرغ: 3 عدد
سبزی خورشت: 500 گرم
پیاز: 2 عدد
لوبیا قرمز: یک فنجان
آبغوره: یک فنجان
سماق: 5 قاشق غذاخوری
غوره: یک فنجان
سیر: 5 حبه
نمک: مقدار لازم
طرز تهیه:
* سیرها و پیازها را ریز خرد کنید و درون روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس سینه‌های مرغ، 3 قاشق سماق و نمک اضافه کنید و با حرارت ملایم به مدت 15- 10دقیقه تفت دهید تا رنگ مرغ‌ها تغییر کند.
* پس از تغییر رنگ مرغ‌ها می‌توانید لوبیاها را بهمراه 4 لیوان آب اضافه کنید، حرارت را زیاد کنید تا خورشت شروع به جوشیدن کند سپس حرارت را کم کنید و به مدت 2 ساعت بگذارید خورشت بپزد.
* سبزی‌ها را ریز خرد کنید و درون روغن به مدت 10 دقیقه سرخ نمائید ، یک قاشق سماق را به سبزی‌های سرخ شده اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید سپس از روی حرارت بردارید.
پس از 2 ساعت و زمانی که لوبیاها نرم شدند میتوانید سبزی‌ها تفت خورده را بهمراه آبغوره و غوره‌ها و یک قاشق باقی مانده سماق را اضافه کنید ، تمام مواد را به آرامی مخلوط کنید و با حرارت کم اجازه دهید خورشت جا بیفتد ( به روغن بیفتد ) سپس با برنج سرو نمائید.
نکته‌ها: سبزی این خورشت همانند خورشت قورمه سبزی شامل ( تره ۱۵۰ گرم + جعفری ۱۵۰ گرم + گشنیز ۱۰۰ گرم + اسفناج ۵۰ گرم + شنبلیله ۵۰ گرم ) است ، البته اصل این غذا با سبزی معروف شمال ( سبزی مرغ ترش ) تهیه می‌شود اما اگر در دسترس ندارید از ترکیب سبزی‌های گفته شده استفاده کنید.
سماق را بیش از اندازه نریزید چون خورشت شما تلخ مزه خواهد شد ؛ در صورتی که غوره در دسترس ندارید می‌توانید مقدار آبغوره را 2 برابر کنید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها