تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۵۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
  تدبیر24: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار آقای رضا حاکان تکین، سفیر ترکیه در ایران، مسؤولیت سفارت‌های دو کشور در تهران و استامبول را در شرایط حساس منطقه برای ایران و ترکیه مهم خواند و گفت: خیلی مشهود است که دستهایی در کارند تا روابط دو کشور مخدوش شود.
به گزارش روزنو، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حمله‌های اخیر به کامیون‌ها و خطوط گاز را هشدار دهنده توصیف کرد و گفت: در این شرایط بعضی از رسانه‌ها افراطی با اغراض نادرست ، باعث تحریک احساسات می‌شوند و راه درست مقابله با این توطئه‌ها، رفت‌وآمدهای جدی مسؤولین دو کشور است تا مواظبت کنند که روابط قدیمی و ریشه دار ایران و ترکیه مخدوش نشود.
 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نقش ایران و ترکیه را در ایجاد ثبات منطقه‌ای و تداوم آن بسیار مؤثر دانست و گفت: الحمدلله زمینه‌های همکاری‌های دو کشور وسیع است که می‌توانیم همکاری‌های با دوامی داشته باشیم.
ایشان اتفاقات مربوط به انتخابات اخیر ترکیه و عدم تشکیل ائتلاف برای تشکیل دولت را نشانه خوبی ندانست و گفت: باید هوشیار باشید تا احزاب مهم ترکیه در اداره کشور جدّی باشند و مصالح ملی کشور در اولویت سیاست هایشان باشد.
ایشان با ابزار امیدواری برای عبور ترکیه از اوضاع فعلی، گفت: مواظب باشید که سموم این شرایط در جامعه شما رسوب نکند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ، همزمانی این شرایط با تشدید پدیده شوم تروریسم در اطراف ترکیه را خطرناک توصیف کرد و گفت: بعید نیست که داعش در این مدت در ترکیه پناهگاه‌هایی برای خود درست کرده باشد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و صف‌بندی گروه‌های مخالف و موافق در کشورهای غربی و به خصوص آمریکا، گفت: اسرائیل و بعضی از کشورهای منطقه هم به خاطر نگرانی‌های خود، از هر راهی برای کارشکنی اقدام می‌کنند.
ایشان مسایل فلسطین، عراق و سوریه را تأسف‌بار خواند و گفت: اگر ایران و ترکیه هماهنگ عمل کنند، می‌توانند در همه این  کشورها تأثیرات مثبت داشته باشند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رقابت ایران و ترکیه در مسایل منطقه‌ای را بی‌دلیل خواند و گفت: تجربه می‌گوید همکاری دو کشور باعث  تقویت و تداوم امنیت داخلی دو کشور خواهد بود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،  با طبیعی خواندن اختلاف نظر کشورها در مسایل، گفت: هنر دیپلماسی مقایسه نفع و ضررهای موضع‌گیری ها و ترجیح منافع و مصالح پایدار بر موضوعات زودگذر است.
ایشان در خصوص دلخوری‌های سیاسی اخیر، با تأکید بر اینکه «خودسرها نباید سیاست‌های رسمی دو کشور را مخدوش کنند»، گفت: علاجش آسان است که مسؤولان با رفت‌وآمدها و تأکید بر همکاری‌ها، سیاست رسمی دو کشور را تقویت کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ،همکاری سابق ایران، ترکیه و سوریه برای مهار زیاده‌خواهی حزب بعث در زمان صدام و تشکیل D8 از سوی اربکان را تجربه‌های بسیار موفق توصیف کرد و گفت: در این شرایط هم می‌توان با همان دلیل و منطق سیاسی     همکاری ها را گسترش داد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال سفیر ترکیه که« برنامه ایران در شرایط جدید پس از توافق برای همکاری با کشورهای منطقه و به ویژه عربستان چیست؟» ، گفت: ایران بارها اعلام کرد که در فضای احترام متقابل ، خواستار گسترش روابط،  مخصوصاً کشورهای مسلمان و به ویژه همسایگان است و در عمل هم ثابت کردیم هیچ مزاحمتی برای کشورهای منطقه نداریم و کشورها نباید فریب القائات صهیونیست‌ها را بخورند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها