تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۵۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر تسریع در روند احداث خط‌ آهن چابهار، گفت: تکمیل این پروژه از اولویت‌های شرکت ساخت و توسعه است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار حدفاصل ایرانشهر تا چابهار به طول 300 کیلومتر تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسد
تدبیر24: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر تسریع در روند احداث خط‌ آهن چابهار، گفت: تکمیل این پروژه از اولویت‌های شرکت ساخت و توسعه است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار حدفاصل ایرانشهر تا چابهار به طول 300 کیلومتر تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسد.
علی نورزاد در بازدید از راه‌آهن ایرانشهر- چابهار با اشاره به اهمیت این خط‌ آهن در توسعه شرق کشور گفت: ساخت خط‌ آهن چابهار- زاهدان موجب ارتباط شبکه ریلی کشور از طریق بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و کریدور بین‌المللی شمال- جنوب با آب‌های آزاد، اقیانوس هند و آب‌های بین‌المللی می‌شود و تحولی عظیم در ترانزیت بار به ویژه برای کشورهای آسیای میانه به همراه خواهد داشت.
 
نورزاد با تاکید بر اهمیت توسعه شبکه ریلی و اتصال به کشورهای همسایه گفت: این خط آهن موجب احداث مسیر جدید تمام ریلی در کریدور ترانزیت بین‌المللی شمال- جنوب می‌شود که پیش نیاز تکمیل کریدور ترانزیتی تمام ریلی شرق کشور جهت اتصال کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه به آب‌های آزاد جنوب است.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور این پروژه را بزرگترین طرح ریلی کشور به طول 610 کیلومتر دانست و افزود: راه‌آهن چابهار- زهدان از اسکله شهید بهشتی آغاز و با عبور از شهرستان‌های نیک‌شهر، ایرانشهر و خاش به زاهدان منتهی می‌شود و دارای پنج ایستگاه مسافری و تشکیلاتی، 25 ایستگاه درجه 3 در طول مسیر است.
 
وی توسعه زیرساخت‌های حمل‌ و نقل در مناطق محروم را بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: شرکت ساخت با برنامه‌ریزی‌های مدون در چارچوب سیاست‌های دولت یازدهم مبنی بر توسعه مناطق محروم در تکمیل هرچه سریعتر طرح‌های راه و راه‌آهن به ویژه در استان سیستان و بلوچستان تلاش ویژه دارد و با اتصال این خط‌ آهن به زاهدان و از طریق میرجاوه شبکه ریلی این استان را به خط سراسری و کشورهای پاکستان، افغانستان و کشورهای آسیای میانه متصل خواهد کرد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این خط‌ آهن حدفاصل چابهار- ایرانشهر اظهار کرد: این خط‌ آهن به طول 300 کیلومتر در چهار قطعه در حال انجام است که دارای پیشرفت فیزیکی 5.3 درصد در کل و 7 درصد در بخش زیرسازی است.
 
بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، اعتبار هزینه شده در سال 1394 سه هزار میلیارد ریال از محل منابع عمومی و هزار و 810 میلیارد ریال از محل سایر منابع بوده است. هم چنین برای احداث این پروژه در بخش زیرسازی تاکنون هزار و 380 میلیارد ریال هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل آن 45 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها