تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۵۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
«پس از توافق هسته ای، حتی اگر دو کشور به یک توافق امنیتی جدید دستیابند، بعید به نظر می رسد که اوباما بتواند روابط خود با نتانیاهو را را ترمیم کرده یا تلاش های صلح خاورمیانه را دوباره آغاز کند؛ باید گفت اختلافات بسیار عمیق شده است.»
 تدبیر24:   خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس (AP) در گزارشی تحت عنوان "پس از توافق هسته ای ایران، اوباما برای جلب اعتماد اسرائیل تقلا می کند" به روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از توافق هسته ای پرداخت.
 
 
در این گزارش آمده است: «پرزیدنت اوباما در تلاش برای قبولاندن توافق هسته ایش با ایران به مردم اسرائیل، بارها محبت عمیق خود به کشور یهود را اعلام کرده است. اما به نظر نمی رسد این احساسات دو طرفه باشد.
 

بخش های گسترده ای از مردم اسرائیل به ویژه حامیان "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر، به رهبر آمریکا اعتماد کمی دارند و او را ساده لوح و حتی دشمن می دانند. نتیجه یکی از نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که کمتر از یک دهم مردم اسرائیل، اوباما را "طرفدار اسرائیل" می دانند.
 
 
چنین بد گمانی برای اوباما که برای ترمیم مناسبات با اسرائیل در آخرین سال ریاست جمهوری خود تلاش می کند بد شگون بوده و قطعا هرگونه تلاش مجدد برای میانجی گری صلح میان اسرائیل و همسایگانش که زمانی یکی از جاه طلبی های بزرگ اوباما بوده را پیچیده خواهد کرد.
 
 
"آسوشیدتدپرس" در ادامه به روابط متشنج اوباما و نتانیاهو به عنوان یکی از عوامل مهم در سردی روابط دو کشور اشاره کرده و از حمایت نتانیاهو از رقیب اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 آمریکا و سخنرانی وی در کنگره آمریکا علیه توافق هسته ای و ادامه مخالفت با توافق پس از اعلام آن در ماه ژوئیه، به عنوان اشتباهاتی که به افزایش تنش ها کمک کرده یاد می کند.
 
این خبرگزاری آمریکایی در مقابل به برخی تصمیم سیاسی اوباما اشاره می کند که موجب از بین رفتن اعتماد اسرائیلی ها به او شده و به نقل از یک استاد دانشگاه اسرائیلی می نویسد: «مردم عادی اسرائیل احتمالا فکر می کنند که اوباما آدم خوبی است اما باید گفت که او ساده لوح است. او درک درستی نسبت به خاورمیانه ندارد و نمی داند که اسرائیلی ها با چه خطراتی مواجه هستند.»
 
 
اما از نظر "آسوشیتدپرس" بزرگترین موضوعی که موجب خرابی روابط آمریکا و اسرائیل شده، توافق هسته ای است. سیاستمدران همه طیف ها بد ضد این توافق اعلام نظر کردند و با ارزیابی نتانیاهو مبنی بر ناکافی بودن تدابیر حفاظتی این توافق برای بازداشتن ایران از ساخت بمب هسته ای و اینکه این توافق نفوذ ایران در در سراسر منطقه را افزایش خواهد داد، موافقت کردند.»
 
 
در ادامه این گزارش با اشاره به نتایج یک نظر سنجی در رابطه با تاثیر توافق هسته ای آمده است: «نتایج نظرسنجی های اخیرا نشان دهنده احساسات منفی مردم اسرائیل است. روزنامه معاریو در بررسی که روز یکشنبه منتشر کرده، آورده است که 77 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که توافق هسته ای اسرائیل را در خطر می اندازد. در مقابل تنها 15 درصد اعتقاد دارند که توافق خطری برای اسرائیل ایجاد نمی کند. این نظر سنجی از 500 نفر صورت گرفته و خاشیه خطای آن 4.3 درصد است.
 
 
براساس نتایج یک نظرسنجی که روز یکشنبه در روزنامه معاریو منتشر شد 77 درصد از پاسخ دهندگان گفتند موافقتنامه به دست آمده با ایران ، اسرائیل را به خطر می اندازد و تنها 15 درصد گفتند چنین چیزی نیست.
 
 
در حال حاضر خشم و عصبانیت در اسرائیل نسبت به اوباما قابل لمس است. در خیابان ها و در انجمن های اینترنتی، اسرائیلی ها اغلب اوباما را با نام "حسین" می خوانند که اشاره به میراث اسلامی او از طرف پدری است.
 
 
اوباما به نوبه خود اذعان کرده که احساس بدی نسبت به این موضوع دارد. او در سخنرانی ماه گذشته خود خطاب به یهودیان آمریکا، بر تعهد عمیق خود نسبت به امنیت اسرائیل تاکید کرده است. اوباما بحث بر سر توافق هسته ای ایران را به اختلافی در خانواده تشبیه کرده است و همچنین بر تلاش برای بهبود روابط تاکید کرده است.»
 
 
در انتهای این گزارش آمده است: «اما حتی اگر دو کشور به یک توافق امنیتی جدید دستیابند، بعید به نظر می رسد که اوباما بتواند روابط خود با نتانیاهو را را ترمیم کرده یا تلاش های صلح خاورمیانه را دوباره آغاز کند؛ باید گفت اختلافات بسیار عمیق شده است.
 
 
با این حال کاخ سفید به دنبال هماهنگی نشستی میان اوباما و نتانیاهو در ماه نوامبر است که اولین ملاقات آن ها پس از نهایی شدن توافق هسته ای ایران خواهد بود.»
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها